125cc leader zip valt uit

70cc 030

New Member
Hoi allemaal ik heb een 125cc leader blok op mijn piaggio zip, waar het blok precies vanaf komt weet ik niet ik heb hem laatst gekocht alleen merkte ik dat hij als ik probeer weg te trekken hij inhoudt (alsof ik een koppeling zonder gas laat opkomen)
En soms stottert hij tot het punt dat hij uitvalt, ik heb een grote beurt door de garage laten doen (kleppen stellen, luchtfilter reinigen, rollen vervangen etc etc)
Alleen doet hij dit nog steeds en sinds kort valt hij vaak uit als ik afrem tot stilstand ookal geef ik gas bij.
Ook komt er een soort verbrande rubber geur als ik heb gereden, ik heb even gekeken zonder iets te demonteren maar zie niks tegen de band aan zitten of iets dergelijks

Ik ben niet heel bekend met 4 takt scooters ik heb voorheen alleen maar 2 takt gereden dus als jullie verdere informatie nodig hebben laat het maar weten maar ik zou niet weten hoeveel gram rollen en wat voor trek/drukveer erin zitten
 
Advertisement - register to remove this

Ook komt er een soort verbrande rubber geur als ik heb gereden
Deze geur kan ook van je V-snaar komen.

Ik zou de carterkap demonteren en kijken wat daar aan de hand is, misschien blijft de koppeling wel vasthangen in de aangegrepen positie.
Beide quotes hieronder duiden wel in die richting.
alleen merkte ik dat hij als ik probeer weg te trekken hij inhoudt (alsof ik een koppeling zonder gas laat opkomen)
En soms stottert hij tot het punt dat hij uitvalt,
Alleen doet hij dit nog steeds en sinds kort valt hij vaak uit als ik afrem tot stilstand ookal geef ik gas bij.

Verder zie ik in het lijstje van de "garage" niks staan over onderhoud aan de koppeling.
 
Deze geur kan ook van je V-snaar komen.

Ik zou de carterkap demonteren en kijken wat daar aan de hand is, misschien blijft de koppeling wel vasthangen in de aangegrepen positie.
Beide quotes hieronder duiden wel in die richting.



Verder zie ik in het lijstje van de "garage" niks staan over onderhoud aan de koppeling.
Zou heel goed kunnen maar op de factuur van de garage staat wel dat de koppeling(onderdelen) vervangen is alleen heb eerder het gevoel dat het alleen maar erger is geworden sinds ik hem heb weggebracht
 
Zou heel goed kunnen maar op de factuur van de garage staat wel dat de koppeling(onderdelen) vervangen is
Oh, dat heb je niet vermeld dat er ook aan de koppeling gewerkt is!
Een rede temeer om te controleren of de "garage" z'n werk goed heeft uitgevoerd want ook bij een dealer kunnen fouten gemaakt worden.
 
Back
Top