150cc Minarelli Horizontaal

Ik vind de laatste paar posts een beetje kansloos. Het idee is heel leuk en denk dat een ander blok of een zuigergestuurd inlaatsysteem even helemaal los staan van het idee van de TS.

Vind het juist leuk dat iemand brainstormt over hoe je zoiets zou kunnen realiseren. Zo'n Christofolini kit haalt het max uit slag en boring. Daar kunnen we het over eens zijn.

Ik zeg, ovale of vierkante zuiger ;) Dat eerste is al gedaan en schijnt niet ideaal te zijn voor de zuigerveren.

Ik denk dat als je een langere drijfstang monteert in combinatie met zoiets:

356d1167676429-mahle-motorsport-powerpak-piston-kit-ls7-piston-photo.jpg


Probleem is alleen dat het zuigerhemd wel je uitlaatpoort dicht moet houden... Lastig lastig :)
 
Een langere drijfstang lijkt me inderdaad een prima idee. Maar ik maak me alleen zorgen over het feit dat als je daarbij ook nog een krukas met grotere slag gebruikt, of de drijfstang dan niet tegen het hemd van de cilinder aankomt... Maar dat kijk ik nog even na.

Verder; hoezo moet de zuiger de uitlaat poort gesloten houden? (in de bovenste stand neem ik aan)
want bij een standaard cilinder is dit ook niet het geval door de gaten in de zijkant van de zuiger.
 
Probleem is alleen dat het zuigerhemd wel je uitlaatpoort dicht moet houden... Lastig lastig :)

uitlaatpoort minder laag maken, niet het aller fraaist misschien, maar een simpele oplossing waarmee je al snel wat mm minder lang hoef kwa zuiger :)
 
Ah nu zie ik het.
bij een standaart cil zitten die "zuigerpoorten" niet aan de uitlaat kant maar aan de andere kant...
Mja, dan is het ophogen wellicht de makkelijkste oplossing. Zou een soort van dubbele, lage vlinderpoort wellicht werken? max. 15mm hoog ofzo, en dan flink breed
 
Verder; hoezo moet de zuiger de uitlaat poort gesloten houden? (in de bovenste stand neem ik aan)
want bij een standaard cilinder is dit ook niet het geval door de gaten in de zijkant van de zuiger.

Klopt, anders zuigt hij bij de neergaande slag valse lucht aan i.p.v. alleen door het membraan...
 
uitlaatpoort minder laag maken, niet het aller fraaist misschien, maar een simpele oplossing waarmee je al snel wat mm minder lang hoef kwa zuiger :)

Tsja, maar het leukste is als het reeël blijft. "Anders gieten we er effe een cilindertje bij ;)"
 
Back
Top