Yamaha Neos achterwiel demonteren

Winston

New Member
Beste Mensen,

Hoe kan ik het achterwiel van mijn yamaha neos demonteren? (2004, 2takt)
Kan dit met alleen een zuigerstop en een ratel op de wielmoer? of moet ik speciaal gereedschap hebben om de koppeling te blokkeren?
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon een wielmoer sleutel gebruiken die je ook voor autos gebruikt..

Heb geen idee of dat er een splitpen door de as van het wiel gaat.. Zo ja eerst het bescherm wielkapje verwijderen van het achterwiel.. Dan de eventuele splitpen verwijderen (vemoed dat deze op minarelli niet aanwezig is)

Je rem wat strakker aandraaien.. Rem in knijpen en dan met de wielmoer sleutel de moer verwijderen..

En dan de remkabel wartel helemaal terug stellen en daarna kan je zo het wiel er van af nemen.

Niks door het koppelingshuis steken, anders beschadig je de vertanding ermee. De kracht die dan ontstaat is misschien wel 10 keer meer... Vertanding heeft een reductie verhouding.. Dus zoveel draaien koppelinghuis is zoveel draaien achterwiel.. Achterwiel word dan vertraagd tegenover de aandrijving van de motor.
 
...Scooter van de Standaard zetten , zodat het achterwiel de straat raakt .
Een vriend of vriendin , ander persoon , what ever ... op de Scooter laten zitten en de achterrem ingedrukt laten houden ... Dan wielmoeren losdraaien .

Werkt dat niet ??? Brute Kracht ... Bezemsteel door het achterwiel steken zodat het wiel blokkeerd... dan losdraaien .
 
Ik hou mijn vivacity altijd gewoon op de middenbok.. Even de rem goed vast houden en de moer lossen..

Alleen als de remsegmenten echt op zijn, kan je inderdaad niet anders zoals iemand op de scooter laten zitten zonder middenbok.
 
Back
Top