140 km afleggen met een 2 takt, mogelijk?

massimouki

Well-Known Member
Hey jongens en heren,

Ik zal het kort houden, ik moet mijn scooter vervoeren naar een andere stad 140 km verder. Nu kan ik ervoor kiezen om hem te laten ophalen voor 100 euro of hem zelf er heen te rijden voor 20 euro tank. Is het verstandig om er zo een lange afstand mee te rijden? En kan hij dit ook aan?

Mijn setup is het volgende:
Piaggio NRG luchtgekoeld
70cc Airsal 46mm (aluminium cilinder)
Sito plus uitlaat onbegrensd
17,5 mm carb sproeier 56 (het is laag idd maar bougie slaat koffiebruin en loopt goed)
Std luchtfilter
Topsnelheid 80/85 gps kilometers (dus op de teller rond de 90/95)
Rond de 8000 toeren op topsnelheid (midrange snelheid 7000/7500 toeren)

Heb nu 10.000 km met mijn cilinder gereden zonder problemen. Ik heb voorheen wel eens 100 km in stukken gereden op 1 dag maar toen had ik nog een 50cc (gietijzer) met varioring.

Jullie advies aub!
 
Advertisement - register to remove this

Je scooter kan dit gewoon aan...

Alleen zit je wel met een paar dingen waarop je moet opletten..

- Het kost gigantisch veel tijd om 140 km te rijden, dus een route planning op orde hebben zorgt ervoor dat veel efficienter van A naar B komt zonder veel tijd te verliezen.
- Weet niet waar de route begint of start, maar je moet wel rekening ermee houden dat het mogelijk is dat je diverse veerpontjes over moet steken om aan de overkant te raken (dit kost extra geld en ook tijd)
- Als je technische problemen onderweg krijgt... Dat zit je echt met een echt probleem (denk niet dat je de rest wilt gaan lopen) (kan je zo 1 of 2 dagen gaan kosten)
- Transport kost je wel 100 euro, maar dan heb je achteraf geen gezeik met die dingen genoemd hierboven..

- Je moet ook opletten op rollerbanken.. Provincie utrecht kan hier bijvoorbeeld strenger in zijn dan in provincie drenthe.. Als je erop moet en je word GeWOKT dan kan je de rest van de KM gaan lopen.
 
Hmm oke, duidelijke taal. Ik heb vorig jaar wel 100km afgelegd in 2 stukken en dat ging prima. Ik heb er laatst een begrenzer op gezet, eurobegrenzer. Loopt rond de 55 gps kilometers als de begrenzer aan is dus opzich kan ik een rollerbank nog net ontwijken als ik er eentje tegen kom.
Ik moet van Almelo naar Amsterdam. Heb de route al uitgezet via mijn telefoon, gewoon de navigatie volgen.

Daarnaast maak ik elke maand mijn scooter even schoon, carburateur en carter alle onderdelen schoonmaken.
 
Tegenwoordig staat ze op meerder plaatsen in een dorp of een stad, of verplaatsen de rollenbank gewoon wat sneller.. Denk dat je niet zo heel veel meer hebt aan zo`n app.
 
Back
Top