Vaag probleem, scooter start niet

Wout

Streng & rechtvaardig
Ik rijd vanochtend vrolijk naar school en opeens begint m'n scooter te haperen en valt uit. Ik proberen te kicken maar dat werkte niet. Dat ding naar school geduwd en net ermee thuis gekomen.


Het geluid als je kicked klinkt goed, beetje moeilijk te omschrijven, maar het klinkt net als een goede kickstart maar dan zonder de ontstekeing, die gebeurt dus niet. Ik dus bougie eruit, nou die rook goed naar benzine dus er komt wel mengsel bij. Toen bougie in bougiedop gedaan en gekicked, en ja hoor, hij vonkt gewoon ook.

Benzinekraantje staat gewoon open. Dus waarom start ie niet als de bougie nat wordt en er een vonkje vanaf komt :?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Sjoerdyo
Koop effe een neiuwe dop ofzo, of tjek of er geen water inhangt.

De 3 benodigheden voor starten:

Vonk
Mengsel
Compressie



Vonk tjek je meestal door te kijken offie vonkt door hem tegen het blok te houden en te kicken. (DAT DOET IE DUS SOMS WEL SOMS NIET)

Mengsel tjek door handmatig benzine in de cilinder te spuiten, en dan te starten. (GEWOON DOOR HET SCHROEFGAT VAN DE BOUGIE?)

Compressie kan je meestal wel aanvoelen, als het echt fout is dan heb je geen weerstand met het kicken. (WEERSTAND HEB IK WEL)
 
Originally posted by Mr. NrgMc2
als de bougie nie goed vonkt zoals je zegt zou ik zeker is het zooitje laten doormeten anders ben je strakkies, net als ik toen, uren aan het k*tten voor nix.
suc6 iig

en hoeveel heeft dat doormeten jouw gekost?
 
Ik had die dop ff losgehaalt en ik zag niks verkeerds. In die dop gaat een rubberen slang die van binnen bekleed is met ijzer zeg maar, zou ik kunnen kijken of hier bij het kicken uverhaupt spanning op staat?

En ik ben niet eigenwijs maar ik vind het gewoon zonde om nu een nieuwe dop te kopen als misschien blijkt dat het probleem ergens anders ligt.

Dus kan ik die kabel naar de dop toe checken op spanning?
 
bij mij was t helemaal kewl! Ik had dus kapotte blokjes op mn ontsteking die de timing doorgeven wanner die moet vonken....al;ebei waren ze kapot......koste aardig wat ducaten maar hij stottert niet meer en start nu 100X beter :)!!
 
KOOP GEWOON EEN NIEUWE KABEL EN DOP!!!!!!

99% zeker dat het daar aan ligt als je verder alles hebt gesjekt..
Je kunt dus ook niet meten of er spanning opstaat, tenzij je een multimeter hebt die een bereik heeft t/m 30.000 V ofzo..

:!
 
Originally posted by Stef
KOOP GEWOON EEN NIEUWE KABEL EN DOP!!!!!!

99% zeker dat het daar aan ligt als je verder alles hebt gesjekt..
Je kunt dus ook niet meten of er spanning opstaat, tenzij je een multimeter hebt die een bereik heeft t/m 30.000 V ofzo..

:!

nou, het is dus die 1%
ik heb bobinekabel rechtstreeks op bougie gedaan en hij vonkt goed
 
Ik ga zometeen (zit nu op school) even kijken of de bougie wel vonkt als de zuiger op z'n hoogste punt zit en niet ergens als de zuiger beneden zit.

Als dat het niet is zou ik het zelf echt niet meer weten, iemand anders nog ideen?

-bougie vonkt goed
-krijgt mengsel
-membraan is goed
-carb is goed
-is nog compressie
 
Back
Top