Wat is een normale km stand als je een scooter overneemt?

Zowie

Well-Known Member
Ik ben een beetje rond aan het kijken om een scooter 2dehands over te nemen, maar nou heb ik er 1 gezien met een km stand van ong 12000km
is dat te veel? of juist niet?
er wordt 750 euro voor gevraagd met een aantal accessiores erbij (helm, slot) en hij is geschouwd en heeft dus een kenteken
er wordt gezegt dat de km stand te hoog is om een scooter over te nemen, wat vinden jullie?

oke, meer info..
het is een peugeot vivacity uit het jaar 2002
ze is de 2e eigenaar (ze heeft hem gekocht met 2700km)
papieren zijn aanwezig, hij heeft een servicebeurt gehad binnen die 2700 km
hij is daarna nog een keer nagekeken en er was niks mis mee.
er zit een nieuwe achterband op (er zat een spijker in) remmen laten vernieuwen, bougie laten schoonmaken:)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

km stand zegt weinig , je kunt tellers terug draaien , tellers vervangen door andere , en verder is het zo dat een scooter met 20.000 km wel veel beter kan zijn dan 1 met 6000 km , daar moet je imo niet naar kijken.

mijn vriendin rijdt op een aerox met ruim meer dan 70.000 km en rijdt nog als nieuw , komt mede door goed onderhoud. zo zijn er wel veel meer die perfect zijn maar alleen veel km's hebben..

12.000 is dus eigenlijk niet veel , maar het is ook meer de vraag HOE de scooter het aantal km's door is gekomen...
 
Kijk inderdaad naar de totale onderhoud/staat van de scooter. Nieuwe bandjes ipv kale. Schoon motorblok ipv ontzichtbaar door modder. Nette kappen die goed vastzitten. Roest, voornamelijk rond de middenbok.

Daaruit kan je al veel meer opmaken dan alleen de km-stand
 
Kijk ook of alles nog netjes past, aansluitingen aan de kappen etc. Als dit niet netjes meer is of als overal verschillende schroeven inzitten duid dit aan de de scooter vaak uit elkaar is geweest.

Verder gewoon altijd een testrit maken, kijken of er nergens speling oid zit.
 
Wat hierboven is gezegd.

als overal verschillende schroeven inzitten duid dit aan de de scooter vaak uit elkaar is geweest.
Mja, 1x door een prutser uit elkaar laten halen en het lijkt al nergens meer op (Ben zelf regelmatig hout/spaanplaatschroeven en wat nog meer tegen gekomen;( ).

Je kunt beter ff aangeven om wat voor een scooter het gaat, een PGO of TGB geef ik nog geen 100 euro voor (Tenzij ze nieuw (en eerlijk!) zijn, of in zeer goede staat, om 'm zo snel mogelijk weer te verkopen).
 
Ik zou als ik jou was ook nooit een helm overnemen van een ander.De binnenkant vormt zich een beetje naar je hoofd namelijk. En der is niet 1 hoofd hetzelfde, dus zal deze ook nooit goed aansluiten.
 
Heb je helemaal gelijk in...maar! Een goede helm heeft losse stukken die je los kunt kopen of op kunt laten vullen, mja ik wil sowieso geen helm op m'n kop waar ik niet van weet wat ermee gebeurd is (Lekker stappen met z'n 2en, 1 helm in de buddiebak, de ander met een slot aan de scooter....hee da's leuk, een openbaar urinoir psssss:eek: ).

Trouwens, als de helm van 1m hoogte op de grond is gevallen dan is ie officieel afgekeurd, als ie op tapijt ofzo (Geen kussen natuurlijk) is gevallen dan is dat wss ook niet te zien.

Doet me wel aan iets anders denken, het slot, sommige sloten zouden "beter" moeten zijn omdat je de sleutel niet zomaar na kan laten maken (Zonder bewijs van eigendom o.i.d.), jammer genoeg werkt dat niet, en is het zo goed als niet te achterhalen of er kopietjes in omloop zijn.
 
Last edited:
Mijn vespa sprint van 3 jaar oud al over de 20.000 kilometer. Ben de eerste eigenaar
Post automatically merged:

Mijn vespa sprint van 3 jaar oud al over de 20.000 kilometer. Ben de eerste eigenaar
 
Mijn vespa sprint van 3 jaar oud al over de 20.000 kilometer. Ben de eerste eigenaar
Post automatically merged:

Mijn vespa sprint van 3 jaar oud al over de 20.000 kilometer. Ben de eerste eigenaar
Welkom Sprint, dit topic is dan al 12 jaar ouder dan jouw Vespa, gelieve een voorstel topic openen,
Groet,
 
Back
Top