Edit : Misschien zinloos om nog iets te zeggen tegen jullie... Have fun this year!
Maar weet je wat eigenlijk gelijk moet gemaakt worden? DE BANDEN
Hier word niks over gezegd. En ik kan niet winnen met mijn TT92 die 10u oud zijn tegen de verse PMT's.... Zelf niet met verse!
Dus ik vind als er een "eerlijke basis" moet zijn dat dit (dat trouwens in elke sport al gelijkgemaakt is) moet gelijkgesteld worden! Ook kan er dan naar een gezamelijke aankoop gekeken worden en banden aangeboden worden aan een mooie prijs.
In mijn ogen moet er veel veranderen om het "eerlijk te maken" en niet enkel de lichtgewichten afstraffen
Helemaal mee eens dit keer! PMT's maken het geheel echt veel en veels te duur! En met TT92's heb je idd een flinke achterstand. Maar hier is ook al eerder over gesproken en ik zie daarin niet gauw iets gebeuren. Wat ook terecht is omdat er mensen zijn die er 20 hebben liggen ofzo
Ok, ik heb al gezegd dat het zoveel mogelijk gelijk maken inderdaad wel een goed plan is. Maar op tuning enzo word er bijna geen woord gerept. Sommige jongens kunnen elk weekend trainen en sommige een paar keer per jaar.... Maja de ene heeft het iets makkelijker dan de andere uiteraard.
Maar weet je wat eigenlijk gelijk moet gemaakt worden? DE BANDEN
Hier word niks over gezegd. En ik kan niet winnen met mijn TT92 die 10u oud zijn tegen de verse PMT's.... Zelf niet met verse!
Dus ik vind als er een "eerlijke basis" moet zijn dat dit (dat trouwens in elke sport al gelijkgemaakt is) moet gelijkgesteld worden! Ook kan er dan naar een gezamelijke aankoop gekeken worden en banden aangeboden worden aan een mooie prijs.
In mijn ogen moet er veel veranderen om het "eerlijk te maken" en niet enkel de lichtgewichten afstraffen
In de bandendiscussie wil ik me nog wel even mengen.
Nu zijn er altijd banden die beter zijn en andere mensen zijn het hier niet mee eens.
Als er een vaste bandenkeuze is zijn er evengoed mensen die juist op deze banden niet goed kunnen rijden.
Als er voor te slechte banden gekozen wordt ontstaan er onveilige situaties en nog meer
rijders die het hiermee niet eens zijn.
Voor de mensen die de pmt te duur vinden heb ik 2 tips;
-1 stuur harder zodat je iemand met betere banden voorblijft.
-2 leg voorop een pmt 90-90 medium en achter naar eigen inzicht een tt92 of heidenau slick.
In de Italiaanse Open cup rijden er meerdere met deze combinatie bijvoorbeeld TRT team, zeker niet de minste...
In dit geval gebruik je bij gemiddelde stage6 rondetijden 2 a 3 voorbanden op een heel seizoen. 2 banden kosten nog 140 euro ofzo, op een compleet raceseizoen valt dit in het niet denk ik zo.
Verder verwacht ik dat we op korte termijn een kalender zullen krijgen en uitsluitsel over de regels. Ik neem aan dat vanwege de veranderingen in de organisatie wat langer duurt als voorgaande jaren.
Eerst zeg je "als er voor te slechte banden wordt gekozen dan onstaan er onveilige situaties" en daarna zeg je dat mensen met slechtere banden maar harder moeten sturen, dus meer risico's moeten nemen om de mensen met betere banden voor te blijven.
Als er één logische regel zou komen dan zou dat de banden regel in de S6 cup wel zijn. Ik bedoel het grootste gedeelte van de wegracesport heeft een één bandenreglement om verschillende redenen. Kostenbesparing, spannende races, ontwikkeling etc etc..
Nu zie ik iemand schrijven dat het oneerlijk is voor een persoon die 20 setjes PMT bandjes heeft liggen.. Dude, dat is 20 x € 150 = € 3.000,- aan rubber wat deze winter aan het uitdrogen is. Wat doet diegene nog in een opstapklasse? Waar was deze sympathie toen mijn MHR ontsteking stuk ging(€350), ik net een nieuwe kocht (€350), er toen in het reglement een wijziging kwam, ik een S6 ontsteking moest kopen(€350) en er hetzelfde vlammetje uit me bougie kwam? Van dat geld kon ik Rens zijn scooter kopen die er mee stopt dit jaar
Een bandenregel in de S6 is in mijn ogen de beste stap die de organisatie had kunnen maken dit jaar. En dan doel ik natuurlijk op de Stage6/Heidenau band. S6 is verzekerd van een grote afname, kan de prijs omlaag doen, er komen spannende races, je kunt vaker vers rubber monteren maar ook niet al te gek is een serieuze vorm van ontwikkeling in die band. Feedback van 20+ rijders die er samen een snelle/veilige/goedkope band van kunnen maken.
Sponsor technisch, marketingtechnisch en financieel een erg interessante regel. Een onveilige regel? Ik denk niet dat de S6 band een onveilige band is. Of iedereen er mee overweg kan? Dat weet ik niet.
Dat de bandenregel niet is doorgegaan is ook compleet belachelijk, dit had makkelijk in het regelement opgenomen kunnen worden en met wel of niet veilig is natuurlijk geen argument om een band niet te gebruiken. Ik heb als argument ook doorgegeven aan de sbo voor de vergadering dat de bandenregel bij de S6 cup gewoon doorgevoerd moest worden, dit is toen niet gedaan en hiermee is de plank behoorlijk mis geslagen.
Als de organisatie geen stappen onderneemt op de s6 klasse (basic) ook "low budget" te houden. Zou je ook met de vast ingeschreven deelnemers een gentlemen agreement kunnen maken. Hierin zijn volgens mij geen verliezers, de PMT 's gaan wel op in de open 70.
Zoek een goede all weather band of een betaalbare slick en een betaalbare regenband en spreek het met elkaar af. Zodra het overgrote deel zich daaraan houdt, zullen er maar weinig rijders zich gemakkelijk voelen om daar van af te wijken, dat zal dan als vals spelen voelen.
Of.....
Maak met een paar "slimme" mensen een technisch voor de s6 reglement biedt deze aan bij de SOBW en vraag of je onder dat reglement met de hele club daar als klasse mag rijden.
De SBO race afdeling en de daaruit voortvloeiende samenwerking met 2race lijkt me voor de NL rijders geen vooruitgang.