Vaag probleem, scooter start niet

Wout

Streng & rechtvaardig
Ik rijd vanochtend vrolijk naar school en opeens begint m'n scooter te haperen en valt uit. Ik proberen te kicken maar dat werkte niet. Dat ding naar school geduwd en net ermee thuis gekomen.


Het geluid als je kicked klinkt goed, beetje moeilijk te omschrijven, maar het klinkt net als een goede kickstart maar dan zonder de ontstekeing, die gebeurt dus niet. Ik dus bougie eruit, nou die rook goed naar benzine dus er komt wel mengsel bij. Toen bougie in bougiedop gedaan en gekicked, en ja hoor, hij vonkt gewoon ook.

Benzinekraantje staat gewoon open. Dus waarom start ie niet als de bougie nat wordt en er een vonkje vanaf komt :?
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Roadrunner
bougie vonkt, maar vonkt ie ook goed en regelmatig?(VOOR ZOVER IK KON ZIEN WEL) niet af en toe een vonkje? Benzine niet op?(NEE) Vlotterpakking lek(UHMZ, VLOTTER PAKKING?), was bij mij ook. Door regen een storing ofzo in elek circuit.

enneh, ik heb denk ik 30x gekicked dus ookal vonkt hij onregelmatig moet hij toch tenminste eventjes starten :?
 
Geen olie meer? Ik hab ook daar last van.. Allemaal vage geluiden uit mn blok, en spontaan uitvallen van mn scooter. Bleek mn olie toevoer naar de fuck te zijn. Toen de olie pomp weer was gefixed, reed ie weer als een zonnetje!
 
Originally posted by SoulDarkness
Geen olie meer? Ik hab ook daar last van.. Allemaal vage geluiden uit mn blok, en spontaan uitvallen van mn scooter. Bleek mn olie toevoer naar de fuck te zijn. Toen de olie pomp weer was gefixed, reed ie weer als een zonnetje!

Nou das lekker voor je cilinder...

Ennuh koop ff een nieuwe bougie, waarshcijnlijk is het dat, of ietsm et water, die van mij hapert ook nu maar dat komt daar de nattigheid denk ik, ander is het de bougie.
 
Koop dan ook ff nieuw bougiekapje misschien laat die water door...had ik ook met me phantom als ik 1x door een plas reed wassie uit Nieuw kappie erop en nergens meer last van.....
 
ik haal morgen wel ff een nieuwe bougie.

Enneh, olie is het niet want er zit momenteel geen oliepomp in :) gat in carter en aansluiting op spruitstuk zitten wel dicht hoor dus daar krijgt ie geen valse lucht en mengsel zit al gemengd in de tank
 
khad dus psies zelfde prob. ik ook al die dinguh gedaan die jij dus nu doet, nieuwe koppakking derin, nieuw ring op krukas achter vario (week veel hoe da ding heet :)) voor compressie, nieuwe bougie + dagen lopen kicken. Bleek dus ontsteking te zijn. Bij mij vonkte de bougie ook maar blijkbaar nie fel genoeg. kzou is ff bij een vriend of dealer vragen oftie je electra door wil meten...

suc6
 
blAAt, leer eerst normaal typen, want niemand kan hier een touw aan vastknopen, jij zelf waarschijnlijk ook niet meer!

Als je bougie naar benzine stinkt wil niet gelijk zeggen dat er benzine in de cilinder komt, maak ff je crab. schoon, misschien zit hier een vuiltje in.

2e kan idd je ontsteking zijn, zoals gezegd is koop ff een nieuwe bougie + kabel + dop, dan zien we wel verder..
 
Originally posted by Roadrunner
bougie vonkt, maar vonkt ie ook goed en regelmatig? niet af en toe een vonkje? Benzine niet op? Vlotterpakking lek, was bij mij ook. Door regen een storing ofzo in elek circuit.

Als hij onregelmatig zou vonken, zou hij toch startimpulsen moeten geven..
 
Of wat bij mijn SR was gebeurd...de Ontsteking miste contact punten....Heb dus een nieuwe ontsteking erop gegooid en klaar was ik!:) Maar hoop voor je dat t da niet is...want da komt maybe 1:100 voor!
 
Heb nu met 2 bougies getest en er klopt echt iets niet. Ze vonken echt niet constant, ik kickde 4x en maar 1 van die 4x vonkte die bougie, met de andere bougie precies hetzelfde

is btw niet de hele tijd precies 1 op 4 hoor, maar hij vonkt dus zeker niet elke keer
 
Last edited:
Koop effe een neiuwe dop ofzo, of tjek of er geen water inhangt.

De 3 benodigheden voor starten:

Vonk
Mengsel
Compressie



Vonk tjek je meestal door te kijken offie vonkt door hem tegen het blok te houden en te kicken.

Mengsel tjek door handmatig benzine in de cilinder te spuiten, en dan te starten.

Compressie kan je meestal wel aanvoelen, als het echt fout is dan heb je geen weerstand met het kicken.
 
Originally posted by Casemasux


als bij jou je richtingaanwijzer ofzo het niet meer doet check je dan ook altijd je keerringen?:|

He anders post je ff wat nuttigs ipv een beetje bijdehand te gaan zitten doen :| , zo ben je zeker aan al die posts gekomen ofniet|(

Maar dat die elke keer niet het zelfde vonkt is ook niet zo vreemd volgens mij, de ene keer kick je harder als de andere, dus vonkt die langer lijkt mij. Of het de ontsteking is kun je er denk ik maar op 2 manieren achterkomen door het door te laten meten of gewoon andere ontsteking proberen. Maarja zolang je je carburateur enz. nog niet gecheckt hebt is dat dus moeilijk te zeggen of dat juist niet het probleem is.
 
Originally posted by MaRossi


He anders post je ff wat nuttigs ipv een beetje bijdehand te gaan zitten doen :| , zo ben je zeker aan al die posts gekomen ofniet|(

Maar dat die elke keer niet het zelfde vonkt is ook niet zo vreemd volgens mij, de ene keer kick je harder als de andere, dus vonkt die langer lijkt mij. Of het de ontsteking is kun je er denk ik maar op 2 manieren achterkomen door het door te laten meten of gewoon andere ontsteking proberen. Maarja zolang je je carburateur enz. nog niet gecheckt hebt is dat dus moeilijk te zeggen of dat juist niet het probleem is.

carb + spruitstuk + membraan heb ik gecheckt, ziet er allemaal toppie uit
 
Back
Top