SR velg op Jog RR

sandertjuh

sander.
hallo.
ik hep 2sr velgen staan die wil ik onder mijn jog
achter past het pervect maar met voor
is er een probleem.
de velg past er wel tussen,
maar de wiel pen van de sr is 3/4 milimeter dikker
en de kilometer teller kan er dan niet meer op
oplossing voor.???

MVG. Sb.
 
Advertisement - register to remove this

Je moet je voorvorkpoten uitboren tot diameter 12. Met een metaalboor.
Dan een pennetje laten maken of zo een pen voor je motorblok vast te hangen van een sr. Die zijn perfect.

Maar dan moet je wel je wiel centreren met ringetjes en revetten zodat je wiel recht staat en je schijf recht op de klauw komt.
 
Je kan hem uitboren tot gat 12 of eentje van aprilia sr halen.

Je kan ook wel een busje laten draaien dat het ''gat'' van de sr velg tot gat 10 maakt.
 
Uitboren is een optie jah. Je kan ook een koperen buis in je velg drukken. Dan behoud je je orginele gat in je voorvorkpoten. Dus dan kan je later zonder moeite weer je orginele velgen er in drukken.

Vervoglens is het een kwestie van centeren. Kun je netjes doen door een busje te laten draaien en anders met ringetjes gaan kloten.
 
zucht....

Ik zeg dat de vork TE SMAL IS, hoe wil je dit dan oplossen door andere poten te plaatsen?

1: Daar word de vork dus NIET breder van
2: SR poten zijn 30mm en jog poten +/-26mm
dus die krijg je er ook al niet in.

Als je er een complete SR vork zou inkrijgen is dat wat anders natuurlijk
 
Achter past in 1 keer. Natuurlijk wel de SD versie nemen.

Voor kun je een kopere buis in je sr velg drukken die dus de buiten diameter heeft van 12mm en de binnen diamter van 10 mm. Deze snij je zo uit dat die precies tussen je voorvorkpoten past. Vervolgens kun je zo je orginele wielbout gebruiken. Dan kun je in de toekomst zonder enige moeite je orginele velgen weer plaatsen.

Edit: Na plaatsing van je SR wiel voor moet je deze wel weer centreren doormiddel van ringen of netjes gedraaide busjes.
 
Als yamaha de 10mm norm heeft aangehouden in hun scooters (wat wel zo is denk ik) dan kun je ook die er zo in drukken. Maar nogmaals: centreren. Hier blijf je met elke velg mee zitten. En dit doe je doormiddel van ringetjes (beetje beunhaas gehalte) of door busjes te laten draaien. (nette manier)
 
poten opboren moet je zoiezo niet doen '' ff in de schuur met je metaalboor''
want dat krijg je op die manier nooit netjes.

gewoon busjes draaien.
 
In de bouwmarkt kan je gewoon een meter koperbuis kopen voor een paar euro met de afmetingen 10mm x 12mm, dat is dus wat je nodig hebt om sr velgen te monteren op een slider.

Ik heb zovaak die methode gebruikt, niet 1 keer heeft het gefaalt.
 
Back
Top