19mm carb op open70 afstellen

robin_d24

voer voor je woofers
Zondag is het dan waarschijnlijk zo ver... mn debuut MISCHIEN als ik dat hok aan de praat krijg..op spa

ik mag meedoen (volgens mij) met mijn open70 setup
alleen nu ga ik van 24mm > 19mm

ik heb nu sproeier 200 erin .

Maar wat is een goeie basis om te beginnen op een 19mm met sproeiers luchtschroef en dergelijke.

Groeten Robin #112
 
Advertisement - register to remove this

19mm Dell neem ik aan.

De Malossi versie of normale?

Met een Malossi versie ga je ongv 90-100 zitten.

Normale versie waarschijnlijk groter als 100 aangezien daar een andere mengbuis in zit.
 
tja , dat ligt dus ook geheel aan wat voor setting de carb nu heeft , naaldbuis , naald etc.

dus kijk eerst eens wat erin zit , en wat voor type is het ? (staat er ook op)
 
Als je een mengbuis met gaatjes hebt (AN262) zal je sproeiermaatje 100-110 moeten hebben. Ik hoop voor je dat je een mengbuis ZONDER gaatjes hebt aan de zijkant (een AU262 dus). Hiermee loopt hij iig een stuk beter, sproeierbezetting is dan tussen de 92-en de 98. Aangezien het niet te koud is zou ik met een 96 beginnen oid met die mengbuis.

Verder zou het het mooiste zijn om een w16 naald te pakken oid, clipje op de bovenste stand (de naald dus zo diep mogelijk in de mengbuis) en dan is het eigenlijk altijd goed.
 
nietes , die van Monqiue rijdt met een 88 en die staat nog een beetje rijk :*

sproeiers zullen idd rond die maten liggen.

ik zet er idd ook de AU262 in met een W16 naald.

niet alle 19mm's zitten deze naaldbuizen in btw en ze passen ook niet 123..

maar is om te bouwen.
 
Wat past er niet zo 123 volgens jou dan? Bij mij gaan ze er altijd zo in hoor...dan ga ik er natuurlijk wel vanuit dat je de mengbuis compleet hebt inclusief het venturi-dopje-ding waar de gasnaald invalt.

Maaruhm...88? Dan heb jij duidelijk niet genoeg power in dat ding zitten :p Ik heb het wel over een open70 hok heh? Maargoed dan nog kans je het beste gewoon bij 96 beginnen, lekker safe. Ik ga iig uit van een gemiddelde speed setup in de open 70...sproeier 88 hoort zeker niet bij dat gemiddelde :)

nietes , die van Monqiue rijdt met een 88 en die staat nog een beetje rijk :*

sproeiers zullen idd rond die maten liggen.

ik zet er idd ook de AU262 in met een W16 naald.

niet alle 19mm's zitten deze naaldbuizen in btw en ze passen ook niet 123..

maar is om te bouwen.
 
ja dat klopt , maar zo alleen de naaldbuis vervangen werkt niet bij sommige types.

die van mij zit wel op 92/94 ongeveer btw.

ik denk dat er idd niet zoveel vermogen in zit (als die van mij), echter zat er met een 21mm met dezelfde setting wel een 102 sproeier in :p

wel is er intussen een andere cilinder en uitlaat op gekomen die ik nog niet al teveel heb bijgewerkt ,en dat is een Motoforce Racing , ik rijdt met een Stage6 racing.
 
Weet je wat, als het je niet lukt zoek dan ff het 'boerenschuur racing team' op op Spa :p Zoek naar een hele gare oude 'van Rijs stratenmakers' bus met een hebo tentje ervoor, en kom even langs met je carb dan kan ik uitleggen wat ik allemaal bedoel :)
 
wat je iig kunt doen is eens zoeken op de werking (en uitwerking) van bepaalde onderdelen van de carburateur , want dat is toch wel erg belangrijk , en idd zoals Pronk al zegt bij mensen informatie winnen die weten wat ze doen, want ga je zomaar wat doen met je carburatie kun je problemen krijgen.

verder komen er meer dingen bij kijken dan alleen carburatie , dwz dat je de rest ook goed moet hebben zoals ontsteking , staat van de zuiger , kopinhoud etc.

niet dat je straks meteen al je cilinder op brand ;)

ik zou me er zeker even in verdiepen en vragen stellen over de meest voorkomende problemen die bij een racer voorkomen , om erger te voorkomen , de meeste jongens willen je wel een zet in de goeie richting geven.
 
Back
Top