Verhoor door opgevoerde bromfiets

CrazyGammer4357

New Member
Hallo

Een tijdje geleden gepakt op de rollen met 55 na correctie. Nu moet ik opeens op verhoor bij de politie.

Heeft iemand ervaring met wat er daarna nog volgt? Van wat ik online lees komen de meesten er met een boete (wat eigenlijk een minnelijke schikking is) vanaf.

Ik had helemaal geen idee dat dit zo'n grote gevolgen had.
 
Advertisement - register to remove this

Weet je zeker dat je op verhoor moet, of willen ze een aanvullende verklaring? In elk geval wat de uitkomst ook is, braaf meewerken en de minnelijke schikking of boete accepteren en betalen.

Het lijkt mij namelijk dat de door jou genoemde constructiesnelheid overschrijding enkel een boete is, of spelen er nog andere zaken die men jou kan aanrekenen?
 
Weet je zeker dat je op verhoor moet, of willen ze een aanvullende verklaring? In elk geval wat de uitkomst ook is, braaf meewerken en de minnelijke schikking of boete accepteren en betalen.

Het lijkt mij namelijk dat de door jou genoemde constructiesnelheid overschrijding enkel een boete is, of spelen er nog andere zaken die men jou kan aanrekenen?
Ik heb letterlijk een "verzoek tot verhoor" ontvangen. Ik heb ook alleen een rollerbank gehad waar ik 55 ging na correctie. Op het process verbaal staat ook dat alles "zonder incident" verliep. Ik dacht ook dat ik enkel een boete zou krijgen, maar blijkbaar niet. Van mensen in mijn omgeving die ook gepakt zijn op de rollen met veel hogere snelheden dan de mijne hoor ik dat ze gewoon een boete kregen.

Ondertussen dan maar een advocaat geregeld, aangezien ik bijgestaan moet worden bij het verhoor.

Echt compleet bizar dit.

Tjah, verder spelen natuurlijk de gewone gevolgen van "rijden met een motorfiets" etc wel mee.
 
Last edited:
een "verzoek tot verhoor" ontvangen.
België of NL?
Ondertussen dan maar een advocaat geregeld, aangezien ik bijgestaan moet worden bij het verhoor.
Die gaat je hoogstwaarschijnlijk meer kosten dan een eventuele boete.
Echt compleet bizar dit.
Tja, daar kunnen we over redetwisten...
----------------------------------------------------
Trouwens: betreft het een brom of snor?
 
België of NL?

Die gaat je hoogstwaarschijnlijk meer kosten dan een eventuele boete.

Tja, daar kunnen we over redetwisten...
----------------------------------------------------
Trouwens: betreft het een brom of snor?
Het gaat hier over België.
De advocaat wordt pro deo geregeld, dus is gratis voor mij.

Het gaat hier om een b-klasse (45km/u)
 
Het gaat hier over België.
Over de regel/wetgeving in België heb ik geen kennis. Kan je dus helaas niet verder helpen.
De advocaat wordt pro deo geregeld, dus is gratis voor mij.
Mooi, dat scheelt dus geld.
Het gaat hier om een b-klasse (45km/u)
Dan gaat jouw voertuig dus maar 10 KM/U te hard. Vreemd dat ze je daarvoor oproepen om tekst en uitleg te geven.
Misschien een fout gemaakt door justitie? Hier kan je advocaat je vast meer over vertellen.
 
Over de regel/wetgeving in België heb ik geen kennis. Kan je dus helaas niet verder helpen.

Mooi, dat scheelt dus geld.

Dan gaat jouw voertuig dus maar 10 KM/U te hard. Vreemd dat ze je daarvoor oproepen om tekst en uitleg te geven.
Misschien een fout gemaakt door justitie? Hier kan je advocaat je vast meer over vertellen.
Hopelijk kan mijn advocaat idd helpen.
Ik vind het bizar dat ik voor zo'n (relatief) kleine overtreding op verhoor moet. Maar misschien helpt dat uiteindelijk bij de procureur, who knows.
 
Het gaat hier over België.
De advocaat wordt pro deo geregeld, dus is gratis voor mij.

Het gaat hier om een b-klasse (45km/u)

Ah, ik heb ook geen kennis van de BE wetgeving. Ik zie je wel posten tevens spelen de gevolgen van rijden met een motorfiets mee. Hebben ze soms ook geconstateerd dat je met meer dan 50cc rijd?
 
