Wat voor poort is dit ? :S

Robert

Superrrjoden!
malossi.ports.jpg


malossi.ports2.jpg
 
Advertisement - register to remove this

wUw, gatenkaas... GP-2takt-ofzo?

En0rme spoeler onder de primaire en boostpoort... Ik weet niet waar het BDP ligt bij deze cilinder, maar lijkt me anders eerder een poort voor koeling @smallend [uiteraard ook gaten @zuiger dan]...

Ben zelf ook heel benieuwd :)
 
is inlaat spoeler naar carter too
waarschijnlijk geen aansluiting van ccarb naar carter direct .. dus soort van indirecte inlaat
Als zuiger op bdp staat laat ie mengsel in

denk ik ....
 
Ik kan helaas geen foto vinden van de zuiger , en heb totaal geen info over de cilinder.

Ben echt wel benieuwd wat het nou is...
 
denk dat bij deze de carb op de cilinder zit.
en dat daar de benzine door gaat en door de neerwaardse slag de benzine de cilinder in word geperst.



en anders is het een smeerpoort bij een 4takt
 
hij zit ook aan de bovenkant !!!


dus kan ook een cilinder zijn die nu op zn kant ligt met 2 uitlaatpoorten

als je het onderste plaatje ziet zie je dat hij een kwart slag gedraait ligt
 
Het zal wel iets zijn like this:

Wand03.JPG


Alleen dan voor het serieuze werk?

Oftewel 1 primaire boostpoort, en 2 grotere hulp broers :)
 
poort voor roterende inlaat / membraam op de cilinder, men rotax max kart cilinder heeft ook zulke poorten ... (of zit ik er gruwelijk ver naast?)
 
Poort van sjoerd is gewoon een inlaatpoort (zit onder de boostpoort(en)).

Poort van de topicstarter zit onder de spoelers, dit zie je vaker in oudere cilinder (93cc malossi voor mbx heeft dit ook). Is mischien nuttig als de spoelers in het carter erg nauw/krap zijn?
 
Originally posted by Speedyrules
poort voor roterende inlaat / membraam op de cilinder, men rotax max kart cilinder heeft ook zulke poorten ... (of zit ik er gruwelijk ver naast?)

volgens mij is dit een zuigergestuurde inlaat.....


Krukasgestuurde inlaat ;)
 
ja zon rare poort heb ik laatst ook gezien bij een kerel die mij een 70 cc gila voor een gilera sm lied zien, ik snapt er ook al weinig vanwat is de zin hiervan dan ? aangezien je het nooit bij scooter cils ziet
 
Originally posted by hebo-aeroxje
Op de site die hierboven is gegeven staan nog meer interesting foto's ... althans, vind ik, dan

polini.130.4.lg.jpg


Nooit gezien, zoiets ..

das de goeie oude Puch vs50 cilinder


tik in bij google bij tab plaatjes : puch vs50

puchwim.jpg
 
Ziet eruit dat ze hebben geprobeerd het mengsel niet alleen onder de smallend pen het carter in te laten gaan maar ook vlak onder het zuigerdek..?

Denk niet dat het werkt :p
 
Originally posted by Honda NSR-II
Ziet eruit dat ze hebben geprobeerd het mengsel niet alleen onder de smallend pen het carter in te laten gaan maar ook vlak onder het zuigerdek..?

Denk niet dat het werkt :p

Pak je dremel en vrees je boostpoort naar beneden tot je inlaat (bij een nsr cilinder oid). Dan heb je hetzelfde. Is gewoon een inlaat die vast zit aan de boostpoort. Het zijn dus 2 poorten in 1. Bovenkant staat open @bdc (boostpoort)en onderkant @ tdc (inlaat). Had ik ook bij me cr80 cilinder Zit ook in een 70 eurocilindro voor een mb en gila 74 (oid) @ maxi.


Werkt wel, anders had honda het ook niet in een cr80 cilinder gemaakt.
 
Originally posted by tazmanian_devil
ja zon rare poort heb ik laatst ook gezien bij een kerel die mij een 70 cc gila voor een gilera sm lied zien, ik snapt er ook al weinig vanwat is de zin hiervan dan ? aangezien je het nooit bij scooter cils ziet

je bedoelt deze?

1068402461.jpg


is van een 70cc gilardoni @ morini FM50 blok op gilera gsm.
zeer fruitig cilindertje overigens (ook uitgerust met vlinderpoort) :)
 
Originally posted by Bart
Pak je dremel en vrees je boostpoort naar beneden tot je inlaat (bij een nsr cilinder oid). Dan heb je hetzelfde. Is gewoon een inlaat die vast zit aan de boostpoort. Het zijn dus 2 poorten in 1. Bovenkant staat open @bdc (boostpoort)en onderkant @ tdc (inlaat). Had ik ook bij me cr80 cilinder Zit ook in een 70 eurocilindro voor een mb en gila 74 (oid) @ maxi.


Werkt wel, anders had honda het ook niet in een cr80 cilinder gemaakt.

Eigenlijk bedoelde ik die rare poorten icm zuiger van de topic starter. Niet het aparte booster poortje (Hebo had het ook d8 ik) waar de zuiger niet voor is aangepast..
 
Back
Top