Vermogenwinst NOS op laagtoerige 70cc?

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Zo ongeveer alle mensen die ik met lachgas op hun scoot heb gezien hebben een 2f4r cil of bvb malossi bigbore erop zitten, maar dat zou me toch wat te hard slijten.

Nu was ik benieuwd, stel je haalt met een DR70 ergens rond de 10pk ofzo, zodat het niet TE hard slijt allemaal, en je zet daar een nat NOS systeem, wat zou je vermogenswinst dan ongeveer zijn?

Wil mn scoot namelijk wel gewoon zo houden dat de onderdelen nog relatief lang meegaan maar af en toe een enorme boost zou wel leuk zijn =).
 
Advertisement - register to remove this

Monteer gewoon af en toe een evo ofzo. Dat het gietijzer is wil nog niet zeggen dat het lang meegaat met nos. Er komt meer bij kijken dan je denkt, waar wil je zowiezo de fles gaan vullen bijvoorbeeld.
 
voor die 600+ euro die je kwijt bent voor NOS kan je 3 evo's kopen. veel beter plan;)

NOS doe je alleen als je alles al gehad hebt en niks je hard genoeg gaat-:-
 
Het kan best werken, en je zult best een boost krijgen als je de knop in drukt. Maar heb jij er zo veel geld voor over? 600 euro voor het nos systeem , en flink wat testbank uurtjes om het goed afgestelt te krijgen.
Daar kan je een prima 2ehands scooter van kopen :p of zoals jordi zegt, 3 evo cilinders :p
imo kan je dan beter gewoon een dikke cilinder kopen, zal een stuk minder snel slijten. Aangezien alles met nos gewoon gruwlijk gaat slijten, en de kans dat iets kapot loopt is best groot.

ahum geen goed idee...
de kenners kunnen het wel ff uitleggen :p

:X zeg dan gewoon niks
 
Iedereen zegt wel dat het uber moeilijk is, maar dat valt nou ook wel weer mee. Goede plaatsing van de nozzle, eenmalig een interresante sproeierbezetting uitzoeken en niet te lang het knopje ingedrukt houden :p staat garant voor heel veel lol.

Maar wat je eerder moet beseffen is dat een DR70 opzich niet echt veel potentie heeft. Laat er eens 10pk bij komen. Dan druk je met gas (mits je setup het toelaat) er eens 3-5pk er bij (om het safe te houden). Schiet mijn inziens nog niet echt op :p
 
Iedereen zegt wel dat het uber moeilijk is, maar dat valt nou ook wel weer mee. Goede plaatsing van de nozzle, eenmalig een interresante sproeierbezetting uitzoeken en niet te lang het knopje ingedrukt houden :p staat garant voor heel veel lol.

Maar wat je eerder moet beseffen is dat een DR70 opzich niet echt veel potentie heeft. Laat er eens 10pk bij komen. Dan druk je met gas (mits je setup het toelaat) er eens 3-5pk er bij (om het safe te houden). Schiet mijn inziens nog niet echt op :p

kijk, daar heb ik eens een beetje wat aan ;)
Ik weet ook wel dat alles harder slijt met NOS, maar ik vind zon boost gewoon vet cool, en met een DR70 rij je toch echt wel langer door dan met zon jankend hoogtoerig alu 70cc geval volgens mij =P.
Maar de boost komt dan dus op ongeveer 3-5pk uit? Heb het wel over het natte systeem he.
Enne, als er veel bij komt kijken, leuk, heb ik weer wat te doen eventueel =).
 
Wat denk je dat t qua temparturen te weeg brengt? Als ik zo al lees hoeveel verstand je er van heb schat ik dat ie vrij snel aan puin loopt...

mijn advies: DOEN!
 
Je zou er wel meer uit kunnen krijgen maar dan rij je gewoon niet safe meer en stel jij krijg een ongeluk wat gebeurt er met die lachgas fles?
 
plus wat als er nog niks gebeurt met de fles bij een ongeluk maar de politie neemt je scooter mee voor technisch onderzoek. Iig is een 70cc al verboden laat staan wat ze zeggen als ze een lachgasfles aantreffen die is aangesloten.

Voor jou is lachgas gewoon compleet overbodig en het is zeker niet aan te raden voor op de weg.
 
nou en als zo een jonge dit wilt ;) goed voor de economie iemand die ze geld laat rollen, als wat stuk draait koopt hij het weer nieuwe :) super toch????

dus geef hem advies. en dan lekker booste -.-'
 
Voor die 600+ euro heb je een prima straat setup wat net zo hard trekt als een DR70 met NOS... Beter koop je dan idd Polini Evolution ( 1 ! ) oid.
 
zou het persoonlijk niet doen ookal is er geld genoeg..
in mijn ogen gewoon btj nutteloos koop een stage 6 race knal die eronder en s redelijk slijtvast want heb er zelf 2jaar probleemloos mee gerede met me straatscooter dusja ;)
 
Net ofdat je dat ook dag in dag uit kan gebruiken, laat staan voor langer dan 10 sec. Dat loopt zo in puin man. :D

Jij doet alsof lachgas gemaakt is om je motorblok kapot te laten gaan in no-time, wat een onzin.

Sowieso raad ik het af om op je straatscooter te monteren, financieel gezien. Voor hetzelfde geld heb je niet 'even een boost' maar heel de weg door door middel van een andere cilinder bijvoorbeeld. Mocht je cilinder hard slijten of zuigers eten, boeiend, kost altijd minder dan die minimaal 600 euro voor een lachgaskit (plus vulling van je fles ..)
 
Jij doet alsof lachgas gemaakt is om je motorblok kapot te laten gaan in no-time, wat een onzin.

Sowieso raad ik het af om op je straatscooter te monteren, financieel gezien. Voor hetzelfde geld heb je niet 'even een boost' maar heel de weg door door middel van een andere cilinder bijvoorbeeld. Mocht je cilinder hard slijten of zuigers eten, boeiend, kost altijd minder dan die minimaal 600 euro voor een lachgaskit (plus vulling van je fles ..)

Gast, iemand zonder enig verstand, laat staan dat hij weet hoe het afgesteld moet worden die er dag in dag uit mee gaat zitten ,, boosten ''? Dat is gewoon gedoemt om in elkaar te draaien.

Ik zeg niet dat lachgas dat veroorzaakt, maar in dit geval weet ik het wel bijna zeker. :D
 
Back
Top