125cc typhoonblok op zip2000

Al is de trommel 110mm dan past er gewoon een zip 2000 ( sp ) velg op.
En als die 100mm trommel is gewoon een type 1 zip velgje erop ( 3 spaaks )
 
Thx voor jullie reacties jongens. Ik hoop maar dat er een zip2000 velg op past hoor :O heb geen andere velgen liggen en vind die oudere type velgen maar niets. Ik denk persoonlijk dat die velg wel past want zie het wel vaker. Zip2000 met skipper blok bijvoorbeeld met zip2000 wiel.

Het enige waar ik nog op moet wachten is zip2000 frame zonder kenteken. Dan kan het knutselen beginnen !! :D
 
Sorry ik zat mis. TPH blok oud type heeft 110mm diameter, nieuw type (komt zelden voor) heeft 140mm. Zal dus wel gaan passen :) Ben benieuwd trouwens, pics :p
 
Er zijn ook Typhoon blokken (en dus ook velgen) met 140mm trommel, maar zoals gezegd, die komen heel zelden voor.
 
De Typhoon 125 XR heeft inderdaad een 140mm trommelrem, deze scooters zijn alleen nooit in Nederland geleverd, ze waren bedoeld voor de Franse/Italiaanse/Spaanse markt, een Zip 2000 rijdt overigens prima met een 125cc blok eronder, de rechtuitstabiliteit is zelfs beter dankzij de iets langere wielbasis, op een SKR/Typhoon 125cc blokje past gewoon iedere Piaggio/Gilera velg met een 110mm trommeldiameter, iedereen die ik ken gebruikt het subframe van een SKR om z'n 125cc blokje onder een Zip te hangen, Leertouwer in Soest kan je eventueel wel aan een SKR 125 subframe helpen als je Typhoon 125 subframe niet past. mocht er trouwens nog iemand zo'n 5-spaaks achtervelg met 140mm trommeldiameter van een Typhoon 125 XR hebben dan zou ik die graag willen overnemen, dus stuur me gerust een PM in dat geval.
 
Back
Top