boete "geen verzekering" terwijl wel aanwezig

Bastiaan

Well-Known Member
Ik ben, toen ik mijn scooter nog maar net had, aangehouden omdat er iemand bij mij achterop zat die geen helm droeg(was maar een klein stukje hooguit 10 meter, maar doet er niet toe) en toen de agent naar mijn scooter keek, zag hij een verzekerings plaatje van 2004. (Dit omdat ik mijn verzekerings plaatje + papieren nog niet thuisgestuurd had gekregen, en ik mijn verzekring via het internet heb afgesloten)dit heb ik de desbetrefeende agent verteld, maar hij geloofde mij niet, en wou ook niks navragen, want ik had de vorige dag nog op het internet gekeken, en daar stond al op dat de scooter verzekerd was.
dus ik dacht bij mezelf, geef mij dat gele briefje maar, ik ga zodra ik mijn papairen heb, naar het politiebureau. maar dit heb ik niet gedaan, omdat ik ergens gelezen had dat je pas een bezwaarschrift kan schrijven, als je de boete binnen hebt. dus nu heb ik vrijdag de boete binnengekregen, en nu moet ik dus een bezwaarschrift schrijven, maar ik zou niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken, daarom mijn vraag of hier een lief persoon op het forum is, die dit voor mij zou willen doen..



Ik ben op 12 augustus 2005 aangehouden.
Op mijn verzekerings papieren staat, dat mijn bromfiets vanaf 2 augustus al is verzekerd.

dus ik zal dit vast wel moeten kunnen winnen toch??

voor de lieve persoon die dit even voor mij wil doen..
Heel Erg Bedankt.

groeten areamaster
 
Advertisement - register to remove this

een bezwaarschrift schrijven (neem ff als voorbeeld een bezwaarschriftgenerator maar tik hem over met jouw eigen tekst)

doe een kopie van het verzekeringsbewijs erbij en evt een brief van jouw verzekerings maatschappij (zul je hun daarom moeten vragen)
 
ok, maar ik kan alleen bezwaarschriften vinden, die te maken hebben met rollerbank...
dus kzou niet weten hoe ik die zou kunnen veranderen, voor hetgeen bij mij is gebeurd..

greetz
 
Heb je geen Nederlands gehad op school?

Begin met een aanhef, inleiding, probleemstelling, jouw voorstel, en vraag tot slot om een spoedige reactie.
Is misschien lastig de eerste paar zinnen op papier te krijgen, maar je kunt gewoon opnieuw beginnen als het niet in 1x lukt.
Anders kan misschien 1 van je ouders er ook wel mee helpen?
 
AreaMaster said:
ok, maar ik kan alleen bezwaarschriften vinden, die te maken hebben met rollerbank...
dus kzou niet weten hoe ik die zou kunnen veranderen, voor hetgeen bij mij is gebeurd..

greetz


je kan de briefindeling wel gebruiken
 
ik ben al bijna klaar met mijn brief, iemand misschien punten van verbetering etc... of iets wat ik zeker nog moet vermelden....
Hier mijn brief.

Officier van Justitie



Bastiaan Beishuizen
J.H. van Aismawei 21
9045pe Beetgumermolen

Geboortedatum: 30-06-1989
Geboorteplaats: Oudwoude
Bankrekeningnummer: 341780979


dinsdag 27 september 2005,

Edelachtbare Heer, Mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen uw beschikking d.d. 12-08-2005 met beschikkingsnummer 1208200515501530 waarvan een kopie is bijgevoegd.
Volgens de beschikking zou er voor mijn bromfiets geen verzekering van kracht zijn, terwijl dit wel het geval is.
Daarom maak ik bezwaar op grond van artikel 6 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (WAHV).

De beschikking is opgelegd vawege een feit met feitcode A913 “Als bestuurder van een bromfiets rijden, terwijl voor dat voertuig geen verzekering van kracht is.” Dit is echter onjuist.
Er was en is nog steeds een verzekering van kracht voor mijn bromfiets, dit kunt u lezen op de verzekeringspapieren, waar ik een kopie van heb bijgevoegd. Hier kunt u vanaf lezen, dat er een verzekering van kracht is voor mijn bromfiets vanaf 02-08-2005, en het strafbare feit geconstateerd is op 12-08-2005, dus er was toen wel degelijk een verzekering van kracht voor mijn bromfiets.

Door deze fout kan de beschikking niet in stand blijven en dient deze te worden vernietigd. Indien u niet voornemens bent de beschikking te vernietigen, verzoek ik u mij op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) alle relevante en tot het dossier behorende stukken toe te zenden. Wellicht ten overvloede deel ik u mede, dat ik deze stukken nodig heb om mij te kunnen verdedigen tegen de onrechtmatige beschuldiging uwerzijds. Ik verwijs hierbij naar de rechten die mij toekomen op grond van artikel 6 EVRM.

