125cc typhoonblok op zip2000

Zip125

Well-Known Member
Hoi allemaal,

Ik heb hier een Piaggio Typhoon 125cc motorscooter staan. Ik wil het blok op mijn Zip 2000 gaan gooien.
Ik heb nu de typhoon gewoon staan en een kaal zip2000 frame.

Iemand ervaring hiermee?
-past het subframe van het 125cc blok gewoon op mijn zip2000 frame?
-Moet ik de achtervering van de typhoon gebruiken of maakt dit niet uit? Is zip vering ook goed?
-Electra; hoe ga ik dit doen/hoe doen jullie dit? Knippen en plakken? sommige dingen niet aansluiten en rechtstreeks op accu? Veel stekkertjes passen uiteraard niet op de zip.

Graag iemand die wel eens een soortgelijke wissel heeft gemaakt en iets meer kan vertellen; dingen waar ik aan moet denken bijvoorbeeld.

Uiteraard ga ik anders zelf gewoon proberen maar het lijkt me prettig als iemand die het al wel eens heeft gedaan me eventueel op weg kan helpen.

Bedankt alvast ! :)
 
Advertisement - register to remove this

als het goed is gewoon het 125cc subframe gebruiken
kabelboom is echt een k*t werk:(
tenminste dat was bij mij zo(runnerkabelboom)
vering van typhoon gebruiken, want is meestal motorvering en dat veert lekkerder:p
 
Bedankt voor je antwoord man =)
De kabelboom moet ik gaan knippen dan? Of alleen cdi enzo aansluiten en de lichten op de accu?
Nogmaals thx !
 
ja zoiezo de kabelboom van 125 pakken
en dan kijken
mischien dat de teller stekker anders zijn
en knipperlicht draden enz mischien tekort ofzo
maar zorg eerst dat het noodzakelijke werkt(voor+achterlicht, teller verlichting etc)
 
ja zoiezo de kabelboom van 125 pakken
en dan kijken
mischien dat de teller stekker anders zijn
en knipperlicht draden enz mischien tekort ofzo
maar zorg eerst dat het noodzakelijke werkt(voor+achterlicht, teller verlichting etc)

Koplamp stekkertjes enzo zijn ook allemaal anders. Wellicht pak ik zip2000 kabelboom om te verknippen zodat alle uiteindes op typhoon kabelboom tenminste kloppen :p

Jij gaat nog van me horen ;)
 
Dude doe niet eigenwijs, 125 kabelboom pakken en de uiteinden die niet passen omwisselen met std kabelboom, snuggere boy!
 
Dude doe niet eigenwijs, 125 kabelboom pakken en de uiteinden die niet passen omwisselen met std kabelboom, snuggere boy!

Lees eens terug wat jij en ik allemaal hebben gezegd dan begrijp je hoe dom het is wat je zegt. Ik geef in me beginpost al aan dat ik de 125 kabel moet gebruik en bewerken MAAR HOE. Ook had spindelbrander al aangegeven dat ik de kabelboom van de 125 moest gebruiken.

jou 'gewoon 125 kabelboom pakke' had ik dus ook geen reet aan en het klopt niet want moet nog bewerkt worden. Dan kan ik net zogoed zelf een kabelboom maken? Dus hoezo 'gewoon' kabelboom pakken.

Nja jochie aan jouw hulp heb ik niets maar bedankt voor het proberen hoor :L
 
maar anders wat , dat kan toch niet fijn rijden met het wiel zover naar achter :?

waarom zou je zoiets in een zip gaan maken als je al een typhoon hebt? vraag ik mij zo af?
 
maar anders wat , dat kan toch niet fijn rijden met het wiel zover naar achter :?

waarom zou je zoiets in een zip gaan maken als je al een typhoon hebt? vraag ik mij zo af?

