Heey ik heb een piaggio bsg2 cilinder en nou wil ik weten
wat haalt het uit als je je originele cilinder laat tunen en gaat dit eigenlijk wel ?? worden de prestaties er veel beter van ?
het is een lc btw
waarom? Als je 50cc giet wilt houden kan ik het me best voorstellen. Bovendien is afdraaien helemaal niet duurr waardoor de standaard brakke timing beter wordt.
Hoi ik las het topic en nu heb ik dus een cilinder van een SR2000 met een soort van boling bij de uitlaatpoort. Zou het nuttig zijn deze met een dremel te bewerken (heb hem toch uit elkaar).
Originally posted by 46:TheDoctor Hoi ik las het topic en nu heb ik dus een cilinder van een SR2000 met een soort van boling bij de uitlaatpoort. Zou het nuttig zijn deze met een dremel te bewerken (heb hem toch uit elkaar).
Iemand wees op het feit dat Peugeot standaard alu cilinders heeft, vandaar de verwarring.
Een Piaggio '97 is met alleen het verbouwen van de uitlaatpoort al behoorlijk snel te krijgen, wil je er nog meer uithalen dan is het verhogen van de spoeltiming en de montage van een andere cilinderkop ook aan te raden.
Dan worden de kosten natuurlijk wel zodanig hoog, dat je ook gewoon een andere snelle 50 kunt kopen.
Of het moet zijn dat je het leuk vind om met een standaard getunede cilinder gastjes met 70cc te dissen, zoals ik...
Maar nogmaals, alleen dat uitlaatpoortje hoger en breder doet al een heleboel...
Ik heb toevallig nog een peusjo cilindertje liggen, standaard 50.
Ff laten tunen, andere cil kop, bidalot zuigertje en gaaan
Tot hoeveel toeren kan dat cilindertje worden getuned denken jullie?
Bij de terror sf van Gijs op scooterbase staat dat iede standaard cilinder wilde tunen tot 14K Rpm..
Bidalot levert toch verschillende maten?
Iig leuk zuigertje erin, gesmeed met 1 zuigerveer en ander cilkop.
Misschien leuk projectje voor tussen door....