This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

10 Augustus demo-race middelharnis (ZH) VRIJDAG

Armon

675 Daytona owner
Ik ben ongeveer 2 1/2 week geleden gevraagd door de organisatie van de Middelharnis 'GP-dag' of ik met hun mee wilde werken, door een aantal rondes te rijden met snelle scooters. Uiteraard heb ik daarop ingestemd, alleen zoek ik op dit moment nog een 7 a 8 rijders die het ook leuk zouden vinden om een dag met hun scooter te blazen.

Wat moet je er bij voorstellen?
Elk jaar worden er in Middelharnis verschillende thema dagen georganiseerd allen op VRIJDAG!! Dit jaar is er weer een zogenaamde GP-dag. Op deze dag zullen er gedurende de hele dag een aantal sessies gereden worden door respectievelijk formule auto's, karts, motoren, classicers en scooters. De sessies zijn 6 of 12 ronden van 900 meter. De maximumsnelheid is vastgesteld op 90 km/h. Het zijn 3 lange rechte stukken, met voor zover ik weet een paar kleine bochtjes midden door het dorp.
De laatste sessie zal zo ongeveer om 20.00 plaatsvinden. Deze is wel 100% zeker 12 ronden. Houd hiermee rekening, met benzinetank!

Wat wordt er verwacht door de organisatie?
Ten eerste dat we ons gedragen Er mogen geen burn outs gemaakt worden en wheelies zijn ook niet gewenst ivm verzekering. Wordt hier geen gehoor aangegeven, lig je er ook direct uit!!!
De rijders moeten een bromfietscertificaat hebben en of autorijbewijs.
Er wordt ook van de rijders verwacht dat ze op de dag zelf om 10.00 aanwezig zijn voor een brieving over de invulling van de dag. Niet aanwezig bij briefing is niet rijden!

Parkeergelegenheid is er voldoende in de omgeving van de paddock waar wij staan ingedeeld. Organisatie heeft verzekering voor schade aan derden geregeld.

Mochten er mensen interesse in hebben hoor ik dat graag. Liefst wel een beetje toonbare scooter PM me aub je naam adres en email

groeten Armon

Ik ben aanwezig, maar dat wist je al.
Leuk festijn trouwens, oude auto's, brommers, kart en oude formule 1 auto's!

tot vrijdag :*

schetsje van het stratencircuitje (Nik, bedankt! :*)

[IR]http://i14.tinypic.com/66cr1cm.jpg[/IR]
http://tinypic.com/view.php?pic=66cr1cm

Last edited:
Ik neem aan dat de mensen die op de scooter gaan racen wel de eer een beetje hooghouden en niet in hun spijkerbroek + t-shirt rondjes gaan rijden?

Ik rij zo ie zo weer in een compleet motorpak, daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen.

Maar beschermende kleding was verplicht naar horen zeggen

Ja Maik, nog bedankt voor je uitnodiging maar ik moet die avond helaas werken anders was ik wel gekomen.

Mizzle heeft me hier ook voor gevraagd :W, maar zijn dit 12 rondes van 900 meter?

Want ik moet ook rekening houden met temperatuur van mijn cilinder etc, die zal 900 meter zoiezo niet leuk vinden.. En dan zeker 12 keer :O.. graag maar info hierover, zitten er pauzes tussen etc?

Armon kan je mij even een pm sturen over het bromfietscertificaat en rijbewijs verhaal aangezien ik beide niet heb.

En ik neem aan dat mijn sprint licentie van de Sbo ook wel voldoet?

Of ben ik ongeduldig en moet ik gewoon wachten tot dinsdag avond op de briefing:W

Ik ben zowiezo aanwezig, misschien een idee om wat circuit scooters ook uit te nodigen?

Je moet 12x het circuit zoals hierboven rijden, zonder tussenstops. Lijkt me dus niet handig voor jouw scoot, helaas!

het circuit is dus feitelijk gezien een soort "driehoek". 1 stuk is een max speed van 90km/h toegestaan, op de andere twee wordt er verwacht een max speed aan te houden van 50 km/h. Dus in principe wordt je scooter niet super zwaar belast. Alleen zit je bij sprintscooters met de tank inhoud.

Er wordt gedurende de dag 3x gereden door de scooters. 15.00 17.00 en om 20.00. De laatste is 12 rondes, de eerste twee 6 rondes. Kart tankje van 3,5 liter zou denk ik voldoende moeten zijn.

Er is geen rijbewijs voor nodig, hier was eerst wel sprake van.. Daarnaast is de minimum leeftijd naar 15 jaar gegaan.

@ pepijn. De brievingen zijn sochtends op de dag zelf. Kan je die dag niet, dan kan je morgenavond mee om 20.00 diekhuus.

Zoek trouwens nog steeds rijders. Ze geven goed weer op! Dus jongens kom op Mochten er mee willen doen, graag PMen!!

Last edited:
Nu ik het zo gelezen heb heb ik er nogeens over nagedacht, ik zou het zonde vinden om deze mooie dag voorbij te laten schieten..

Ik wil dus wel mee rijden, ik heb een sbo sprint licentie en scootercertificaat..
Als ik gewoonn rustig aan doe, dan kan mijn scooter het wel volhouden :W..

Reken maar dat ik er vrijdag bij ben dan :W

Je hebt pm opntvangen armon :*

Lijkt me sowieso verstandig. Ik begreep dat Mizzle ook een andere tank erop ging zetten (of inmiddels al heeft gedaan) omdat hij anders de rondes niet af kan maken.

Ik heb inderdaad ook al mijn scooters omgebouwd met een grote tank. Over een week haal ik ze er weer uit

Je kan je aanmelden tot morgen 12.00 (woensdag). Niet aangemeld is niet rijden!! Aanmelden via PM.