wel of geen setificaat voor minibike

Advertisement - register to remove this

Je mag er alleen mee op prive terrein rijden...
Dus niet op de weg, je hebt ook geen certificaat nodig omdat je er gewoon niet mee mag rijden :)
 
Inderdaad, omdat je er niet mee op de openbare weg mag en dus alleen op eigen terrein heb je er geen certificaat voor nodig. Dus je zult altijd op prive terrein moeten blijven of op terreinen waar het mag (circuit ervoor ofzo). Je mag immers ook met een auto rijden zonder rijbewijs op eigen terrein.
 
jah das waar....maar we hebbe weinig eigen terein dus ik ga gwoon door t dorp heen rijde denk k:p...
politie komt er tog niet vaak...neemt natuurlijk wel risico's me margoed

heb ook ooit een keer van iemand dit gehoord: je mag er alleen mee op de weg als er verlichting op zit....dan klopt dat cker ook niet..of wel?

[ .. >> kevin << .. ]
 
Je mag er mee op de weg als hij voldoet aan de nederlandse eisen, en een ding weet ik al en dat is dat je verlichten op een bepaalde hoogte moet zitten en je minibike is daar te laag voor.
 
Nee klopt niet :D

Je weet dat als je een ongeluk maakt dat je alles moet betalen (Meestal heel je leven), en doe iig ALTIJD een helm op!
 
wallie-evo said:
Je mag er mee op de weg als hij voldoet aan de nederlandse eisen, en een ding weet ik al en dat is dat je verlichten op een bepaalde hoogte moet zitten en je minibike is daar te laag voor.

weet je ook hoe hoog dat moet zijn of niet?

[ .. >> kevin << .. ]
 
moet je zon midibike kopen, op een of andere duitse site zag ik er zo eentje staan, die lijkt sprekend op een nieuwe suzuki GSXR. je laat hem keuren en je hebt een leuke motor like geval met scooterbanden, het zag er iig toffer uit dan een RS of een rieju ofz
 
ModKid said:
moet je zon midibike kopen, op een of andere duitse site zag ik er zo eentje staan, die lijkt sprekend op een nieuwe suzuki GSXR. je laat hem keuren en je hebt een leuke motor like geval met scooterbanden, het zag er iig toffer uit dan een RS of een rieju ofz

zelfs dat is nog steeds niet voor de openbare weg geschikt

en @ GeenIdee: bad idea... beter doe je zoiets gewoon niet om alle mogelijke problemen te vermijden
 
GeenIdee said:
kj,, zal het onthoude als ik er 1 opgazoeken...

bedankt voor de reacties

[ .. >> kevin << .. ]

Een minibike heeft nooit een typegoedkeuring want die voldoet gewoon niet aan de eisen!!
 
Hoopte dat ie t zou snappen :X Niet dus. Nog een keer proberen;

Alleen motorvoortuigen met een type-goedkeuring mogen op de openbare weg. Om deze voertuigen te besturen heb je vaak een rijbewijs of certificaat nodig.
Een minibike heeft geen type-goedkeuring, en mag dus niet op de openbare weg. Of je een certificaat of rijbewijs hebt boeit dus niet, je mag er toch niet mee op straat.
 
Back
Top