19mm carb sproeier heel klein

obj 907

New Member
hoi ik heb een 19mm naraku carb samen met een mk2 stage6 sport pro. ik heb nu sproeier 70... dat leek mij er veel te klein voor maar de bougie ziet er nog aan de rijke kant uit zelfs en als ik grotere sproeier erin doe gaat hij stotteren.

is er iets mis met mijn carb? ligt het ergens anders aan? de gasnaald zit ook op de laagste stand (clipje omhoog) heeft dit invloed op de sproeier maat?

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

aerox, 2009. ik heb beetje gelezen op internet (ben nieuw met sleutelen enzo) ik ga het gasnaald clipje eentje naar beneden doen en grotere sproeier. is dit aan te raden?
 
Kijk dit filmpje eens, erg leerzaam. Heb geen verstand van je setup, maar heb je een foto van je bougie?
Verder kan ik je als tip meegeven wanneer je dingen veranderd stap voor stap dingen te veranderen en met het makkelijkste te beginnen.
Stottert hij onderin tot half gas, dan zou ik eerst de naald iets naar onder doen.
Ook kun je proberen je luchtfilter vd carburateur af te koppelen als test of die hier beter op rijd.


 

Attachments

  • Screenshot_20220428_133248.jpg
    Screenshot_20220428_133248.jpg
    351.1 KB · Views: 9
Last edited:
haha dat filmpje heb ik al vaak gekeken.. ik heb tegelijk de carb en cilinder vervangen, dus wou niet meteen al vol gas afstellen ivm inrijden. maar met half gas stotterde hij dus had de gasnaald een stand lager gezet zodat hij armer liep. maar ik lees dus dat je juist eerst de sproeier moet veranderen en dan pas fijn afstellen met gasnaald en luchtschroef daarna, dus misschien heeft de volgorde er iets mee te maken?

ok, ik zal straks ff zonder luchtfilter proberen.

bougie: normaal gesproken is die iets donkerder maar heb de vertanding eruit liggen dus kan nu niet ermee rijden. (maar dan nogsteeds de gasnaald zit op armste stand en sproeier 70.. dat moet toch zwz gewoon wat groter voor 19mm?
bijv. in dat filmpje gebruikt hij dezelfde sproeier maat die ik nu gebruik maar dan voor 50cc...
Preview attachment IMG-5916.jpg
https://mail.google.com/mail/u/0?ui...718743&th=180700054b1489d7&view=att&disp=safe
Preview attachment IMG-5917.jpg


IMG-5917.jpg
1011 KB
cleardot.gif

icon_1_image_x16.png

IMG-5916.jpg
1.6 MB


bedankt voor de snelle reacties
mvg

edit: en nog een vraag. zou het met mijn setup veel verschil maken tussen een 19mm, 21mm of 24mm carb?
setup:
stage6 pro sport mk2
stage6 inlaatset
19mm naraku
originele luchtfilter
rolletjes: 4,5g
blauwe sport trekveren van stage6
gele drukveer malossi
yasuni z :( komt of een r1200 of c16 op
 
Last edited:
Back
Top