2 carburateurtjes op een spruitstuk

Patje@sf

.:SPEEDfight 2:.
Ik ben van plan om 3 carburateurtjes met een venturi van 12,7mm op 1 spruitstuk te plaatsen, maar ik ben er nog niet helmaal zeker van of het gaat werken, daarom heb ik dit topic geopend om het even te bespreken.
Het zijn gewoon carburateurtjes met 3 afstelschroeven 1 voor het lage toerental, 1 voor het hoge toerental en 1 statinairschroef. en ze hebben een ingebouwd membraan en een pompbal om de benzine aantezuigen zegmaar.
Hier een fototje van zo'n carbje.
attachment.php


Als dit topic hier niet thuishoort dan move hem maar.
 

Attachments

  • wa-167-1 de echte.jpg
    wa-167-1 de echte.jpg
    13.6 KB · Views: 2,118
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Om uitproberen, ik denk dat de gasreactie er wel op vooruit zou gaan en het is weer eens wat anders. Die carbjes worden normaal op 26cc cilinders gebruikt die tegen de 20000 rpm draaien.
 
Zoiets, maar dan komt het van die 1:6/1:5 race wagens. De carbjes kosten 80 Euro per stuk. Dus daarom dat ik het eerst ff op het forum wilde bespreken.
 
zet je ze dan in serie ? dan gaat het niet werken namelijk, ze moeten wel allemaal aparte lucht toevoer hebben.
daarbij inderdaad de vraag hoe je je spruitstuk gaat maken :)
 
Boyd said:
heb je er nog meer foto's van. Het oppervlak is vergelijkbaar met een carb van 20mm

22 mm volgens mij. Alleen heb je wel meer weerstand door het grotere wand oppervlak. ipv 34,6mm 59,8 mm
 
@Boyd. klopt ja met die opp. Ik was eerst van plan om er 2 te gebruiken, maar na wat berekeningen leek het me toch beter om er 3 erop te zetten
Hier is een grove schets van hoe het ongeveer gaat worden is ff snel met paint gemaakt.
http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=10314&stc=1[img]
Komt op een Peug blok te zitten.
 

Attachments

  • 3-Way.bmp
    302.9 KB · Views: 816
Peugblok word moeilijk omdat de inlaat daar vrij dicht tegen de cil zit. bij mina of pia zou je ruimte genoeg hebben om zo`n wig te maken.
 
Ja dat word met het met het definitieve ontwerp allemaal erin getekend, zodra de carbjes besteld en binnen zijn kan er pas echt getekend gaan worden. Ik denk dat alleen het afstellen verder nog lastig gaat worden. Om ze dan alledrie precies hetzelfde aftestellen. en de gaskabel word dan nog in drieen gesplitst daar word nog een adaptjertje voor gemaakt. Dan moet ik alleen nog kijken of ik dan 1 tankje gebruik van 700cc of 3 tankjes van 700cc, want ik wil dan de tankjes gebruiken die ook op die schaalmodellen zitten daar zit een vacuum aansluiting en alles al op.

@Aprilia Area51. Het word idd iets lastiger dan bij de andere blokken, maar het gaat wel lukken met het ontwerpen strax denk ik.
 
Wat wil je hiermee bereiken, als je nagaat dat een 21mm al geen moeite heeft een hoogtoerige setup van brandstof te vorozien?
 
Gewoon om te kijken of het misschien wat oplevert of dat er iets verbeterd. Ik vind het ongeveer hetzelfde als het testen van een vlak en ronde schuif carburateur met dezelfde diameter.
 
Back
Top