Dacht dat het om deze gingHeb je een link naar het product op ali?
Heb je toevallig een linkje van deze injectorIk heb nu via AliExpress een nieuwe injector besteld, ipv 38g/m nu een 60g/m. In de recensies stond dat deze goed werkt op een 72cc kit en ik denk dat dit goed gaat werken. Hij is als het goed is rond 31 januari binnen. Ik laat nog van me horen.
Heyy had je toevallig een linkje van deze injectorIk heb nu via AliExpress een nieuwe injector besteld, ipv 38g/m nu een 60g/m. In de recensies stond dat deze goed werkt op een 72cc kit en ik denk dat dit goed gaat werken. Hij is als het goed is rond 31 januari binnen. Ik laat nog van me horen.
*zet bril opHeb je toevallig een linkje van deze injector
Post automatically merged:
Heyy had je toevallig een linkje van deze injector
Het vermogen zou inderdaad nog meer omhoog kunnen gaan maar in deze situatie is de grotere injector gebruikt om te compenseren voor de grotere cilinderinhoud omdat de ECU niet omgeschreven kan worden.Vind het wel frappant dat iedereen fantastische resultaten behaalt zonder de cilinderkop te vervangen voor een exemplaar met grotere kleppen!
Links en rechts gaat het van 72 t/m zelfs 90cc met een snelle nokkenas e.d. waarbij de snelheden en motorgedrag enorm verschillen?
Het oude Kymco (kloon) blok en de zgn. GY6 (CVK carburateur) motorblokken van vroeger (de 80e jaren) kan ik nog inkomen dat dit enorm kan verschillen.
Maar dit, wat ik ook elders tegenkom op het forum doet mij toch wel enigszins fronsen wat dat betreft...
Kijk, dat het vermogen toeneemt snap ik ook wel, echter gaat het pas echt flink omhoog als de inlaatklep een stuk groter is.
De inlaatklep diameter dient over het algemeen groter te zijn (als de standaard variant) om de aanzuiging te verbeteren en dus ook de cilindervulling!
En ja, ik weet het, groter is niet altijd beter omdat dan de gassnelheid ook minder kan worden...
Maar waarom dan een andere injector plaatsen als de standaard variant?
Propaganda van webshops is dan ook onbetrouwbaar wat mij betreft, ongeacht de mooie reviews die je overal kunt lezen!
Het gasklephuis kan evt. ook vervangen worden door een iets ruimere (18 naar 22 mm) bijvoorbeeld maar dat doet (bijna) niemand?
4 takt 72cc injectie loopt niet lekker
Ik heb dus een GY6 blok met een 72cc. Het is een injectie met een rongmao ecu. De scooter loopt stationair enzo maar heeft heel erg weinig vermogen. Trek momenteel trager dan een 50cc. Ik heb 12,5 bar compressie en bougie is goed. Weet iemand wat het probleem is?scooterforum.net
Heb je een link naar het product op ali?
heb je mss linkje van injector ben hetzelfde van plan namelijkDe scooter heeft een toerensensor bij de koppeling. En de scooter heeft een krukas positie sensor. Mijn ECU is begrensd op 45 km/h maar doordat ik een speedconverter heb kan ik hem met een afstandsbediening onbegrensd laten lopen. De speedconverter word op de OBD kabel aangesloten en de toerensensor loopt hier doorheen.
Ik weet niet precies hoe de scooter begrensd word. Maar ik ben wel blij dat de scooter met 72cc nog steeds +-45 begrensd rijd.
Ik denk zelf dat de standaard injector van 50cc motorblok de 72cc big bore net niet kan hebben. Standaard zit al vrij kleine in. Heeft flow rate van 28.8 gram per minuut. Het zou misschien kunnen werken. Maar dan moet de ECU de injector langer open zetten mits je hebt gezegd tegen de ECU dat het 72cc is. (Werkelijk 71.83cc) En dat langer open zetten komt ten nadelen voor je brandstofdruk. Het vernevelt dan niet lekker meer wat zorg voor een slechte verbranding. Wat ik zou doen is een MEV1-060 of MEV1-080 pakken en dit in de ECU vertellen dat het andere injector is. Ikzelf rij met 80cc injector op 50cc gy6 blok. Heb dit aangegeven in de ECU waardoor de ECU de injector minder lang open zet. Maar met het Rongmao ECU kan er zover bekent niks aangepast worden particulier.Vind het wel frappant dat iedereen fantastische resultaten behaalt zonder de cilinderkop te vervangen voor een exemplaar met grotere kleppen!
Links en rechts gaat het van 72 t/m zelfs 90cc met een snelle nokkenas e.d. waarbij de snelheden en motorgedrag enorm verschillen?
Het oude Kymco (kloon) blok en de zgn. GY6 (CVK carburateur) motorblokken van vroeger (de 80e jaren) kan ik nog inkomen dat dit enorm kan verschillen.
Maar dit, wat ik ook elders tegenkom op het forum doet mij toch wel enigszins fronsen wat dat betreft...
Kijk, dat het vermogen toeneemt snap ik ook wel, echter gaat het pas echt flink omhoog als de inlaatklep een stuk groter is.
De inlaatklep diameter dient over het algemeen groter te zijn (als de standaard variant) om de aanzuiging te verbeteren en dus ook de cilindervulling!
