21 mei Rockanje Classic Races

Mechanic

wannabe
Aangezien ik heel wat familie in Rockanje heb wonen hoorde ik van de Rockanje Classic Races, een evenement waarbij met klassieke brommers en motoren wordt geraced op een stratencircuit in Rockanje. Deze races werden voor het eerst georganiseerd eind jaren 50 maar in de jaren 70 kwam er door de oliecrisis een einde aan. In 1999 zijn de races voor het eerst weer georganiseerd.
Dit jaar vind het plaats op 21 mei, en ik ga voor de eerste keer kijken. Ik weet er verder niet zo heel veel van omdat ik er nog nooit geweest ben, daarom post ik wat dingen van de website (www.rockanje-classic.nl)

race7.jpg


Klasses:
50cc klasse
125cc klasse
250cc klasse
350cc klasse
500cc klasse
Oldtimer klasse
Zijspan klasse
Rockanje klasse
Supermoto klasse

Leuk feitje, in 1973 reed men het 2.1 km lange circuit met 50cc in 1 min.23.8 sec. Oftewel een gemiddelde snelheid van 88 km/uur.

Aangezien er ook een 50cc klasse is leek het mij wel wat voor het Meetings & Races deel :) Ik las op de site dat de Topscooter daar ook weleens verreden is :?

prominent4.jpg


Nog meer mensen die gaan kijken?
 
Advertisement - register to remove this

Rockanje classic

Hallo allemaal,

Ons Supermoto team doet ook mee aan de Rockanje classic,
wij zullen deel nemen in de 80cc klasse met 2 Derbi's en in de a klasse met een Fabrieks KTM 525 SX word echt vet hoor. de Supermoto Demo begint om 12 uur.
 
Nou morgen vertrek ik hier met n paar vrienden om een uur of half 12, hoop rond half 1 op het circuit te zijn. Kan helaas niet zo lang blijven ivm verplichtingen elders... Kzal morgen iig nog wel wat foto's posten :) Ben iig heel benieuwd, geen idee wat te verwachten eigenlijk.
 
veel lawaai iig :p

wil de foto's weleens zien :) , vooral alles wat NIET Kreidler is , die heb ik al vaak genoeg gezien :p
 
Ik ben net terug, strax foto's uitzoeken ook al zijn de meesten niet scherp door het ontbreken van een fatsoenlijke camera. Kwam zo rond 1 uur aan, stukje Supermoto gezien, toen half uur pauze (terwijl de races 1 uur zouden beginnen...)

Bijna de hele tijd bij 't Kot chicane gestaan, best een mooie plek om foto's te maken. Eerst Supermoto waar ook 2 80 cc Derbi's meereden (TH Supermoto???) Na een tijdje verhuist richting Badhotel, ook best aardige bocht voor foto's. We zijn weer weggegaan tijdens de zijspanraces, hoe spectaculair ze ook waren.

Helaas dus niet alle klassen gezien omdat een van ons al weer vroeg thuis moest zijn. Ik vond het iig erg gaaf om mee te maken, het is niet echt een wedstrijd maar meer een soort demonstratie en je ziet duidelijk aan de rijders dat ze het ook voor hun plezier doen.

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij, maar dan de hele dag en hopelijk met een betere camera want deze was schroot :p Foto's komen nog, maar aangezien ik strax weer wegben tot laat deze avond zal dat wel morgen worden...
 
Ik ben ook ff langs geweest, het was wel vet, vooral die supermotard en die 500cc racers. Het meurde goed naar de A747 daarzo 8)

Die 50cc kreidler dingen waren ook best wel rap :O Maar vooral dat geluid van die supermotard dingen, dat was gaaf!

Ik ben na de 50cc racer-tjes naar huis gegaan, heb helaas geen foto's gemaakt omdat ik de camara niet tot mijn beschikking had.
 
Ooooow dus dat is die A747 geur :X :+ Hier een selectie van mn foto's... groot formaat bij mij verkrijgbaar *D

Supermoto Demo:
hSh60421.jpg


Jny60452.jpg


5oA60488.jpg


EyG60516.jpg


tDa60545.jpg


500cc:
RI060575.jpg


70F60683.jpg


1st60716.jpg


Vdv79439.jpg


50cc

1C179492.jpg


Clh79522.jpg


lYK79568.jpg


r3r79603.jpg


ILk83888.jpg


50E79819.jpg


350cc

gXp79786.jpg


W0Z79860.jpg


tO079952.jpg


2ED80047.jpg


Oldtimer klasse:

7tZ80139.jpg


Zijspan:

zIc80190.jpg


zXb80218.jpg


Conclusie: Erg leuk, volgend jaar weer maar dan de hele dag :) En voor dat zijspanknallen moet je echt compleet geschift zijn volgens mij, niet normaal... Burgemeester ging ook nog mee in zijspan, die zat flink peentjes te zweten ook al reden ze in toertempo over t circuit :p
 
Last edited:
Back
Top