Maar dan vraag ik me dus af, ik studeer en ontwikkel mezelf. Ik zet me meer in dan me collega's en zorg dat ik de beste ben. Een van de drijfveren is voldoening in me werk, maar ook het loonstrookje aan het einde van de maand. Is het dan rechtvaardig dat ik EXTRA belast wordt omdat ik me harder inzet dan andere mensen? Dat ik de energie in mezelf steek om te ontwikkelen?
De partijen die roepen dat ze de kloof willen dichten en hogere uitkeringen willen realiseren, vergeten misschien dat in Nederland mensen de hoogste koopkracht waar ter wereld hebben met een uitkering. En dat is een feit. Als je een uitkering hebt, hoef je niet 2 keer per jaar met het vliegtuig op vakantie. Als je een uitkering heb, hoef je geen auto te bezitten. Als ze het omhoog willen doen, geef ze geen geld, maar opleiding. Motivatie om in de werkende maatschappij te komen. Dat komt de maatschappij zelf ook alleen maar ten goede.
Ik ben zeker niet voor z'n iemand als Wilders, want ik zie liever iemand met een wat bredere visie, maar ik weet wel dat linkse partijen als SP, GroenLinks en PvdA nog in Sinterklaas geloven, gezien wat ze willen uitgeven...
Eerste punt heb je zkr gelijk in. Mensen die meer verdienen worden extra belast omdat bij hun extra te belasten valt. Ik vind het niet meer dan logisch.
Van een kale kip, kun je niks plukken. Het is misschien niet helemaal eerlijk, maar ik ben wel van mening dat het de Nederlandse samenleving beter maakt.
Alleen is het dan rechtvaardig dat mensen die echt niet kunnen werken (en dan heb ik het niet over mensen die te LUI zijn om te werken, want die hoeven van mij helemaal geen uitkering te krijgen) alleen maar armer worden omdat ze niet kunnen? Sommige mensen kunnen zich inzetten wat ze willen, maar dat wordt gewoon niks, omdat ze het gewoon niet kunnen.
Bijv mensen die lichaamlijk gehandicapt zijn etc.
Ik heb dan ook niet alleen over mensen die wel of niet werken, maar kijk eens naar die ziektekosten verzekering etc. Daar zijn ook echt veel mensen op achteruit gegaan. Wat was het nut van het privatiseren van de zorgsector? Meer concurrentie en waarop gaan we dan concurreren? Kwaliteit..
Hoe minder kwaliteit, hoe minder het kost, hoe meer winst. Op dingen zoals zorg is dat gewoon fout. Daarvan gaat de welvaart (in het algemeen) gewoon op achteruit.
Ik denk dat het voor mij SP wordt, weet dat alleen nog niet zeker.
Het wordt iig geen CDA omdat die van plan zijn om de bijdrage in de studiekosten te stoppen, wat in mijn ogen het allerdomste is wat je kunt doen.
Het wordt ook geen PVDA, omdat ik Wouter Bos gewoon niet kundig genoeg vindt om het land te reageren.
Ook geen Halsema, omdat dat mij niks zegt of doet.
Geen VVD, omdat die alleen maar dingen willen, waarvan zijzelf (en mensen met een dikke bankrek.) alleen maar beter worden.
Geen Wilders/EenNL etc etc, omdat die in elk standpunt buitenlanders hebben als probleem zien, wat voor mij gewoon tekortzichtig is.
Edit:
Ik vind niet dat Balkenende het verkeerd heeft gedaan. Er blijft toch altijd wel wat te zeiken + dat hij zat met de terringzooi die het Paarse Kabinet het ervan gemaakt had.