Tunen Standaard Minarelli Cilinder

Originally posted by Ufo
Std kop heeft ook hetnodige werk nodig (of ander ekop nemen natuurlijk)...
Wat bedoel je met het nodige werk?
En wat voor cilinderkop zou je kunnen monteren? een waar dan geen (of weinig) werk meer aan is.

Ik denk wel dat de compressieverhouding hoger mag. Nitro is 8:1 en bij een RS bv is dat 12:1 dacht ik en die gaan toch wel een stuk beter... Kan dat (deels) daar aan liggen?
Krijg je dan meer vermogen moest je van 8 naar 10-12 gaan bv.. Tot hoeveel kan je gaan?
 
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tunen Standaard Minarelli Cilinder

Originally posted by kneiter007


vet dat wil ik ook

ja, LOL
het is 'n serieuze vraag hoor, ik vraag me gewoon af wat je nou uit die standaart mina cil kunt halen.
duz---> hoe hard gaat die sonic?
 
Ik bedoel daarmee dat de vorm zuigt. la je het geod wil doen draai je er een mooie squishrand in.

compressieverhouding kun je op bijv 1:14 zetten.

mooie kopje si zijn er zat. Zolang er maar een mooie squish randje inzit en de radius overeenkomt met di evna de zuiger (anders ff laten aanpassen).


ALs je een min hor l.c. cilinders ECHT wil laten boeken heb je draaibanken en ander gespecialiseerd spul nodig + kennis en ervaring.

Originally posted by Bob

Wat bedoel je met het nodige werk?
En wat voor cilinderkop zou je kunnen monteren? een waar dan geen (of weinig) werk meer aan is.

Ik denk wel dat de compressieverhouding hoger mag. Nitro is 8:1 en bij een RS bv is dat 12:1 dacht ik en die gaan toch wel een stuk beter... Kan dat (deels) daar aan liggen?
Krijg je dan meer vermogen moest je van 8 naar 10-12 gaan bv.. Tot hoeveel kan je gaan?
 
Back
Top