Geen certificaat .. wel scooter op naam ???

Aprillia_Rally

Well-Known Member
hoi,

ik wil woensdag mijn SR ophalen .. maar ik heb gehoord dat je een scooter niet kan verzekeren of overlaten zetten op mijn naam als je geen rijbewijs hebt ..

ik weet dat dit vroeger wel kon ..

dus wat ik hiervan waar ?

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

oke dus als ik het goed begrijp moet ik een bevolkingsregister halen op het gemeente huis en daarmee naar het post kantoor om het te laten overschrijven ..

en hoe zit het met verzekeren ?

alvast bedankt :)
 
Oké, maar ik dacht dat je wel begreep wat schorsen in hield.

Bij deze:

Schorsen is het tijdelijk 'vernietigen' van het kenteken.
Je mag dus met dat des betreffende kenteken NIET meer de weg op totdat je hem uit de schorsing haalt.

Is dus gewoon een manier zodat je geen verzekering af hoeft te sluiten, want volgens de Nederlandse wet moet elk voertuig verzekerd zijn.

Doe je dit niet, en je zet je brommer op naam zonder hem te verzekeren dan krijg je eerst een waarschuwing van de RDW, en dan kan je de brommer binnen 4 tot 8 weken alsnog verzekeren, of schorsen.

Doe je dit niet, dan krijg je een boete van 350 euro.

Voertuig laten schorsen is 10 euro, dan kan je kiezen voor 3 maanden, 6 maanden of 12 maanden.

Uit de schorsing halen is gratis.
 
Gewoon voor een jaar laten schorsen dus, aangezien hem eruit halen toch gratis is en op elk gewenst moment kan. Als je 3 maand doet en je wil om wat voor onvoorziene reden dan ook toch nog een maand erbij, moet je opnieuw 10 eur betalen. Heb je jezelf mooi te pakken.
 
Klopt, 100 % zeker mee eens.

Ikzelf heb in die situatie gestaan, erg vervelend als je schorsing bijna is verlopen en je toch nog maar een maandje nodig hebt om de brommer op te bouwen en je dan eindelijk ermee wilt gaan rijden.

Moet je hem weer laten schorsen..

Dus 10 euro weg gegooid voor niks.
 
Schorsen is simpelweg naar het postkantoor gaan, je betaald 10 euro, zij zetten een stempel erop met geschorst tot en met, en klaar. (deel 1B van je papieren)

Voor die datum moet je hem uit de schorsing halen, of eerder, en anders voor die tijd verlengen.

Keuren hoeft dus niet.
 
woow dit gaat me allemaal iets te snel :p

kan er misschien aan liggen dat ik een meisje ben maargoed :p

je moet hem dus zoiezo laten schorsen ? (waar is dit dan eigelijk voor?)

ik wil hem eigelijk direct verzekeren maar dit kan dus ook niet .. en mag er dus ook niet de weg mee op ?



sorry maar snap er weinig van :$
 
Een voertuig moet verzekerd zijn als je openbare weg op gaat.
Je mag met een onverzekerd voertuig alleen rijden op eigen terrein.

Als je een brommer koopt, moet je deze overschrijven op je naam.

Dan heb je twee keuzes:

De brommer schorsen, dan mag je dus niet de weg op en mag je alleen op eigen terrein rijden omdat je onverzekerd bent.
Dit kun je laten doen voor 3 maanden, 6 maanden of 12 maanden.
Dit kost allemaal 10 euro, en uit de schorsing halen is gratis.

Of

Je zoekt een verzekeraar uit, en laat de brommer verzekeren.
Dan mag je dus wel op de openbare weg rijden.

Echter, kan dit alleen als je in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
Zonder rijbewijs mag je namelijk ook niet rijden!
 
hoi ik ben er al uit.

ik haal hem morgen op .. en laat hem overschrijven. ik neem een verzekering via de hema .. dat kan je namelijk gewoon online doen :)

bedankt allemaal :)
 
Ja en jij denkt dat dat zomaar even gaat zonder dat ze controleren of jij wel een certi hebt.

En wat heb je aan die verzekering als je toch geen certi hebt, als je dan gaat rijden ben jij alsnog onverzekerd.
 
Back
Top