Ik weet het maar iedereen zegt wat anders. Dat is wat ik bedoel.Let Me Google That
For all those people that find it more convenient to bother you with their question than to google it for themselves.letmegooglethat.com
Je kan zeggen dat het bullshit is maar ik merk echt wel verschil met open en dichte uitlaat.Komkommerbullshit….
Zoiets merkte ik ook al. Ik had een open pijp. Maar er onderuitgehaald ondat die 100 plus decibel maakte met db killer er en. Nu zit er een standaard uitlaat onder en trekt die veel sneller. Waar heb je dat staalwol gedaan in de uitlaat. Bij de bocht of in de zogenaamde demper?Ik had pas een Jamarcol uitlaat ( Akrapovic Look a Like ) onder mijn 4-takt gezet , en de Scooter trok slomer op en liep 5 Km/u zachter .
Ik heb de DB Killer er uit gehaalt , naar De APPIE gereden , en van dat Grove RVS Staalwol gekocht , waar je pannen mee schoon schrobt.
RVS Staalwol in de uitlaat gepropt , en Db Killer er weer in.
Scooter trekt weer goed op , en 5 Km snelheid was weer terug.
Dus JA... een 4-takt heeft ook tegendruk nodig , natuurlijk minder als een 2-takt.
Dat zei ik Toch ?? Decibelkiller er uit gehaalt.. Die zit helemaal achterin de einddemper. toen 3 van die knotten RVS wol er in gepropt , en de Db Killer er weer in .Waar heb je dat staalwol gedaan in de uitlaat. Bij de bocht of in de zogenaamde demper?
Ik vind dat het wet wat werk hangt van de cilinder af, ik heb een kymco agility 4t had eerst 50cc met jamarcol uitlaat en hij trok niet snel op, ik had van alles geprobeerd, ik heb naraku rode trekveren koppeling met naraku koppelingshuis, malossi vario,6,5g rollen.( dit werkt het best voor mijn scooter , de rollen mogen nog een klein beetje lichter)toen had ik er een terugloop van technigas er op gezet en hy trok veel agressiever op en meteen een top van 75, ik heb nu een 70cc mezoly kitje er op geze samen met een mezoly nokkenas, op de jamarcol trekt hy wel lekker goed op met een top van 80-85, nu heb ik de terugloop er terug op gezet en nu trekt die kymco bij de koppeling bijna autowheelie met een top van 90, dit allemaal op dezelfde setup,(jamarcol had wel kleinere sproeier nodig dan de technigas)Hallo allemaal.
Ik heb nu een vraag.
Waar we best een discussie over kunnen maken. Heeft een 4 takt nou echt tegendruk nodig.
Wat vinden jullie?
Geeft toch wel weer aan dat tegendruk daadwerkelijk effect heeft op 4 takt.Ik vind dat het wet wat werk hangt van de cilinder af, ik heb een kymco agility 4t had eerst 50cc met jamarcol uitlaat en hij trok niet snel op, ik had van alles geprobeerd, ik heb naraku rode trekveren koppeling met naraku koppelingshuis, malossi vario,6,5g rollen.( dit werkt het best voor mijn scooter , de rollen mogen nog een klein beetje lichter)toen had ik er een terugloop van technigas er op gezet en hy trok veel agressiever op en meteen een top van 75, ik heb nu een 70cc mezoly kitje er op geze samen met een mezoly nokkenas, op de jamarcol trekt hy wel lekker goed op met een top van 80-85, nu heb ik de terugloop er terug op gezet en nu trekt die kymco bij de koppeling bijna autowheelie met een top van 90, dit allemaal op dezelfde setup,(jamarcol had wel kleinere sproeier nodig dan de technigas)
Zal ik er eens naar kijken.Dat zei ik Toch ?? Decibelkiller er uit gehaalt.. Die zit helemaal achterin de einddemper. toen 3 van die knotten RVS wol er in gepropt , en de Db Killer er weer in .
Geluid was ook gelijk een stuk stiller.
Wil ik Herrie maken ... dan pak ik de Black Bullet wel .
Zal ik er eens naar kijken.Dat zei ik Toch ?? Decibelkiller er uit gehaalt.. Die zit helemaal achterin de einddemper. toen 3 van die knotten RVS wol er in gepropt , en de Db Killer er weer in .
Geluid was ook gelijk een stuk stiller.
Wil ik Herrie maken ... dan pak ik de Black Bullet wel .
Nee.Ik had pas een Jamarcol uitlaat ( Akrapovic Look a Like ) onder mijn 4-takt gezet , en de Scooter trok slomer op en liep 5 Km/u zachter .
Ik heb de DB Killer er uit gehaalt , naar De APPIE gereden , en van dat Grove RVS Staalwol gekocht , waar je pannen mee schoon schrobt.
RVS Staalwol in de uitlaat gepropt , en Db Killer er weer in.
Scooter trekt weer goed op , en 5 Km snelheid was weer terug.
Dus JA... een 4-takt heeft ook tegendruk nodig , natuurlijk minder als een 2-takt.
Waarom rijd die van mij dan beter met een dichte uitlaat?Nee.
Een viertakt moet juist geen weerstand hebben maar resonantie, dat is heel wat anders.
Met allen de uitlaatbocht, van de juiste dikte en lengte, loopt 'ie het beste.
Daarom doen ze dat zo in de (drag)racerij, een demper plaatsen is dus een noodzakelijk kwaad voor op de openbare weg.
Is geen trilling.resonantie is weer van toepassing op frequentie.... vooral op antennes.
vooral op HF. high frequency
resonantie is is een trilling die je graag wilt vermijden in je brommert....
Geen idee. Maar het zou niet zo horen te zijn bij een 4takt.Waarom rijd die van mij dan beter met een dichte uitlaat?
Misschien lekt je uitlaatklep een beetje.Waarom rijd die van mij dan beter met een dichte uitlaat?
Zou best raar zijn cilinderkop is splinternieuw.Misschien lekt je uitlaatklep een beetje.
Door wat tegendruk in de uitlaat wordt dit dan enigsinds gecompenseerd, wat anders zou ik niet kunnen verzinnen.
By the way, resonante is een fenomeen dat niet alleen in de HF-techniek voorkomt.