spoelpoorten opvullen

Bart

bimblair power!
Heeft iemand hier ervaring met het opvullen van spoelpoorten? Ik heb momenteel 2 verziekte cilinders liggen, allebei in goede staat, behalve de spoelers. Bij 1 cilinder( zeta 70) zijn er twee extra boostpoorten aangebracht welke recht op de uitlaatpoort gericht zijn. :( En bij een andere zitten de spoelers te dicht bij de uitlaatpoort en is richting verkeert(50 eurokit). Kan je dit opvullen met defcon of is er wat anders, ik heb gehoort van JF welding. Zijn er mensen die hier meer over weten en hier ervaring mee hebben.

ps. geen geblaat van mensen die niet weten waar ze het over hebben, of gezeik dat er niet gevreest had moeten worden.
 
Advertisement - register to remove this

ja, ik ben ook opzoek na zulk soort spul, ik zelf heb wel een TIG las apperaat maar het lukt me niet om er alu mee te lassen, moet nog eens proberen.

maar mischien is vloeibaar alu (dat devcon ofzo ja) een goeie oplossing ervoor. voor 100piek een halve kilo, en dat was een liter ofzo??? (wie weet hier meer over?)

want ik ben bezig crossmotor cilinders op brommer blokken te bouwen...
 
Ja, ik dacht daar zelf ook aan, maar aan '''misschien'' heb ik niets, als het loslaat liggen mijn cilinder, zuiger, kop en krukas in puin.
 
Originally posted by symen
maat van mij heeft met dat spul carter inlaat op z'n puch maxi gemaakt.... dus zal wel goed spul wezen.
Ja maar niet in je cilinder, te warm.
En bij lassen vervomt je cil.

dus nee..
 
Hoezo omkeer spoeling :rolleyes:
Lassen is te doen maar niet daar denk ik.
Bij sommige race 50's zetten ze een blokje metaal in het koelwater gedeelte zo dat ze wel hulp uitlaatpoortjes kunnen zz.

Ik weet niet hoe dicht die defcon bij je uitlaatpoort zou komen?
Daar word het het warmst, bij de spoelers heeft en nog iets koeling..

:! gewoon proberen joh..;)
 
Die boostpoorten van die 70 durf ik wel op te vullen, dat ga ik maar eens proberen, cilinder heeft nog niet eens gereden en is best nieuw. Maar de afstand bij die 50 eurokit tussen uitlaat en spoelers is 2 mm, best wel weinig dus :(. Die cilinder heeft al 2 jaar onder mijn brommer gehangen, en ik denk dat ik dat risico niet ga nemen.
 
die afstand maakt niet uit, zolang de spoelrichting maar niet voor valse spoeling zorgt (en dat is ongetwijdelfd het geval bij jouw cilinder).

aangezien de spoelgangen goed gekoeld worden door het megse, zou je best eens met devcon kunnen gaan klussen. Ik dnek alleen dat het bij de 2 spoelers wel problemen kan leveren, omdat deze zo dicht bij de uitlaatpoort liggen (niet geschoten is altijd mis!). Succes!
 
Back
Top