3 September Brommersprint Genemuiden

10 mei zou de website met inschrijfmogelijkheden toch online komen?
Tijd begint krap te worden.

Ik vermoed dat deze datum dus ook uitgesteld is?
 
Je kon op 5 mei inschrijven. Die avond zijn wij omdat we nogal een stukje moesten reizen een nachtje op de camping gebleven. Toen we de volgende dag inschreven was de xtreme-scooter klasse al vol. Omdat de snelste 3 van alle klassen net als de organisatie uit Damwoude bij de prijsuitreiking zijn gebleven konden we het beter toen al op een akkoordje kunnen gooien. En je kunt wel willen winnen als de echte snelle jongens er niet zijn, maar wat is die overwinning dan waard? Je weet dat je niet de snelste van iedereen bent. Ik vind dat in de xtreme scooterklasse voor de snelste deelnemers een plaatsje vrij moet blijven. Voor het publiek maar ook de organisatie in Damwoude zou het tof zijn als daar nog snellere tijden gereden gaan worden als in Jubbega dit jaar. Voor de standaard klasse: Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Denk je dat je de snelste scooter van iedereen hebt? Kom dan pas uit in de xtreme en doe er alles aan om onder de 7 seconden te duiken...

@nummer 2 in Jubbega: Je was niet de snelste. Vandaar de 2e plek... vervelend maar waar.

*EDIT*
Ik heb opeens een idee gekregen. Laat de mensen op hun inschrijf formulier hun eventueel gereden tijden (van het vehikel) noteren. Inclusief waar behaald, wanneer, klasse, startnummer enz. Als iemand denkt dat zijn tijd waardeloos was zal hij deze niet noteren. Verzin als organisatie een hoeveelheid snelle scooters die zoiezo mee kunnen doen. De personen die geen tijd hebben ingevult, een te langzame tijd hadden of nog geen tijd behaald hebben kunnen op andere manieren worden gekozen. Zoals nu tot de klasse vol is en daarna op een wachtlijst, of bijv na een bepaalde inschrijfperiode met een loting.

Hierdoor krijg je denk ik de actieve snelle personen op de baan en heeft de rest ook een reële kans om deel te nemen.

(En de locals die mee willen doen zouden trouwens zoiezo ook voorrang moeten hebben!)
 
Last edited:
als ik naar de site wil krijg ik dit :X
This is the placeholder for domain brommersprint-genemuiden.nl. If you see this page after uploading site content you probably have not replaced the index.html file.

This page has been automatically generated by Plesk.
 
NeoHippie said:
Je kon op 5 mei inschrijven. Die avond zijn wij omdat we nogal een stukje moesten reizen een nachtje op de camping gebleven. Toen we de volgende dag inschreven was de xtreme-scooter klasse al vol. Omdat de snelste 3 van alle klassen net als de organisatie uit Damwoude bij de prijsuitreiking zijn gebleven konden we het beter toen al op een akkoordje kunnen gooien. En je kunt wel willen winnen als de echte snelle jongens er niet zijn, maar wat is die overwinning dan waard? Je weet dat je niet de snelste van iedereen bent. Ik vind dat in de xtreme scooterklasse voor de snelste deelnemers een plaatsje vrij moet blijven. Voor het publiek maar ook de organisatie in Damwoude zou het tof zijn als daar nog snellere tijden gereden gaan worden als in Jubbega dit jaar. Voor de standaard klasse: Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Denk je dat je de snelste scooter van iedereen hebt? Kom dan pas uit in de xtreme en doe er alles aan om onder de 7 seconden te duiken...

@nummer 2 in Jubbega: Je was niet de snelste. Vandaar de 2e plek... vervelend maar waar.

*EDIT*
Ik heb opeens een idee gekregen. Laat de mensen op hun inschrijf formulier hun eventueel gereden tijden (van het vehikel) noteren. Inclusief waar behaald, wanneer, klasse, startnummer enz. Als iemand denkt dat zijn tijd waardeloos was zal hij deze niet noteren. Verzin als organisatie een hoeveelheid snelle scooters die zoiezo mee kunnen doen. De personen die geen tijd hebben ingevult, een te langzame tijd hadden of nog geen tijd behaald hebben kunnen op andere manieren worden gekozen. Zoals nu tot de klasse vol is en daarna op een wachtlijst, of bijv na een bepaalde inschrijfperiode met een loting.

Hierdoor krijg je denk ik de actieve snelle personen op de baan en heeft de rest ook een reële kans om deel te nemen.

(En de locals die mee willen doen zouden trouwens zoiezo ook voorrang moeten hebben!)

Ja, een ranglijst netzoals er in de tenniswereld gebruikt wordt, de eerste zoveel op de ranglijst zijn zoiezo geplaatst en de rest moet zich kwalificeren (in ons geval een loting).