Indien u de politie om inlichtingen vraagt met betrekking tot de door mij bestreden beschikking, verzoek ik u mij hiervan op de hoogte te stellen. Indien u van de politie geen reactie ontvangt binnen vier weken, dient de beschikking te worden vernietigd op grond van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999.

Ik verzoek u om binnen 16 weken een beslissing te nemen en indien deze termijn niet wordt gehaald de beschikking te vernietigen. Uit het oogpunt van rechtsgelijkheid dient deze termijn landelijk te worden toegepast.

Tenslotte deel ik u op voorhand mede, dat bij een eventuele ongegrond verklaring van dit bezwaarschrift ik op grond van artikel 9 van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (WAHV) beroep in zal stellen bij de kantonrechter van de rechtbank.

Hoogachtend,





Bastiaan Beishuizen


||alsvast bedant
 
Als je hem op de post doet kenne ze lache bij Justitie!

Tip 1: GEEN standaard bezwaar sturen...
Tip 2: Je hebt een strafrechtelijke sanctie opgelegd gekregen dus WAHV is niet eens van toepassing...
Tip 3: Daar het een strafrechtelijke sanctie is moet je de boete bij bezwaar tegen betaling dus niet betalen maar voor laten komen.
Tip 4: Bij voorkomen verzekeringsbewijs laten zien.

Deze brieven gaan ze om lachen en worden niet eens behandeld. Dit omdat je in totaal de verkeerde wetgeving zit...
 
dus jij bedoeld, gewoon voor laten komen, en dan de rechter mijn verzekerings papieren laten zien, en dan kank weer vrolijk naar huis.:D

en ze doen nix met me brief?? wat raar:S

maar dus gewoon voor laten komen?
 
AreaMaster said:
dus jij bedoeld, gewoon voor laten komen, en dan de rechter mijn verzekerings papieren laten zien, en dan kank weer vrolijk naar huis.:D

en ze doen nix met me brief?? wat raar:S

maar dus gewoon voor laten komen?

Lees de achterkant van het bonnetje is en kijk dan bij het kopje "kennisgeving van bekeuring" en kijk wat daar staat. Je hebt namelijk een transactievoorstel gehad. Als jij op dit voorstel ingaat, koop jij als het ware verdere strafvervolging af. Je accepteerd dus een boete. Doe je dit niet, moet je voorkomen en je bent toch verzekerd? Laat ingevolge art. 34 van de Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen (WAM) de verzekering een verklaring opmaken dat jij op die dag verzekerd was en neem dit mee, samen met je verzekeringsbewijs. Dus bel de verzekering en zeg dat je dat wil hebben. Dat zijn ze verplicht je te sturen. Vraag aan hun ook of ze de datum van het afsluiten van de verzekering er bij willen vermelden en desnoods ook dat je daadwerkelijk hebt betaald aan hun voor de verzekering.

Lees je bonnetje gewoon eerst ff na, snap je het niet dan moet je dat ff posten.
 
Vraag:
g. Wat is een OM-transactie ?

Antwoord:
Voor bepaalde, relatief zware (verkeers)overtredingen biedt het Openbaar Ministerie soms een transactie/schikking aan. OM-transacties worden o.a. uitgereikt voor overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 30 km/u ( 40 km/u op de snelweg ), rijden zonder rijbewijs en voor het opgeven van valse indentiteitsgegevens aan een bevoegd ambtenaar. Door het betalen van de OM-transactie kan de overtreder voorkomen dat hij of zij gedagvaard zal worden om zich voor de rechter te verantwoorden. Beroep of bezwaar is niet mogelijk. Als de transactie niet wordt betaald, zal de zaak voor de rechter komen.
 
er staat geen kopje "kennisgeving van bekeuring"
en wat moet ik van de verzekering vragen??
want toen ik aangehouden was, had ik dus nog een 2004 plaatje erop
omdat ik de papieren en het plaatje nog niet ontvangen had.
 
AreaMaster said:
er staat geen kopje "kennisgeving van bekeuring"
en wat moet ik van de verzekering vragen??
want toen ik aangehouden was, had ik dus nog een 2004 plaatje erop
omdat ik de papieren en het plaatje nog niet ontvangen had.

Heb je geen bonnetje van die agent toen dr tijd gehad? Zo'n bekende gele weet je wel :D Daar moet het op staan.

Wat je aan de verzekering moet vragen staat hierboven.. Een verklaring waaruit blijkt dat jij verzekerd was vanaf 2 augustus en dus ook toen je gecontroleerd werd. Als je zegt dat je een verklaring wil volgens artikel 34 Wet Aansprakelijkheid Motorrijtuigen dan weten ze precies wat je wil.
 
maar het staat oowk wel op mijn verzekeringspapieren:S waarom dan nog een extra brief aanvragen als het oowk zwarty op wit staat in de papieren:S
 
Ik geef je advies.. Je moet zelf weten wat je doet.. Met die verklaring sta je 100% sterk. Met je verzekeringsbewijs 99%, dus ik zou voor de volle 100% gaan toch?
 
Back
Top