En ja, ik weet het, groter is niet altijd beter omdat dan de gassnelheid ook minder kan worden...
Maar waarom dan een andere injector plaatsen als de standaard variant?
Propaganda van webshops is dan ook onbetrouwbaar wat mij betreft, ongeacht de mooie reviews die je overal kunt lezen!
Het gasklephuis kan evt. ook vervangen worden door een iets ruimere (18 naar 22 mm) bijvoorbeeld maar dat doet (bijna) niemand?
4 takt 72cc injectie loopt niet lekker
Ik heb dus een GY6 blok met een 72cc. Het is een injectie met een rongmao ecu. De scooter loopt stationair enzo maar heeft heel erg weinig vermogen. Trek momenteel trager dan een 50cc. Ik heb 12,5 bar compressie en bougie is goed. Weet iemand wat het probleem is?scooterforum.net
Beetje late reactie maar lijkt mij een vrij interessante forumIk denk zelf dat de standaard injector van 50cc motorblok de 72cc big bore net niet kan hebben. Standaard zit al vrij kleine in. Heeft flow rate van 28.8 gram per minuut. Het zou misschien kunnen werken. Maar dan moet de ECU de injector langer open zetten mits je hebt gezegd tegen de ECU dat het 72cc is. (Werkelijk 71.83cc) En dat langer open zetten komt ten nadelen voor je brandstofdruk. Het vernevelt dan niet lekker meer wat zorg voor een slechte verbranding. Wat ik zou doen is een MEV1-060 of MEV1-080 pakken en dit in de ECU vertellen dat het andere injector is. Ikzelf rij met 80cc injector op 50cc gy6 blok. Heb dit aangegeven in de ECU waardoor de ECU de injector minder lang open zet. Maar met het Rongmao ECU kan er zover bekent niks aangepast worden particulier.
Over Injaat en gasklephuis is wel interessant iets. Grotere inlaat kan je meer power genereren. Men spreekt wel dat je compressie verliest door de grotere kleppen. Maar ik denk dat persoonlijk een grotere gasklephuis meer nut heeft. Denk dat 72cc met 22mm gasklephuis ideale combo is. 18mm kan ook. Maar omdat je bore groter wordt en je stroke gelijk blijft ga je theoretisch gezien een bore engine krijgen. En motoren met grotere bore hebben meestal meer pk dan stroke engines. Maar minder koppel. Dus ik zou 22mm pakken met 72cc. Dit levert bovenin meer vermogen wat weer meer snelheid kan krijgen.
Maar wat ik merk is dat men snel denkt met grotere cilinder dat je al stuk meer vermogen hebt en dat het fluitje van en cent is. Tegenwoordig met injectie is dit stuk lastiger. Ik persoonlijk kiest juist voor injectie omdat dit preciezer is kwa air/fuel ratio en timing. Maar voor meeste mensen is dit erg ingewikkeld en dat is het ook. Kan ook makkelijk fout gaan.
Ik denk/vermoed eigenlijk van wel aangezien dezelfde types/identieke injectoren ook gebruikt worden op zwaardere motoren zoals bijvoorbeeld BMW en Yamaha. En ja, eerlijk gezegd is een zgn. Big bore 72cc nou niet echt een cilinder waarvan we steil achteroverslaan als dit op het beestje zit gemonteerd.Ik denk zelf dat de standaard injector van 50cc motorblok de 72cc big bore net niet kan hebben.
Maar wat ik merk is dat men snel denkt met grotere cilinder dat je al stuk meer vermogen hebt en dat het fluitje van en cent is. Tegenwoordig met injectie is dit stuk lastiger. Ik persoonlijk kiest juist voor injectie omdat dit preciezer is kwa air/fuel ratio en timing. Maar voor meeste mensen is dit erg ingewikkeld en dat is het ook. Kan ook makkelijk fout gaan.
Ik kijk er alvast naar uit wat uiteindelijk je bevindingen zijn v.w.b. deze wissel/modificatie van de kop en de instelbare ontsteking op de E5 variant.Komende tijd wil ik een 4 kleps kop met injectie en instelbare ontsteking gaan monteren. Niet alleen is er dan nog een uitlaat klep extra, maar ook is er voor de 4 klepper een snelle nokkenas beschikbaar.
Zelfs de standaard nokkenas voor de 4 klepper lijkt al beter dan alle anderen.
Snelle ECU???!!! Maak me gek...Tsja, dat kietelen is nog wel te doen, maar een ECU erop zetten als MicroSquirt of Speeduino is ook wat prijzig te noemen.
Je hebt dan ook een wide-band Lambda sonde nodig om het mengsel goed samen te stellen en te corrigeren. deze kost 230 euro en de MicroSquirt komt op 465 euro.
Dan denk ik is het veeel eenvoudiger om een snelle ECU te kopen en die te monteren.
Bovendien wordt het nu pas echt lekker weer om op de scooter te zitten...
Als jullie ooit een keer de mogelijkheid vinden om een SYM euro 5 te kietelen.... ik hou me aanbevolen
Maar Sym, en dan met name de Euro 5 variant maaken gebruik van het Continental M4L EFI systeem.Snelle ECU???!!! Maak me gek...