Dan moet je gewoon één ranglijst maken waarin je tijden gelden die je gereden hebt in Jubbega, Damwoude of Genemuiden.
Alle tijden staan op ribbens.tk, dus je kan het makkelijk opzoeken/controleren.

Maar dan is de vraag, doe je dit op persoonlijke basis of op naam van de machine ? (omdat de berijder nog wel eens wisselt)
 
Slome said:
10 mei zou de website met inschrijfmogelijkheden toch online komen?
Tijd begint krap te worden.

Ik vermoed dat deze datum dus ook uitgesteld is?

Dat klopt, omdat we alles nu nog een keer goed willen bekijken is de datum uitgesteld. De site staat al wel klaar, maar komt waarschijnlijk online na Damwoude. Excuses voor dit ongemak.
 
*EDIT*
Ik heb opeens een idee gekregen. Laat de mensen op hun inschrijf formulier hun eventueel gereden tijden (van het vehikel) noteren. Inclusief waar behaald, wanneer, klasse, startnummer enz. Als iemand denkt dat zijn tijd waardeloos was zal hij deze niet noteren. Verzin als organisatie een hoeveelheid snelle scooters die zoiezo mee kunnen doen. De personen die geen tijd hebben ingevult, een te langzame tijd hadden of nog geen tijd behaald hebben kunnen op andere manieren worden gekozen. Zoals nu tot de klasse vol is en daarna op een wachtlijst, of bijv na een bepaalde inschrijfperiode met een loting.

Hierdoor krijg je denk ik de actieve snelle personen op de baan en heeft de rest ook een reële kans om deel te nemen.

(En de locals die mee willen doen zouden trouwens zoiezo ook voorrang moeten hebben!)[/QUOTE]


ik vind dat je niet naar de tijd moet kijken van de vorige sprints, ik heb op jubbega voor het eerst moegen sprinten, vojnd het super vet, maar mijn tijd was neit al te super. ik heb gezien hoe de echte starten en die doen dat stukken sneller. maar als je dan naar de tijd zou kijken zou ik dus hoge tijd hebben en minder kans maken, dus moet ik maar op een lijst,

terwijl als je me nog eens paar keer laat sprinten ik misschien beter start en betere tijd neerzet. zou toch oneerlijk zijn, want de mensen die 1ste enzo zijn, hebben veel meer ervaring.
kweet niet of jij veel gesprint heb, maar ik heb geen 3000 euro betaald voor de scooter om op een w8 lijst te gaan staan omdat ik een trage tijd had.

ik zeg niet dat ik een beter idee heb, maar geef gewoon ff mijn mening. voor de snelle onder ons, bedenk eens hoe het is voor de tragere. of bevoorbeeld als jij slecht zou starten en daardoor op een andere lijst komt omdat je tijd verneukt is.
 
Maar als personen een bepaalde sprint slecht hebben gereden dan komen ze dus misschien in problemen ?

Het begint nu dus te betekenen, dat als je niet snel bent ook eigenlijk niet mee dient te doen.
 
en stel iik kon niet aanwezig zijn bij jubbega en damwouden dan mag ik hier nie mee doen omdat ik geen tijd heb.. gewoon inscrijven vol is vol..TIS EEN HOBBY en er valt geen geld mee te winne moet wel leuk blijven he
 
JusSeb said:
Maar als personen een bepaalde sprint slecht hebben gereden dan komen ze dus misschien in problemen ?

Het begint nu dus te betekenen, dat als je niet snel bent ook eigenlijk niet mee dient te doen.

Ja :)


Maar als je zoiets invoert zou er ook een algemene scooter kwalificatie wedstrijd moeten komen, zodat iedereen kan rijden en een tijd neerzetten.

gewoon inscrijven vol is vol..TIS EEN HOBBY en er valt geen geld mee te winne moet wel leuk blijven he

Voor de meesten in de scooterklasse geldt dat ze een scooter bouwen voor scootermeetings en om rondjes over het industrieterrein te blazen, en zien een brommersprint als een leuke meeting met tijdmeting, maar de serieuze sprinters (Xtremeklasse) zie je niet op een meeting, die bouwen hun sprinter dus echt alleen voor de paar sprintwedstrijden die er in een jaar zijn.

Als die dan niet mee kunnen doen ben je een jaar voor niks bezig geweest terwijl de rest toch wel op andere meetings rijdt.

Dus daarom ben ik er voor om voor de extreme klasse een regeling te verzinnen dat de serieuze sprinters altijd mee kunnen doen.
 
