2fast 4pia
2fast 4pia
2fast4pia speed NX booster
De set-up van toen was:
cilinder: malossi mhr speed 70cc 6t
krukas: malossi mhr RHQ 80mm
uitlaat: yasuni carrera 21 icm hgs flens
carters: minareli horizontaal xsh max op speed 7t
ontsteking: malossi mhr eprom binnenrotor
membraan: malossi mhr vl14 xsh
inlaat: xsh 2.0wig
spruitstuk: malossi mhr 28mm pia
carburateur: keihin 28mm PWK
luchtfilter: malossi mhr e13 of xsh twin-air
vario: malossi mhr 2005
v-snaar: malossi mhr overrange
poulies: polini evolution overrange
koppeling: malossi mhr delta clutch
koppelingshuis: malossi mhr wing bell
primaire vertanding: malossi mhr 13/44
dit blok heb ik zelf in elkaar gezet en gemonteerd omdat ik dat juist mooi werk vind, kant en klaar blok kopen kan immers iedereen, ik was ook best tevreden met de score die eruit kwam op de bank *D 20.9pk & 11.1Nm *D
lang niet slecht voor een onbewerkte 6poorter mja op de sprint baan zal ik er met me 90kilo ongeveer zo >>> :L uitzien na iedere verloren sprint dus dat vermogen moet omhoog en daarvoor is de planning in 2008 een 7poorter xsh max en het boek van sonja bakker om het gewicht naar beneden te krijgen, ook de scooter word lichter op de volgende punten:
vorige week was mijn stage voorbij dus van de eerste schooldag direct gebruik maken en op internet beetje gekeken in een tussenuur. 4dagen later lag er het volgende in enschede op het transploft centrum klaar om op te halen:
ook de velgen van de coater zijn terug en heb een bestelling gedaan van wat kleine dingen bij euroscooters hieronder de foto's *D
naast de 10inch slick die ik al heb komt er een 13inch slick bij en dan kan volgend weekend het boinen beginnen zodat het beestje op ze rubbers staat +ralf+
gisteren voorvork opgehaald in emmen, damn wat woont die man in een doolhof maar toen ik het gevonden had was de voorvork perfect en ook remklauw + systeem totaal op druk zag er goed uit .
enige nadeel is dat door de 10inch voorvelg en kleinere zip voorvork de voorkant omlaag komt dus waarschijnlijk moet ik de achterkant ook laten zakken ivm de hoek van de carburateur :?
van middag enkele uurtjes vrij geweest van school, dit gaf me de tijd om de voorvork af te draaien en te hechten, dit is goed gelukt maar de dealer had mijn vooras verkeerd besteld, dus wachten tot vrijdag de goeie binnenkomt.
gelijk bij jr motoren van middag een remschijf en stage 6 mengbekers besteld dus met geluk zijn die ook na het weekend binnen.
gelukkig vanmiddag al wel vast een ophanging kunnen maken van mijn NRG rempomp en alle kabels voor rem en gas alvast gemonteerd, ps voor de mensen in de buurt; ik ga 20 april oldenzaal wel halen...
hier een paar picca's van de huidige staat, 17 april grote update
verder veel kleine dingen gedaan en bussen lopen draaien voor het centreren van het voorwiel enz enz... ook de gifmengerij opgebouwd en de tank is voorzien van echte rode kool tuning brandstof [zie de foto's hieronder]
vandaag en morgen de laatste dingen afwerken en dan zondag knallen op meeting :#
Gewicht zit nu totaal met volle tank op 56.2kilo
zoals je misschien wel kan zien op de foto's hierboven is het flesje met de air-brusch bewerkt er zijn schedels en spoken in verwerkt op de foto een beetje wazig en kitch maar vind het er in het echt wel mooi uitzien +ralf+
{! 2fast4pia nx speed booster {!
ik had me project vorig jaar al gedropt hier op het forum maar dat topic is verloren en terecht was niet erg project waardig nu moet dat beter worden.
