Geen probleem, stel dat iedere roker stopt met roken. Dan gaan al die ex rokers enorm veel geld overhouden. Dus niet alleen het accijns, maar ook de prijs voor een pakje ex accijns. Al dat geld komt in handen van de maatschappij en zal gaan rollen of gespaard worden. Als het gaat rollen krijgt de overheid dus van dat bedrag een deel weer terug via belastingen als BTW ed.. Wordt het gespaard, dan zal het op de lange termijn wel weer goed uitpakken
.
Ik, als niet roker, ben uiteraard voor. Al zal er wel een soort van cultuurtje verdwijnen (de echte bruine cafés) maar dat weegt niet op tegen de enorme winst. Alles wat hier al zo ongeveer genoemd is. Voor mij de belangrijkste: geen smerige lucht om in te ademen, ik hebserieus vaak echt last van mn ogen, sowieso mn stem de volgende ochtend. Ook een voordeel vind ik die enorme stank die er hangt en in mn kleren gaat zitten.
Plus dat ik het mooi vind hoe al die rokers nu gaan zitten vloeken en moeilijk zitten doen. Idiots, was er dan ook niet aan begonnen, zwakkelingen. :L