Last edited:
Er zitten genoeg serieuse personen in de std.scooterklasse die het voor de sprint doen, nu word er alleen naar de Xtreme klasse gekeken, omdat daar verlengde monsters rondknallen, terwijl de std.scooterklasse nu niet als serieus aspect van de sprint word gezien.

Er zullen in deze klasse inderdaad minder serieuze kandidaten zijn, maar ze zijn er wel !
 
ABT said:
Ja :)

Maar als je zoiets invoert zou er ook een algemene scooter kwalificatie wedstrijd moeten komen, zodat iedereen kan rijden en een tijd neerzetten.

Voor de meesten in de scooterklasse geldt dat ze een scooter bouwen voor scootermeetings en om rondjes over het industrieterrein te blazen, en zien een brommersprint als een leuke meeting met tijdmeting, maar de serieuze sprinters (Xtremeklasse) zie je niet op een meeting, die bouwen hun sprinter dus echt alleen voor de paar sprintwedstrijden die er in een jaar zijn.

Als die dan niet mee kunnen doen ben je een jaar voor niks bezig geweest terwijl de rest toch wel op andere meetings rijdt.

Dus daarom ben ik er voor om voor de extreme klasse een regeling te verzinnen dat de serieuze sprinters altijd mee kunnen doen.

Daar ben ik het mee eens, en dat geldt dus ook voor mij. Mijn sprintframe heb ik uitsluitend gebouwd voor sprintwedstrijden en niet om er mee te patsen @ meetings.

Wat betreft de reply van big-t: in dat geval zou je misschien ook kunnen kijken naar de behaalde eindsnelheid, deze is namelijk onafhankelijk van de reactietijd, maar geeft wel de potentie van de machine aan.
 
ik vind dit gedoe echt als een kut op een drumstel slaan hoor, sorry dat ik het ZO zeg..
maar als je niet mee kan doen omdat je iets minder snel bent, vind ik echt vet sneu..

Marcel...
 
Last edited:
Laten zoals het was , zo ging het toch altijd goed ?

Optijd inschrijven, klaar. waarom word er zo naar een andere aanpak gezocht ?
 
Sprinten moet niet voor een SELECTIEF groepje worden, maar gewoon voor de meeste mensen toelaatbaar zijn, mensen hebben een hobby, die kunnen ze ten deze tijden gebruiken met deze sprints, hebben ze er belang bij, dan schrijven ze in, zo niet dan laten ze het wel voorbij waaien.

SERIEUZE sprinters schrijven zich ECHT WEL IN ! als ze hier te lui voor zijn, dan is dat probleem aan hun te verwijten, inschrijven is geen moeite.
En Twins , Van Schie o.i.d. kunnen ook niet overal aanwezig zijn, als ze aanwezig willen zijn schrijven ze zich wel in.
 
JusSeb said:
Sprinten moet niet voor een SELECTIEF groepje worden, maar gewoon voor de meeste mensen toelaatbaar zijn, mensen hebben een hobby, die kunnen ze ten deze tijden gebruiken met deze sprints, hebben ze er belang bij, dan schrijven ze in, zo niet dan laten ze het wel voorbij waaien.

SERIEUZE sprinters schrijven zich ECHT WEL IN ! als ze hier te lui voor zijn, dan is dat probleem aan hun te verwijten, inschrijven is geen moeite.
En Twins , Van Schie o.i.d. kunnen ook niet overal aanwezig zijn, als ze aanwezig willen zijn schrijven ze zich wel in.

Tuurlijk, maar heb jij dan een oplossing om mensen uit de extreme klasse te weren die in de standaardklasse horen, maar die in de extreme rijden omdat de standaard vol is?

Want dat is het grootste probleem nu......
 
ABT said:
Tuurlijk, maar heb jij dan een oplossing om mensen uit de extreme klasse te weren die in de standaardklasse horen, maar die in de extreme rijden omdat de standaard vol is?

Want dat is het grootste probleem nu......
Geen std scooters toelaten in de Extreme..
En bij de keuring goed aangeven welke klasse je bent + naam :)
 
Marcel said:
Geen std scooters toelaten in de Extreme..
En bij de keuring goed aangeven welke klasse je bent + naam :)

Makkelijker gezegd dan gedaan, in Jubbega hoorde de helft eigenlijk in de standaardklasse en in Damwoude staan er ook veel in de extreme ingeschreven die in de standaardklasse horen, en die hebben al betaald ook, laat je die dan gewoon niet rijden ?
 
Marcel said:
Geen std scooters toelaten in de Extreme..
En bij de keuring goed aangeven welke klasse je bent + naam :)

Daar ben ik ook zeker een voorstander van. Xtreem moet ook echt xtreem zijn, geen "vuilnisbakklasse" voor de std scooters.
 
Back
Top