past een 280mm remschijf op een 12 inch jog velg ?

japporaiden

Well-Known Member
titel zegt het al .

heb een jog rr.

en een dmp oversized 280mm remschijf gekocht maar begin nou te twijfelen of hij we of niet past !

iemand hier ervaring mee
 
Advertisement - register to remove this

de schijf past inprincipe wel op je velg, maar de remklauw kan niet meer tussen de velg en de schijf in, dus het kan niet, tenzij je tussen de velg en de schijf een soort ophoogplaat maakt, maar dan kom je weer niet uit met de ruimte tussen de jog poten;) ik wou het zelf eerst ook maar het gaat gewoon niet dus uiteindelijk gekozen voor een 220 metrakit schijfje.
 
ik heb nu zitten kijken voor een setje sr velgen . maar nu weet ik dus ook niet of deze icm een jog voorvork dan wel past ?

want de schijf past er wss wel op maar de remklouw beugel mss niet . iemand hier ervaring mee
 
de velg zal wel in de voorvork passen. De remklauw op de poten Zal ook wel kunnen, want heb het wel eens eerder gezien, mis een beetje bijwerken.
 
SR velg in Jog vork zal zeker NIET evident zijn!
Jog heeft een zeer smal voorwiel en dus ook een zeer smalle vork.

Een SR wiel zal dus te breed zijn om nog uitgelijnd te krijgen in de vork.
ALS het wiel al tussen de vork wil. En nog minder zal idd de remklauw passen.

En ik kan ook het verhaal van de 280mm schijf beamen.
 
Ja ik heb het ook alleen voor een sprinter, om te racen etc is een ander verhaal, en een Aerox/jog schijf past niet op een SR velg. Sr velg heeft 5 boutjes voor de remschijf ophanging.
 
Ja ik heb het ook alleen voor een sprinter, om te racen etc is een ander verhaal, en een Aerox/jog schijf past niet op een SR velg. Sr velg heeft 5 boutjes voor de remschijf ophanging.

Waarom past mijn remschijf dan wel op een SR velg?

[ir]http://94.100.120.141/142800001-142850000/142816201-142816300/142816282_6_a2hf.jpeg[/ir]

Helaas geen duidelijke foto nu. Maar mijn remschijf zit vast met 3 bouten net zoals bij Aerox. Deze Aerox schijf paste dus wel op dit SR wiel.
 
Waarom past mijn remschijf dan wel op een SR velg?

[ir]http://94.100.120.141/142800001-142850000/142816201-142816300/142816282_6_a2hf.jpeg[/ir]

Helaas geen duidelijke foto nu. Maar mijn remschijf zit vast met 3 bouten net zoals bij Aerox. Deze Aerox schijf paste dus wel op dit SR wiel.

mmm misschien vergis ik me als ik zo op internet kijk.
 
heb nu de sr velgen er op zitten , het was idd een heel karwij om de velg er recht in te krijgen . dit is ook neit 100%gelukt hij zit nu 2mm verder naar links . maar heb er tijdens het rijden niet erg veel van gemerkt . en heb de klouw aan moeten passen .

de monsterdisk zit er nog niet op maar zal morgen eens kijken of het wil passen .

maar ips het past . maar is geen aanrader . ik denk dat ik binnenkort of een neos of aerox vork er in ga planten . (mitst dat past uiteraard)
 
het past dus . was echt een gedoe . ! maar remt well als een malle :p
IMG00280-20111221-1642.jpg


IMG00278-20111221-1546.jpg


DSC_0323.JPG
 
Last edited:
Back
Top