me echte naam is erik hollander aka: drd rieju nu dus 2fast 4pia om enkele mensen de gek aan te steken *D het plan was eerst om een sprint frame in elkaar te zetten voor 2008, uiteindelijk toch maar gekozen om met de booster verder te gaan vooral om de reden dat ik te weinig tijd heb ;(
heb eigenlijk een echt voorbeeld wat me het id heefd gegeven om een booster te kiezen en dat is de booster van heavymotors, iedereen zal het filmpje wel kennen die booster die over de snelweg wheely's boekt met 100km/h enz enz... betreft het uiterlijk heb ik een paars soort parelmoer kleurtje in gedachten van renault+ralf+
hieronder een paar foto's zoals de booster er vorig seizoen bijstond tijdens opbouwen en hoe er mee is gebankt en gereden...
me vader in actie met de slijptol, hij heb me een dag geholpen met het lassen en afdraaien van de onderdelen 9||6
me vader in actie met de slijptol, hij heb me een dag geholpen met het lassen en afdraaien van de onderdelen 9||6
zo zat het spulletje er netjes onder alleen de achterstaaf moest er nog op...
het eindresultaat van vorig seizoen...
De set-up van toen was:
cilinder: malossi mhr speed 70cc 6t
krukas: malossi mhr RHQ 80mm
uitlaat: yasuni carrera 21 icm hgs flens
carters: minareli horizontaal xsh max op speed 7t
ontsteking: malossi mhr eprom binnenrotor
membraan: malossi mhr vl14 xsh
inlaat: xsh 2.0wig
spruitstuk: malossi mhr 28mm pia
carburateur: keihin 28mm PWK
luchtfilter: malossi mhr e13 of xsh twin-air
vario: malossi mhr 2005
v-snaar: malossi mhr overrange
poulies: polini evolution overrange
koppeling: malossi mhr delta clutch
koppelingshuis: malossi mhr wing bell
primaire vertanding: malossi mhr 13/44
dit blok heb ik zelf in elkaar gezet en gemonteerd omdat ik dat juist mooi werk vind, kant en klaar blok kopen kan immers iedereen, ik was ook best tevreden met de score die eruit kwam op de bank *D 20.9pk & 11.1Nm *D
lang niet slecht voor een onbewerkte 6poorter mja op de sprint baan zal ik er met me 90kilo ongeveer zo >>> :L uitzien na iedere verloren sprint dus dat vermogen moet omhoog en daarvoor is de planning in 2008 een 7poorter xsh max en het boek van sonja bakker om het gewicht naar beneden te krijgen, ook de scooter word lichter op de volgende punten:
- koelsysteem inkorten en lichtere radiateur;
- slijptol erlangs voor overbodige steuntjes ed;
- zip 2000 voorvork & voorpoten;
- zip 5spaaks velg met schijfrem;
vorige week was mijn stage voorbij dus van de eerste schooldag direct gebruik maken en op internet beetje gekeken in een tussenuur. 4dagen later lag er het volgende in enschede op het transploft centrum klaar om op te halen:
epc stuur + epc clamp
rempomp nrg :! voor omschakeling van kabel rem naar hydraulisch...
runner radiateur deze is dan in slechte staat maar ik kan er in ieder geval een koelcircuit mee opbouwen als de aansluitingen bevallen dan word deze later vervangen voor een nieuwe runner radiateur zodat het er ook nog goed uit komt te zien*D
Update 9-3-2008:
Deze week heb ik mijn oude testbank grafiek terug gevonden en even gescant staat in de tekst hierboven, ook ben ik bij marcho langs geweest om enkele dingen op te halen en te bestellen, van wege de drukte bij xsh heb ik met marcho afesproken dat de malossi 7t xsh max die ik bij hem bestelde word geleverd in de week na meppel heb geen haast dus dat komt goed...ook de velgen van de coater zijn terug en heb een bestelling gedaan van wat kleine dingen bij euroscooters hieronder de foto's *D
Zip 5spaaks & Sr sd 5spaaks velg wit gecoat
:love: Roost minarelli straight silencer xsh specs. v4.3 70cc :love:
voorvork zip nu nog ral 8Pen met zip stuurstang maar niet lang meer...
:love: Roost minarelli straight silencer xsh specs. v4.3 70cc :love:
voorvork zip nu nog ral 8Pen met zip stuurstang maar niet lang meer...
naast de 10inch slick die ik al heb komt er een 13inch slick bij en dan kan volgend weekend het boinen beginnen zodat het beestje op ze rubbers staat +ralf+
gisteren voorvork opgehaald in emmen, damn wat woont die man in een doolhof maar toen ik het gevonden had was de voorvork perfect en ook remklauw + systeem totaal op druk zag er goed uit .
enige nadeel is dat door de 10inch voorvelg en kleinere zip voorvork de voorkant omlaag komt dus waarschijnlijk moet ik de achterkant ook laten zakken ivm de hoek van de carburateur :?
