Stotteren van de scooter

Bark

Well-Known Member
Hoi,

Ik heb een probleem, ik vrijwel alles geprobeerd. Als ik optrek stottert de scooter als een gek tot de 30/40 km/h daarna trekt ie lekker door en bij 90/100 km/h begint ie weer te stotteren. Het is dus echt in de toerengebieden waar ie veel toeren maakt (begin en het eind), ik heb m nog niet helemaal goed af kunnen stellen dat ie altijd evenveel toeren maakt. Als je het gas langzaam open trekt dan stottert ie niet. Volgas dus wel. Ik weet niet wat het is. De bougie is mooi lichtbruin, dus het mengsel is in orde. Ik heb Aprilia SR met een Malossi Team cilinder uitgefreest, carter uitgefreest, malossi krukas, racontsteking, malossi TC unit, joly moto uitlaat, 21 mm carborateur met rood malossi powerfilter (sproeier 96), polini spruitstuk, en de transmissie is geheel van polini. Zou het aan de oliekeerringen kunnen liggen? Dan moet ie toch de hele tijd stotteren? Of aan de bougie, ik heb nu een NGK R BP8R..... Is dat geen goede racebougie? De aarde is goed aangesloten. Of zou er misschien een extra aarde bij moeten, omdat ie orginele te weinig is?
Hoop dat iemand een goed advies heeft. Groeten Bark
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

met die setup zou ik eerder een NGK10 pakken ofzo.. :rolleyes:
sproeier vind ik ook niet erg groot mjah..

leg me trouwens ff uit, race-ontsteking met TC unit ?
TC unit is toch alleen voor op de std.ontsteking ?
 
Sproeier zit je wel in de goede richting, kwestie van bougiekijken.. en je merkt snel genoeg of die arm of te rijk loopt..

Verder een hittegraad 8 is veel te warm, eerder een 10 pakken.
Check je electroden-afstand ook eens, (afstand tussen boogje en puntje) bij nieuwe bougies is deze afstand meestal te groot.
Duimnageldikte is meestal een vuistregeltje...
 
FF een tip tjeck ff je carter op lekkage, spreek uit eigen ervaring ik ben al 3 dagen aan het zoeken geweest naar stotteren en het blijkt nu uiteindelijk mijn carter te zijn. dus dat betekent uit elkaar en weer in elkaar. Nou succes ermee.

En meestal als het carter lek is word het langzaamaan erger.
 
Heb hier met het afstellen van een EVO Rox hetzelfde prbleem gehad.

Dat van die bougie is zeker belangrijk!
Zorg voor een bougie die niet te heet is en dat de eletroden dikte ook goed staat

Ik denk dat dat enorm veel zal schelen...
 
Nu het toch over bougies gaat ff vraagje tussendoor,.. die electrode afstand wat was die ookal weer 1mm? (mina)

En is een NGK 11 zo bijzonder? Ben dit op verschillende adressen wezen vragen na aanraden van iemand hierop t forum, gasten lachte me zo ongeveer uit ?! Nja volgens andere was 10 genoeg, dus die maar genomen (evo tuned)
 
Back
Top