Yamaha neos 4t 2013 brom

AminanZ

New Member
Ik heb een yamaha neos 4t 2013 die precies top 45 liep en ik voelde dat de rolletjes een beetje op waren door de dipjes soms tijdens het rijden dus heb ik hem open gemaakt rolletjes vervangen alleen de vario plaat zat weer erg vast heb hem er af gekregen met een tang daarna heb ik 5.2 gram rolletjes der in gezet alles terug gemonteerd en liep die in eens niet harder dan 35? Ik ga zo een foto maken van de vario en alles
 
Advertisement - register to remove this

Die heb je wel nodig, als krijg je speling op de as. Deze hoort standaard voor de variobus te zitten, maar wordt ook nog weleens verplaatst naar achter de graden plaat voor een iets hogere top.
Maar nogmaals, welke rollen heb je exact gekocht.
 
Volgens mij zit hier origineel 5 gram in.
Welke heb je exact gekocht? (Merk, maat etc)
Op de as zit een dunne shimring. Waar zit deze bij jou?

Die heb je wel nodig, als krijg je speling op de as. Deze hoort standaard voor de variobus te zitten, maar wordt ook nog weleens verplaatst naar achter de graden plaat voor een iets hogere top.
Maar nogmaals, welke rollen heb je exact gekocht.
er werd mij volgensmij mkx gezegd
 
Ik zou even kijken of hij met de oude rollen weer “normaal “ rijdt.
Zoja, weet je dat het in de rollen zit. 5 gr moet je volgens mij hebben. Die 0,2gr (x6) kan een verschil in het rijgedrag zijn.
 
Als je hem niet terug erop hebt gezet heb je hem dus nog los liggen. Deze moet er sowieso op. Als de ring niet voor de variobus zit, dan begint je snaar in het hogere stand (in een zwaardere versnelling). Dit icm met te “zware” rollen kan ervoor zorgen dat hij niet op snelheid komt.
Ik zou even de oude vario rollen erin zetten om te kijken of er verschil in zit.
 
Als je hem niet terug erop hebt gezet heb je hem dus nog los liggen. Deze moet er sowieso op. Als de ring niet voor de variobus zit, dan begint je snaar in het hogere stand (in een zwaardere versnelling). Dit icm met te “zware” rollen kan ervoor zorgen dat hij niet op snelheid komt.
Ik zou even de oude vario rollen erin zetten om te kijken of er verschil in zit.
Oude rollen heb ik niet meer heb die shimring terug gezet op zn plek en loopt nog steeds op max 35
 
Back
Top