ST.net presents: Internat. Customshow 27 november

Mol said:
Maarja is een ding wat eruit ziet als een scooter, met wielen die niet meer kunnen rollen/een blok wat niet meer loopt/wielen die breken als je op de scoot gaat zitten 8P, enz enz enz nog wel een scooter dan?

Dat is weer een ander uiterste , maar als de scooter nog een leeg blok eronder heeft ofzo vind ik het niet zo erg.
Die rotor, c21 en speed kan ik me wel inbeelden dan ;)
 
Folkert@MinaRally said:
Exact. Ik had het al in het projecttopic van die Duitser gezegt. Zo kan je wel een Ducati 999R kappenset pakken , het los over een Aerox frame draperen en er vevolgens een paar Aera51 velgen gewoon los bijzetten.

En dan nog een leuke onmogelijk uitlaat die 3x om de scooter heenkrult.

Dat is meer het idee van wat je wel eens met die hot-rods ziet, waarbij de motorkap en hele achterkant met hydrauliek kunnen worden opgetiteld en rondgedraaid.

Die hebben ook van die compleet vergulde wielophangingen etc. Leuk ja, maar die dingen rijden dus ook 0 km.

Het idee van een hotrod is toch wel dat ze echt KUNNEN rijden, alleen is dat gewoon te gevaarlijk (kostbaar)...

Ik vind eerlijk gezegd ook dat een ding op een show moet KUNNEN rijden, al is het met een milde setup, rijden en remmen moeten ze wel doen, vind ik. Omdat het niet direcht om vermogen gaat kan je wel leukere dingen doen met bv je uitlaat en luchtfilter en weet ik veel wat nog meer.
 
De term 'specialscoot' is een beetje relatief geworden, vroeger had je bijv. een aerox en daar waren verschillende kapjes gespoten die nog niet in de fabriek waren gespoten, neem daarbij een leuke setup, een zadelhoesje, gespoten remklauwen en voila een specialscoot was klaar.

Nu heb je verschillende bedrijven(denk aan kiesler,bcd) die speciale kappen voor scooters maken. En is een scoot tegenwoordig niet meer special als deze kappen er niet op zitten.

Ieder willekeurig ventje van 16 met een rijke pappie koopt een aerox+bcd kappen en laat ze ergens spuiten. Hij laat een evo70+c20(en de rest) onder zijn scoot monteren en er is weer een 'special'scoot geboren.

Voor mij is een echte special, een scoot waarbij de kappen door de eigenaar is gecustomized zodat deze scoot een uniek uiterlijk heeft gekregen wat niet snel door iemand is te kopieeren. Neem daarbij een leuke setup wat door diegene zelf is gemonteerd en goed is afgesteld, zodat de pk's eruit knallen. Nu heb je in mijn ogen een echte special, maar ja wie ben ik. :X

Je hebt natuurlijk ook projectjes die bol staan van technisch vernuft zoals die bw's van beunhaas en het sprintframe van van Schie etc.
 
Back
Top