Show je eigen auto #56

Status
Not open for further replies.
Jurjen , regel jij maar een reserve pan of heel snel een carter beschermer.
Bij de e30 hangt de oilsump vóór de wielas ipv erachter ;)

Erwin , kan ik heel goed snappen. De Fiat Puta van me ouwe heer had t ook. Gewoon doorgerrot.
En de wat nieuwe Puta van me moeder heeft als kwaal dat het oliefiler doorroest. Heel vaag :S
 
Ik heb een vraagje, m'n auto is erg snel op temperatuur.
En hij gaat over het midden van de temp meter zie foto ( soms file+heet word de auto nog warmer):

Maar ik wil volgend jaar met de golf op vakantie naar Italië dus ik ben bang dat hij te heet wordt. De fan slaat gewoon aan, er zit genoeg kvs in.
Zijn er bepaalde zaken die ik zou kunnen doen zodat de fan eerder aanslaat of dat hij minder warm wordt?

Ik zou je koelsysteem eens goed spoelen. Wat je ook nog kan doen, is een thermoschakelaar plaatsen van een Renault Laguna, 2polig, moet je even mijn topic op Volksforum lezen, heb ik ook gedaan. Als dat nog niet afdoende is, een grote radiateur, en evt. een klein oliekoelertje plaatsen, van een mk1 gti :), die kosten geen drol en dat scheelt echt veel in temperatuur.

@ carterpan
Ik begrijp dat niet. Welke idioot neemt nou plaatstaal als carterpan.
Ding wisselt als een malle van temperatuur is onderhevig aan alle weersinvloeden inc pekel en steenslag.

Fiat heeft het ook een tijd gedaan. Dingen roesten gewoon door.

Bij VW's zit er ook gewoon een stalen pan onder, nooit last van roest?
 
Zijn genoeg auto's die met stalen carterpannen rijden? Of haal ik nu verschillende materialen door elkaar?

Zit er een thermostaat in je Golf? die testen en evt vervangen kan nooit geen kwaad, of eventueel waterpomp..

Vroeg me af hea.. mensen die echt laaaag rijden hoeveel cm carterpan speling is goed te rijden? mijne ligt als hij mooi op hoogte staat en maar 5cm oid boven de grond:eek:

Had @ 1e cabrio 1,5cm speling. T ziet er tof uit alleen t rijden wordt wat lastiger :7
 
vandaag eens de stoelen uit de benz gehaald, wat een zooi verzameld zich daar zeg. Ook nog een aantal antieke duitse marken gevonden onder het tapijt:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top