Sjonge jonguhh zeg .. net of je een Crimineel ben met 55 GPS.
Als ..... ALS... ze de Bierkoerier pakken , sluiten ze die gelijk 1 jaar op .
Maar dat heeft niet perse meteen met de Bierkoerier zelf te maken

In principe is enkel op verhoor komen geen ramp opzich.
Zou me er geen zorgen over maken.
Zolang ze niet met die gestreepte taxi bij je voordeur staan om je op te halen dan kan het nooit heel erg zijn.
 
even voor de volledigheid: 55 na correctie is ? 59/60 denk ik.
nog steeds bizar dat ze daar manuren in gaan steken, maar misschien nieuw beleid omdat alleen boetes kennelijk niet werken?
 
Ik snap het ook niet. Je zou denken dat een verklaring bij het uitschrijven van de boete genoeg is. In de zin van: wat zouden ze nog meer willen weten over de snelheidsovertreding wat niet kan via een verklaring of het in beslag nemen en vervolgens laten onderzoeken van de brommer.
 
Ze willen alleen even bespreken dat hij net iets te hard gaat en of je wil zorgen dat hij iets minder hard gaat.
Eerst een luisteren wat ze te vertellen of te vragen hebben.
 
Ze willen alleen even bespreken dat hij net iets te hard gaat en of je wil zorgen dat hij iets minder hard gaat.
Eerst een luisteren wat ze te vertellen of te vragen hebben.
Ook iets wat prima zou kunnen naast de scooter. Daarbij is dat ook iets wat impliciet voortvloeit uit de boete en het opnieuw laten keuren van de brommer => hij gaat te hard en dat moet minder. Althans, de boodschap zou mij dan al duidelijk zijn.

Zo’n verhoor is een vrij disproportioneel middel om bovenstaand doel te bereiken. Tevens zonde van de mankracht zoals al is aangestipt.
 
even voor de volledigheid: 55 na correctie is ? 59/60 denk ik.
nog steeds bizar dat ze daar manuren in gaan steken, maar misschien nieuw beleid omdat alleen boetes kennelijk niet werken?
Ik ging 63 voor correctie.
Post automatically merged:

Ik snap het ook niet. Je zou denken dat een verklaring bij het uitschrijven van de boete genoeg is. In de zin van: wat zouden ze nog meer willen weten over de snelheidsovertreding wat niet kan via een verklaring of het in beslag nemen en vervolgens laten onderzoeken van de brommer.
Om een of andere reden hebben ze mij niet gevraagd om een verklaring af te leggen bij de inbeslagname. Misschien is dat de reden dat ik dan op verhoor moet.
Post automatically merged:

Ze willen alleen even bespreken dat hij net iets te hard gaat en of je wil zorgen dat hij iets minder hard gaat.
Eerst een luisteren wat ze te vertellen of te vragen hebben.
Ze hebben alle onderdelen die de oorzaak waren van het te snel gaan al in beslag genomen, als gevolg van demontage. Ondertussen is de bromfiets natuurlijk weer stock en gaat die 42 gps.
Post automatically merged:

Ook iets wat prima zou kunnen naast de scooter. Daarbij is dat ook iets wat impliciet voortvloeit uit de boete en het opnieuw laten keuren van de brommer => hij gaat te hard en dat moet minder. Althans, de boodschap zou mij dan al duidelijk zijn.

Zo’n verhoor is een vrij disproportioneel middel om bovenstaand doel te bereiken. Tevens zonde van de mankracht zoals al is aangestipt.
In België moeten brommers niet herkeurt worden na inbeslagname. Ze nemen aan dat je het regelt. Doe je dat niet wordt die bij de eerstvolgende controle meteen verbeurd verklaart.
 
Succes en ik ben benieuwd hoe het afloopt...
Update:

Ik moest eerst overleggen met advocaat (standaard procedure bij verhoor) en die vertelde me dat er door mijn lege strafblad en "lage" overtreding een kans is op seponering van de zaak.

Het verhoor duurde een volledig uur (!) En het waren standaard vragen zoals "wat was er opgevoerd" en "wist je dat je in overtreding was".

De agent excuseerde zich wel meerdere keren omdat hij het ook vreemd vond dat ik überhaupt op verhoor moest. Bij het PV zat een papier dat ik op het moment van inbeslagname moest invullen en ondertekenen, maar dat telde als "verklaring". Verklaringen mogen door een minderjarige nooit afgelegd worden zonder bijzijn van een advocaat, en daarom moest ik op verhoor (hoewel het wel vreemd is dat alle andere minderjarigen dat niet moeten doen).

Nu moet ik dus een volledig jaar wachten op de uitspraak, en volgens de agent krijg ik ofwel een boete ofwel een rijverbod. Gelukkig ga ik tegen dan al een 125cc rijbewijs hebben en niet meer brommeren, dus dat maakt niet veel uit.

Ondertussen ook al 2x op de rollen gegooid (controle met motoragenten) en ik ga mooi 46 zonder correctie haha.
 
Back
Top