velg schuren en spuiten

Status
Not open for further replies.

hedzer4

aerox powerrrrrr!
hallo mensen:henko::p

ik had even een vraag over velgen schuren, hoe moet ik velgen gaan schuren? mijn kappen heb ik al gedaan helemaal(goed gelukt trouwens) maar zijn je velgen lichtmetaal ofs? en met wat voor spuitbus kan ik de velgen spuiten? kan dat gewoon met standaard spuitbus of moet ik daar weer iets speciaals voor halen?

alvast bedankt:)
 
Advertisement - register to remove this

Kan wel met normale lak, maar ik zou als ik jou was Motip Velgenlak halen. Die is erg hard, hecht heel erg goed, en is bestand tegen verschillende dingen zoals dat spul wat van je remmen afkomt dat vreet er minder snel in enzo.

Schuren, tja, beter laat je ze eerst effe stralen anders is er geen beginnen aan, dit omdat ze gecoat zijn. Het beste kun jij dit ook weer opnieuw laten doen (hoeft helemaal niet duur te zijn), maar het is jou eigen keus.
 
ik maak ze helemaal kaal met verfafbijt , meestal zijn velgen nogal vernaggeld en spuit je het over zie je dat terug.

echter , als ik kijk wat goeie spuitbussen kosten , en hoeveel je nodig bent voor een net resultaat en dan nog het schuurpapier en niet te vergeten hoeveel werk het is zou ik eerder de velgen laten poedercoaten voor zo'n 50 euro voor 2 velgen , ten eerste heb je er dan geen werk van , ten 2e heb je een super resultaat en ten 3e heb je lak die een beetje sterker is dan dat dunne laagje van een spuitbus.

spuitbussen zijn mooi om even snel wat mee te spuiten , maar @ velgen is het imo veel mooier en beter om ze te laten coaten.

velgspray is niks beter dan gewone lak overigens..
 
en wat voor poedercoat kleur vinden jullie mooi? want ik ken iemand die poedercoater is dus daar kan ik dan wel effe heen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top