Aangehouden door politie!

Slidertje

Well-Known Member
Hallo,
Ik ben daarnet aangehouden tegen 80 per uur met een A klasse.
Ze hebben mijn scooter zo gelaten maar moet nog 1 maand wachten NORMAAL om te rijden.(dan ben ik 15jaar en 9 maand)
De agenten hebben dus gezegt dat ik een boete kreeg wegens ik niet mijn rijbewijs heb (heb hen wijsgemaakt dat het een B-klasse is en dat ik mijn theorie al had gedaan en het papier met voorlopig rijbewijs thuis had vergeten.
Maar ze hebben gezegt dat ik mijn praktijk nog moest doen maar toch nog niet mag rijden!

Ze gingen het naar het parket fzo sturen.
Ze hebben gezegt dat het 1000 euro ging kosten maar overal staat er 100-150 op internet ?
Wat denken jullie?
(ps woon in belgie)
 
Advertisement - register to remove this

Zijt maar zeker dat ge een serieuze boete gaat krijgen.
Evengoed pakken ze de scooter straks nog af en zijt ge hem kwijt.

Pech gehad he, had ge maar ff moeten wachten. :)

Volgens mij mocht ga ook pas rijden vanaf u 16e verjaardag?
 
met verzekering met helm maar heb hen waargemaakt dat het een B was omdat i, de papieren van de garage toch noch moet krijgen dat het een A is !
Heb ook gezegt dat ik mijn voorberijdend rijbewijs had :p
 
Mja je mag wel je theorie doen op 15 en 9 maand, maar dan mag je nog altijd pas rijden wanneer je 16 bent (met voorlopig rijbewijs dus).
 
Hebben ze je adres eigenlijk?

Dan komen ze binnenkort wel langs, dan komen ze toch overal achter als ze de papieren etc zien. Voor een A klasse heb je ook geen rijbewijs nodig.

Maar die mag ook maar 25, je bent dik genaaid. Ik denk dat je je slidertje al kwijt zijt.
 
Liegen mag al helemaal niet, dan ben je zwaar het bokje vriend. Als ze er dan achter komen en dat komen ze ben je zwaar het bokje.
Waarom accepteer je niet gewoon dat je fout zat en betaal de boete.
Klaar.
 
Je hebt je niet aan de regels gehouden, dus dan moet je ook zo "volwassen" zijn om de gevolgen te aanvaarden. Sowieso is het erg dom om te rijden voor je rijbewijs, want je bent niet verzekerd. De gevolgen daarvan kan je nog niet overzien...
 
Jij verstaat ons niet, maar wij jouw ook niet bepaald, als je nou even ABN nederlands gaat typen dan kunnen wij het tenminste ook lezen (niet dat ik zeg dat mijn nederlands perfect is).
Maar inderdaad, je krijgt een boete omdat je zonder rijbewijs reed en een te snelle scooter had.
Als je dat zo stoer vind om te doen (voor je 16e rijden) wees dan ook zo'n man dat je de boete gewoon accepteerd en betaald en niet gaan liegen, dan ben je namelijk nog verder van huis
 
Als ik het niet had gezegt dat het B wa gingen ze mn scooter meenemen eh.
En ik vind het niet stoer om voor mn 16 te rijden ik gebruik hem gewoon voor de fun en voor naar links en rechts te gaan , voor naar mn werk,school te gaan eh...
 
Ze gaan er toch achterkomen he, als ze naar u thuis komen en de papieren vragen,

Ge krijgt een boete voor te jong rijden, en voor te snel.

Als ze erachterkomen dat ge op een A klasse reed, zijt ge SERIEUS genaaid, of ze u geloven en een B klasse aannemen zijt ge gewoon gekloot. ;)
 
van liegen wordt de boete echt niet hoger hoor, of stuur mij een wetgevend- artikel wat daar iets over vermeld.
of het slim is om te liegen laat ik in het midden.
 
@yamaha aerox: Liegen mag niet tegen een ambtenaar in functie.
En denk je nou echt dat als hij liegen gaat en ze komen er achter dat ze mild zijn? Ik weet wel zeker van niet dan gaan ze hem JUIST harder aanpakken
 
Back
Top