Lijkt mij dat het prima rijd hoor 125cc zipje :D:D

Ik wou altijd al 125/180cctje erbij maken en het liefste op een zip. Nu heb ik 125cc typhoon met motorkenteken ingeruild gekregen waarvan het blok helemaal goed is. (samen met hem nieuwe vario koppeling vsnaar rollen enzo gezet) Typhoons zelf vnd ik vervelend rijden; de voorvorken zijn ALTIJD kl*te zo ongeveer en vind het gewoon minder prettig rijden.
zip2000 onderdelen in overvloed dus vandaar dat ik hem liever daar op bouw :)
 
ja , 125cc , maar ik bedoel dat het blok veel langer is.

ja , dat is waar ,de vorken van die dingen zijn waardeloos , ik heb er zelf al 2 keer gewoon een Aerox voorvork in gemaakt (NRG) , scheelt ook enorm :)

maar ik vind de std 125 typhoon best goed rijden , viel mij niet tegen , kun je ook leuk wheelies mee maken hahaha!

maar is dan een Skipper blok niet handiger?
 
ja , 125cc , maar ik bedoel dat het blok veel langer is.

ja , dat is waar ,de vorken van die dingen zijn waardeloos , ik heb er zelf al 2 keer gewoon een Aerox voorvork in gemaakt (NRG) , scheelt ook enorm :)

maar ik vind de std 125 typhoon best goed rijden , viel mij niet tegen , kun je ook leuk wheelies mee maken hahaha!

maar is dan een Skipper blok niet handiger?

Klopt het is wel langer maar ik haal het achterspatbord (waar kenteken op gaat) toch weg. Zal wel raar zijn en niet zoals bedoelt maar denk dat het best te doen is ;)
Mede daarom kies ik voor zip2000 gewoon verse onderdelen heb ik daar van en daar 'werk' ik het meeste mee. (en licht + klein scootertje!)

Typhoon reed op een recht stuk ok, wheelies zeer goed te doen inderdaad maar neerkomen is alsof je met je kop op de stenen valt :p en bochten nemen is ook heeel raar met die grote banden uit 1999 (voor je gevoel)

skipper blok heb ik geen idee van? zit daar verschil tussen? ik reed vandaag op een skipper welke 95 op teller ging en mijn typhoon gaat 120 op de teller.

Thx iig voor je reacties :)
 
was dat niet een skipper 80?

Nee zeker niet het blok leek het zelfde. Misschien een verrot skippertje ;)

Ik ben nu van plan: kabelboom typhoon aansluiten zodat hij rijd. alle dingen ophangen zoals de grote onstekingsbox en dat rare ronde 'high voltage' ding :p. Daarna ga ik wel met andere draden voor/achterlicht regelen etc.

Ik ga hem zonder kenteken maken dus erg legaal word het toch niet O-)
 
maar luister;)

typhoon blok is zelfde als skipper
alleen met typhoon velg
je kan ook gewoon zip velgje zetten hoor

maar trouwens
heb je die nl kenteken nog van die typhhoon:p
en wat is de prijs daarvoor
dan ga ik em op me zip zetten;)


mocht ej nog wat willen weten?
je weet me te vinden:D
 
Klopt is een kort Piaggio blok.
Is zelfde als een skr alleen met andere achterwiel inderdaad.
Je kan dus beter je tph125 kabelboom pakken, en wat niet past simpelweg aanpassen. Gewoon rustig te werk gaan en niks overhaasten. Ook zal ik zorgen dat alles het doet, si alleen maar fijner, en beter tijdens verkoop;).
 
heb je die nl kenteken nog van die typhhoon:p
en wat is de prijs daarvoor
dan ga ik em op me zip zetten;)


mocht ej nog wat willen weten?
je weet me te vinden:D

Alles is te koop op deze wereld ;) ik heb alles nog over van die typhoon behalve het blok :p Wil voor het kenteken (+frame event.) wel een goed bedrag want het keuren alleen heeft me 240 gekost. (plaat 18 en papieren 29 :p)
 
Klopt is een kort Piaggio blok.
Is zelfde als een skr alleen met andere achterwiel inderdaad.
Je kan dus beter je tph125 kabelboom pakken, en wat niet past simpelweg aanpassen. Gewoon rustig te werk gaan en niks overhaasten. Ook zal ik zorgen dat alles het doet, si alleen maar fijner, en beter tijdens verkoop;).


Jep dat ga ik inderdaad doen :) deze is (nu nog) niet voor de verkoop dus dat komt wel goed :)

Thx voor je reactie trouwens.
 
Back
Top