180cc skipper onder zip

Stout

New Member
Yooyoo
Ik heb en skipper blok met en 180cc Malossi cilinder onder en zip. Gebouwd maar dus nu. Krijg ik geen vonk. Dus geen teken van leven. Voormij gevoel is alles goed aangesloten. Alleen had er geen bobine en cdi bij dus heb ik via markplaats en cdi en bobine gehaald van en 180 runner. Maar nu heb ik mij laten vertellen dat het niet kan omdat de mijne luchtgekoeld is. Dus moet ik en anders cdi en bobine weer kopen. Dus ik vraag aan jullie voor meer tips is dit waar zo ja welke cdi en bobine dan. Tips zijn van harte welkom plzzz
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst de elektrische schema's van jouw Zip en het juiste Skipper blok eens naast elkaar leggen voordat je zomaar iets gaat bestellen.
En dan is het een kwestie van zoek de verschillen en je afvragen "hoe kan ik dit aanpassen".

De vragen die bij mij opkomen zijn:
  1. Was het Skipperblok compleet met stator en vliegwiel.
  2. Zo ja, hoeveel gele draden komen uit deze stator? (2 of 3)
  3. Heb je wel de spanningsregelaar die bij jouw blok hoort?
  4. Welke draadboom ga je gebruiken die van de Zip of de draadboom die hoort bij je Skipper blok?
  5. Om welke Zip gaat het precies?
 
Alles is compleet dus zegmaar heb en spanningsregelaar van en zip want heb ook en zip kabel boom 2 takt. Maar toen ik hem ook wou laten vonken liep me cabrateur over maar heb meegekregen dat het hoort want veel kicken terwijl die het niet doet is dat logisch.
Post automatically merged:

Plus echt alle tips zijn welkom
Post automatically merged:

En met zip bedoel ik de frame enzovoort van en piaggo zip 2017
 
Kijk is het filmpje van wb tuning op youtube. Die legt stap voor stap uit hoe je een 125/180 blok moet aansluiten op een zip kabelboom. Je kan het beste een 4t kabelboom pakken die gebuikt hij ook in dat filmpje
 
Maar toen ik hem ook wou laten vonken liep me cabrateur over maar heb meegekregen dat het hoort want veel kicken terwijl die het niet doet is dat logisch.
Een carburateur hoort niet over te lopen ook al trap je een miljoen keren op de kick.

Verder heb je vraag 2 en 3 niet beantwoord.
 
Back
Top