3 doden zeewolde

Verlichting voor de auto's moet er dan komen, want als er verlichting op dat fietspad komt zie je als automobilist niks.

Ik ga er straks nog een even langs.
 
Ik hoorde net in het nieuws op de radio dat de jongens zijn omgekomen omdat ze met te hoge snelheid hebben gereden. De politie had er geen bewijs voor omdat er geen remsporen aanwezig waren, maar als ze zich aan de toegestane snelheid hadden gehouden waren ze nooit dodelijk verongelukt.

Ik vind het erg krom om dat te zeggen, aangezien je met 20km/u ook op een paaltje kan vliegen en het leven kan laten.

Verder wens ik de familie en nabestaanden succes in deze moeilijke tijden.
 
Reed er net ook nog langs.....toch appart nadat je ze zaterdagnacht nog heb zien liggen :(
Stonden best wat mensen bij overigens...
 
Medeleven aan de nabestaanden,

maar het zal denk ik wel aan het paadje gelegen hebben.

Want een maat van me is een keer met 60 op een auto geklapt die 60 reed. Frontaal. En die heeft nu niet meer al ze lichaamsdelen EN ze ze scooter was letterlijk versnipperd. En als je allebei 50 rijd dan klap je ook met 100 tegen elkaar.

En met een ander vaag uitlaatje kunne ze al 70 hebbe gereden. Das een klap van 140.
En er stond dat de voorwielen vol tegen mekaar gekomen zijn. DUs ze hoeven echt niet 90 te hebbe gereden.
 
Ik heb het net in de krant gelezen, ik woon in het hoge Noorden dus ben er verder niet echt bij betrokken ofzo. Wel was ik erg pissed na het lezen van het berichtje, door de opzet van het krantenartikel. Er stond met grote letters boven: Politie stopt illegale scootermeeting. Daarna wat gezwets daarover en rechtsonder in een klein hoekje stond het bericht van deze jongens. De link tussen illegale sprints en zo'n ongeluk word voor iemand die niet goed leest gelijk al gelegd. Hier word ik pas pissig van.
Verder wou ik mn spijt nog even betuigen aan de familie en vriendenkring.
 
AscH said:
Ik ben al geweest. Ik heb er een bloemetje neergelegd.
Het heeft me diep geraakt. ;(

Misschien dat ik morgen nog een keer er heen gaan, we spreken dan wel even af.


jah is goed bel me dan even.
 
er stond vanmorgen in de telegraaf een artikel over dat ongeluk met een foto erbij, en op die foto stonden geen paaltjes of iets op dat fietspad, en ze zeiden dat ze met het voorwiel tegen elkaar zijn gereden
 
of ze nou 40 of 80 hadden gereden, dat de politie zei dat ze weer eens te hard hadden gereden had met 50 km/u ook niet veel uitgemaakt hoor.....
 
scully said:
Ik heb het net in de krant gelezen, ik woon in het hoge Noorden dus ben er verder niet echt bij betrokken ofzo. Wel was ik erg pissed na het lezen van het berichtje, door de opzet van het krantenartikel. Er stond met grote letters boven: Politie stopt illegale scootermeeting. Daarna wat gezwets daarover en rechtsonder in een klein hoekje stond het bericht van deze jongens. De link tussen illegale sprints en zo'n ongeluk word voor iemand die niet goed leest gelijk al gelegd. Hier word ik pas pissig van.
Verder wou ik mn spijt nog even betuigen aan de familie en vriendenkring.

idd te triest dit zeg bah, heeft totaal niks met elkaar te maken...\

Maar damn sterkte aan familie en vrienden man, je zou je zoon van 16 maar verliezen op zo'n manier... Maar nog niks duidelijk over oorzaak? Alcohol in bloed oid?
 
Er komt geen onderzoek omdat alle betrokkenen dood zijn. Mochten de ouders toch een onderzoek willen zouden ze dat via een rechter moeten krijgen.
Heel apart allemaal
 
ja ze zijden op tv flevoland dat ze niet gingen onderzoeken op de jongens gedronken hadden en/of ze opgevoerd waren... want dat was alleen het strafrechtelijke kant ofz0w.. en dronken en opgevoerd of niet dat wil nog niet zeggen dat je het ongeluk veroorzaakt...

ik hoorde ook dat vrijdag de begravenis is van de jongen uit zeewolde...

ik wil de familie en kennisen veel sterkte wensen met deze moeilijke tijd.
 
'Omgekomen scooterbestuurders reden te hard'
ZEEWOLDE - De politie vermoedt dat de twee scooterbestuurders, die in de nacht van zaterdag op zondag omkwamen bij een frontale botsing in Zeewolde, veel te hard hebben gereden. Dat maakte een politiewoordvoerder maandag bekend. Ook een passagier overleed bij het ongeval.

Omdat er geen remsporen zijn gevonden op het wegdek, kan de politie het vermoeden niet hard maken. ,,Met remsporen kunnen we berekenen hoe hard de scooters hebben gereden, maar die hebben we hier niet aangetroffen op het wegdek. Het moet hard zijn gegaan, harder dan de toegestane 45 kilometer per uur. Anders waren de jongens niet overleden.''

Over de oorzaak van het ongeval op het fietspad van de Zeewolderdijk tast de politie nog in het duister. Technisch onderzoek leverde niets op. Twee jongens (15 en 16 jaar) uit Harderwijk en een 17-jarige jongen uit Zeewolde kwamen om het leven. Alle slachtoffers droegen een helm, de bromfietsen voerden verlichting en de weg is breed, recht, overzichtelijk en heeft geen begroeiing. Niemand zag het ongeluk gebeuren.

De politie onderzoekt niet of de twee scooterbestuurders mogelijk te veel drank op hadden en kijkt ook niet of de scooters echt waren opgevoerd. Volgens de politiewoordvoerder is dat niet meer van belang omdat alle slachtoffers zijn overleden. ,,Het heeft geen zin om de nabestaanden te belasten met zulke informatie.'' Bovendien stelt de politie alleen een onderzoek in wanneer de schuldvraag nog aan de orde is en er nog iemand kan worden bestraft.

-----------------
Gooi en Eemlander
Ik lees net de gooi en eemlander (krant vandaag) daar staat al helemaal bullshit in over dit onderwerp... we konden het ook wel verwachten.
Ik zoek het nog even op
 
Wat een gezeik van de politie, te hard. Pff met 45 kun je net zo goed kut terecht komen en als je frontaal botst, kan ik neit een manier bedenken die lekker is.

Als de politie zulke uitspraken doet vind ik echt op zn minst dat ze er argmenten voor moeten hebben, aangezien 90% van de mensen die naar de media luistert een dom schaap is en het van ze overneemt. Dit kan echt niet, zulk soort uitspraken zonder onderbouwing. Puur om het een tintje te geven, zo van: "eigen schuld, weg is veilig, gewoon te hard gereden." Terwijl er duidelijk sprake is van een slecht zichtbare weg.

Beter kijkt de politie naar de scooters, want als ik dat ding op het nieuws zag liggen, wat was het? Een Rush ofzo? Come on, veel te hard, dat kan niet eens.
 
Back
Top