Update 9-4-2008
afgelopen weekend een pasbus gedraaid om mijn EPC clamp op de bws stuurpen te kunnen monteren, dit is netjes gelukt uit een stukje aluminium Ook de stuurpen afgedraaid zodat deze in de zipvoorvork kan en de stuurpen uit de oude zipvoorvork verwijdert.
van middag enkele uurtjes vrij geweest van school, dit gaf me de tijd om de voorvork af te draaien en te hechten, dit is goed gelukt maar de dealer had mijn vooras verkeerd besteld, dus wachten tot vrijdag de goeie binnenkomt.
gelijk bij jr motoren van middag een remschijf en stage 6 mengbekers besteld dus met geluk zijn die ook na het weekend binnen.
gelukkig vanmiddag al wel vast een ophanging kunnen maken van mijn NRG rempomp en alle kabels voor rem en gas alvast gemonteerd, ps voor de mensen in de buurt; ik ga 20 april oldenzaal wel halen...
hier een paar picca's van de huidige staat, 17 april grote update
Update 17-4-2008
gisteren samen met mikkel hier van het forum aan het beunen geweest en ook samen de sloop naar spullen gezocht, 5auto slopen verder had ik een bosch pompje van een mercedes s klasse 2001 gevonden en een perfect water reservoir. na een paar uurtjes beunen ziet het er dan zo uit:
Update 18-4-2008
gisteren vol goede moet begonnen met boijnen aan de voorvork en de rest van het project en die moet schoot me al snel in de schoenen, vanochtend om 1.15uur vond ik het genoeg geweest en had ik toch eindelijk berijkt wat me doel was, voorvork is gemonteerd met remmerij en de voorvork is verlaagd.verder veel kleine dingen gedaan en bussen lopen draaien voor het centreren van het voorwiel enz enz... ook de gifmengerij opgebouwd en de tank is voorzien van echte rode kool tuning brandstof [zie de foto's hieronder]
vandaag en morgen de laatste dingen afwerken en dan zondag knallen op meeting :#
Update 20-4-2008
na vanochtend de laatste dingen te hebben veranderd en me helm stof vrij te hebben gemaakt [ding lag al 4maand in de kast] toch wezen rijden in oldenzaal, eerste uur op de meeting gesleuteld en daarna iedereen eruit kunnen rijden :W en dat met een onbewerkte speed 6poorter dus ik zie de rest van het seizoen met een goed gevoel tegemoet...Gewicht zit nu totaal met volle tank op 56.2kilo
Update: 26-4-2008
gisteren met pikeheat naar zoetemeer gereden, vanaf enschede 202km 8P en toen we weer terug kwamen had ik een heel mooi flesje in mijn bezit check de foto's hieronder maar...
zoals je misschien wel kan zien op de foto's hierboven is het flesje met de air-brusch bewerkt er zijn schedels en spoken in verwerkt op de foto een beetje wazig en kitch maar vind het er in het echt wel mooi uitzien +ralf+
en ook eindelijk maar eens me roost uitlaat gemonteerd...
Update 22-5-2008
gisteren mezelf zitten kwellen met het maken van eindopdrachten voor school, hele dag ermee bezig geweest todat me pa thuis kwam tegen half tien toen dacht ik die is de lul dus hij las apparaat aanzetten en daarna heb ik nog tot half twee verder gebeunt 8P maar goed me NX zit er grotendeels op inmiddels ook de benzine pomp en de elektronica dus morgen langs marco van weerd om een draad te tappen in de wig voor de Nozzzzzzzle...
het magische knopje })
Mensen die bedankt moeten worden;
* Marco van Weerd voor onderdelen en tuning;
* Mikkel voor mentale steun;
* Papa hieronder in actie, voor het las werk.
* Marco van Weerd voor onderdelen en tuning;
* Mikkel voor mentale steun;
* Papa hieronder in actie, voor het las werk.
Last edited: