125cc 2t Vermogen valt weg boven de 30/35

VespaSprint

New Member
Hay, groentje hier

Ik heb sinds een weekje van een kennis een scooter overgenomen, Vespa sprint 125 2018 met een 125cc 2t skipper blok (Ja heel fout ik weet het). Het rijdt heerlijk en hij trok flink door richting de 100-110 gps. Na een aantal dagen reed ik over een hobbel met wat snelheid en ineens valt mijn vermogen weg, kan bijna geen gas meer geven. Hij zakte helemaal terug naar de 20/30 toen kon ik weer verder rijden zoals ik deed. Weer een stukje later vloog ik met 70/80 over een hobbel. (Moet ik niet doen weet ik), en ineens gebeurd hetzelfde en komt het vermogen niet terug. Stationair loopt die ineens beter dan dat die altijd deed. Maar ik moet met half gas optrekken naar de 30, en als ik het gas volledig open doe is het net alsof ik de sleutel omdraai. Als ik het weer los laat loopt die weer prima stationair. Ik heb zelf weinig verstand van 2t. Zover ik kan zien zitten er geen scheuren in de luchtfilterslang. Ik hoorde dat ik mijn sproeier moest uitspuiten maar die krijg ik nergens gevonden. Zou het iets met de choke kunnen zijn? Ik zou persoonlijk denken dat het niks elektrisch is omdat het kwam door over een hobbel te rijden veelste hard.

KM stand geen idee
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top