wat moet ik doen :)

razorr

Aapke!
Hoi, heb een vraagje en mischien weten julliie wel iets daarover, ik heb deze auto via een advertentie op autotrader gekocht,

ongeveer 2 maanden geleden heb ik me ( renault clio ) ingerolen voor een subaru., ik heb de subaru bij een occasion bedrijf gekocht.

De auto ( renault) was in goede staat, nooit ergens problemen mee gehad, had 1 keer iets las van slippende koppeling , daarna nooit meer gehad.


De verkoper/eigenaar van het bedrijf, heeft de renault bekeken, en even laten lopen, maar GEEN test rit mee gereden. hij vond het een nette auto.

dus hij ging akkoord met de inruil.

Nu 2 maanden later, krijg ik een belletje + brief. van de me koppeling helemaal versleten is, en dat ik dat ZEKER moest merken toen ik naar hun toe heb gereden ( 1 uur rijden ) , want er is volgens hem niet meer mee te rijden. , nou ik heb zelf niets gemerkt op dat moment dat ik hem bracht.

Nu kreeg ik dus die brief van dat ik de koppeling even moet vergoeden,
want hij zegt tegen mij, ja volgens jouw was de auto helemaal goed.
dat was hij ook toen ik hem op dat moment bracht, ik kan natuurlijk niet weten wat er erna is gebeurt, en wat er EVT kan aankomen, dus bv de koppeling..

Nu wilt hij dus dat ik het vergoed, binnen 10 dagen , anders gaat hij in hoger beroep, dus een soort van rechtzaak of iets..

Ik weet niet wat ik moet doen, heb dit nog nooit mee gemaakt.

Maar de deal is dus al 2 maanden geleden gesloten en toen de auto was gebracht was hij gewoon goed, en hem fout dat hij geen testritje heeft gemaakt, dan kon hij zien dat er op dat moment geen probleem was.



Ik hoor het wel


Mvg


Jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

heb je een papier van de inruil lees dat eens na, en kijk wat er over instaat van als er problemen zijn met jouw subaru ...
 
Laat um maar in beroep gaan :)
De overeenkomst is reeds gesloten a.d.h.v. aanbod en aanvaarding, hij heeft geen poot om op te staan. Niks lappen is mijn advies dan ook :)
 
Hmmz wel heel vaag, 2 maanden en ze zijn accoord gegaan met inruil. Dus lijkt mij dat je gewoon in je recht staat en dat jou nik ste verwijten valt. Dan hadden ze immers maar een proefrit moeten maken toch ? En idd wat Frietketel zegt lees je papieren nog even door
 
Heel kort gezegd: Die "dealer" maakt in hoger beroep geen schijn van kans :)

Het is feitelijk zijn fout dat hij er geen testrit mee heeft gereden en het zaakje (de auto in dit geval) niet op technische mankementen heeft nagekeken. Niet betalen en laat hem maar in hoger beroep gaan. Ik weet 90% zeker dat jij het wint.

Heb je misschien een scanner? Dan moet je als je wil eens je papieren inscannen van de transactie. Daar staat uiteraard meer in dan wij nu kunnen oordelen. De beruchte "kleine lettertjes" bedoel ik dus :).

Indien daar niets over instaat heeft hij geen aanspraak op jou omdat jij niet kan weten wat er intussen mee gebeurd is. Wie weet heeft hij er wel een rally mee gereden...

Zou mooi zijn, dan zou iemand na verkoop van zijn auto naar 2 jaar nog een rekening kunnen krijgen van een kapotte/versleten motor die aldus de "dealer" niet meer gelopen heeft sinds de transactie.

Overigens is hier een heel toepasselijke slogan op van toepassing:
"toch maar eens naar de echte dealer :?"
 
Het is zo datje gebreken waarvan je op de hoogte moet melden aan de koper, anders is het oneerlijk. Doe je dat niet dan kan de koop ontbonden worden.

Maar als jij echt niets van die koppeling wist, dan houd het op. Daarnaast zijn er al 2 maanden vertreken. Stuur meneer een aangetekende brief retour waarin je verklaard niets van die gebrek te weten, en dat je je er niet voor verantwoordelijk voelt.
 
Alleen als in het verkoopcontract staat dat bij eventuele grote mankementen de verkoper voor de kosten moet opdraaien heb je een probleem.

Dit kan tot na 6 maanden na de koop duren, dus lees even je contract erop na of er zoiets in stond ;)

Succes
 
Toen hij belde, had ik dat ook gezegt, 2 weken laten vandaag dus , krijg ik die brief.

Heb de overeenkomst nog eens gelezen, maar dat is niet bijzonder, staat geen info of iets over de inruil auto, alleen het type etc..

Hij was ook pas apk gekeurd, dus dan had ik het ook wel gehoord als er evt iets mis was met mij koppeling, en het is idd 2 maanden later, en hij heeft geen proefrit gereden, dus..

ik weet niet of er evt een soort van instantie is die dit kan uitzoeken.

Heb geen gezin in gezeik

Bedankt voor de reacties al :)
 
Nee dat volgens mijn niet, maar wat heeft dat er mee te maken dan? , het is gewoon een occasion bedrijf , dus hun poetsen en verkopen, hun laten de autos altijd keuren bij bovag bedrijf in de buurt..
 
ALs jij heb gezegt: "de auto is helemaal in orde" heb je een probleem.
heb jij gezegt"voor zover ik weet is de auto in orde" of zoiets, ben je er klaar mee en is er voor jou niks aan het handje :)
Verder kan de dealer dit voorleggen aan een geschillencommisie waarbij het "vonnis" voor beide partijen bindend is.
 
hij kan je nix maken denk ik hoor, dus iig NIET betalen of iets dergelijks voordat er een professional in dit soort zaken bij is geweest. Anders kom je over paar maandjes mss wel bij peter R de vries dat je genaait bent ofzo:p
 
Ja ik heb gewoon gezegt dat ie goed is, op dat moment was die dat ook. om dat met zekerheid te zien had hij maar een testrit moeten maken ..

voor de rest staat nergens iets in het contract van mij, over de garantie van de inruiler..

dus ja ik weet het ook niet
 
Imo kan die vent zo'n zaak niet winnen. Het is aan hem om te bewijzen dat jij wist dat er iets met de wagen was. Aangezien jij geen mechanicien bent, kun je dit onmogelijk weten toch :p

edit: je zegt dat de ruil 2 maand geleden is gebeurd. Voor zo'n zaken is er een termijn voorzien van 7 dagen denk ik (in België toch) om gebreken op te sporen. Als ie in die tijd iets had gevonden waar jij nix van had gezegd en er kon bewezen worden dat jij het wist, dan kon ie je pakken op dwaling (is een rechtsterm die veel gebruikt wordt in consumentenzaken die ik niet in 1-2-3 kan uitleggen).
Omdat het al zo lang geleden is, kan hij je niets maken en kan ie onmogelijk een rechtzaak tegen je aanspannen.

Dus relax maar met je Subaru ;)
 
Hij zegt dat er niet meer mee gereden kan worden. Maar jij heb vlak voor de inruil wel nog een uurtje gereden. Die gast heeft hem dan waarschijnlijk naar binnen geduwd/gereden. Zal hij heus niet zomaar ineens van kapot gaan. Lekker uitlachen die vent dus.
 
Inruil is inruil... Volgens mij is dit poging tot geldklopperij. Nooit vertellen dat die koppeling al eens geslipt had. Klaar.
 
Back
Top