Yamaha neos LC welke setup

Thijs S.

Member
Ik ga dus binnenkort beginnen aan het blok van mijn Yamaha neos, ik ben van plan om het blok zo snel mogenlijk te maken voor een leuke prijs. Ik wil het blok graag watergekoeld maken ivm dat ik heb ondervonden dat die cilinders toch echt wel een stuk pittiger zijn.

Maar nu is dus de vraag.

Welke cilinder gaat het worden?
Ik zat zelf te twijfelen tussen een paar cilinders maar ik kom er niet uit.
-Stage6 Streetrace
-Stage6 Sport pro MK2
-Athena Pro
-Airsal Sport alu
-Dr 70

En natuurlijk moeten daar ook uitlaten bij, kwa uitlaten weet ik niet echt wat ik moet doen. ivm dat een c16 veel duurder is dan een r en ik weet niet echt welke cillinder ik moet halen. 220 euro is echt de absolute max wat ik neer ga leggen voor een cillinder ivm dat ik ook nog een hoop andere onderdelen moet halen omdat die neos nog helemaal niks heeft kwa koeling.

Ik hoop een goed antwoord te krijgen van iemand die een beetje weet wat het slimste is om te doen de setup gaat semi-dagenlijks gebruikt worden denk aan vooral in het weekend voor meetings etc.

en even voor mij wat zou er kwa top uit te halen vallen met deze klasse aan cillinders?

Als het nou niet veel uit maakt kwa lc zou ik ook de neos gewoon ac kunnen laten.

Mvg,
Thijs.
 
Advertisement - register to remove this

Persoonlijk zou ik het ac houden ,
dan kan er minder stuk gaan zoals de koppakking, de waterpomp, of ergens een lekkage.
Ook zijn de cilinders in ac goedkoper .
Een leuke setup zou zijn een Dr70 icm een Yasuni r, 17.5 mm dellorto originele carb,
en een leuke vario zoals een Multivar of andere goede vario.
Het zal niet super snel zijn maar wel lekker vlot.

Hoe sneller hoe duurder natuurlijk
 
Zo'n stage6 streetrace loopt leuk. Via Scooter-Attack kost die zo'n 180eu. Met een 21mm en Yasuni R goed voor 10 á 11pk. Een AC moet ook wel vlot kunnen zijn, een LC is inderdaad wat sneller. Maar al die moeite van de ombouw kost ook geld.

Ik heb nog een stage6 uitlaat.
 
Zo'n stage6 streetrace loopt leuk. Via Scooter-Attack kost die zo'n 180eu. Met een 21mm en Yasuni R goed voor 10 á 11pk. Een AC moet ook wel vlot kunnen zijn, een LC is inderdaad wat sneller. Maar al die moeite van de ombouw kost ook geld.

Ik heb nog een stage6 uitlaat.
Weetje wat het is, ik heb de neos weten aan te schaffen voor 120 euro hij liep toen niet. Na 30 minuten had ik hem aan het lopen. De kappen zijn erg slecht maar alles behalve de kappen is nog in goede staat (naast dat ik de modder-vet mix er af kan scheppen) hierom heb ik nog wel wat geld over om de neos mooi te maken en hem lc te kunnen maken.
 
Zou hem mooi AC houden. In je vorige topic ging het ook al om je setup. Haal nou een stage6 streetrace en kom bij mij ff een stage6 uitlaat halen. Carbu 19 of 21, carbon membraan kleppen, mhr 2008 vario, verstelbare koppeling. Dan ga je best rap en heb je betrouwbaar scootertje.

Altijd in je achterhoofd houden dat het bij eventuele verkoop minder opbrengt. Daarom verstandig onderdelen kopen.
 
Ombouwen kost 10min
Ik zorg voor bier en chips. Dan ga jij dit in 10min fiksen.
Post automatically merged:

Als je iets voor jezelf bouwt , is die wel naar eigen wensen , en doe je niet snel meer weg , en er komt altijd iemand die goed geld wil betalen.
Steeds zomaar wat bouwen kost meestal verlies .
Sowieso heb je daarin gelijk. Wel moet je hem dan jaren houden.
 
Beste mensen,

Daar ben ik weer met de vraag van vandaag.

Ik ben ondertussen aangekomen bij het kopje "aandrijving" maar zoals jullie misschien al weten heb ik niet zoveel verstand van scootertuning. Ik heb zelf een beetje gekeken en ik vond voor de prijs een "Polini Hi speed Variateurset" wel netjes. Maar ik weet niet ofdat dit goed is en wat ik zou moeten doen. Ik heb ook nog gekeken naar een malossi overrange maar dat snap ik dus ook nie helemaal.

Vragen

1) Wat doet overrange?
2) Wat zou een beetje een goede variateurset zijn met v-snaar voor rond de 100-150 euro. (Stage6 streetrace 70cc lc, Yasuni R, 19mm carb)


Met vriendelijke groet,
Thijs.
 
Last edited:
Heb zelf een MHR 2008 vario. Absolute aanrader.
Vario is groter dan een multivar. Icm een Dayco 757mm snaar kun je hem optimaal benutten.
Overrange is niet nodig voor jou. Zou dat pas nemen bij een kapot snelle cilinder en binnen rotor ontsteking.
 
Back
Top