Seizoen 2012

Edit : Misschien zinloos om nog iets te zeggen tegen jullie... Have fun this year!

Je moet je niet aangevallen voelen, ben het gewoon niet met je eens en discussiëren is prima toch? Je argument "mensen die zwaarder zijn dan 85kg moeten maar afvallen" slaat nergens op en is omkeerbaar. Als jij meer gaat eten hoef je minder lood bij te plakken. Je weet zelf dat dat niet zomaar gaat want dat heeft gewoon met je bouw te maken. (tot op bepaalde hoogte uiteraard). Ge is bijvoorbeeld 1.90 ofzo dus die zal niet zomaar op 65kg komen ;)

Regel met minimaal totaalgewicht, niemand heeft een voordeel want iedereen is even zwaar.
Regel zonder totaalgewicht, jij hebt een voordeel waardoor je kan winnen van iemand die beter kan sturen dan jij = imo oneerlijk ;)

Maar ik ben bevooroordeeld. Als ik 65kg zou wegen zou ik ook niet blij zijn zoveel lood bij te plakken. Maar als het de concurrentie ten goede komt vind een echte racer dat het belangrijkste. Zoals Ge al zegt zullen Jos & Sarik ongeacht de regels het lood waarschijnlijk gewoon laten zitten omdat zij dan harder moeten strijden voor de winst. Dat is pas echt de juiste race-mentaliteit!
 
Last edited:
Ok, ik heb al gezegd dat het zoveel mogelijk gelijk maken inderdaad wel een goed plan is. Maar op tuning enzo word er bijna geen woord gerept. Sommige jongens kunnen elk weekend trainen en sommige een paar keer per jaar.... Maja de ene heeft het iets makkelijker dan de andere uiteraard.

Maar weet je wat eigenlijk gelijk moet gemaakt worden? DE BANDEN :)

Hier word niks over gezegd. En ik kan niet winnen met mijn TT92 die 10u oud zijn tegen de verse PMT's.... Zelf niet met verse!

Dus ik vind als er een "eerlijke basis" moet zijn dat dit (dat trouwens in elke sport al gelijkgemaakt is) moet gelijkgesteld worden! Ook kan er dan naar een gezamelijke aankoop gekeken worden en banden aangeboden worden aan een mooie prijs.

In mijn ogen moet er veel veranderen om het "eerlijk te maken" en niet enkel de lichtgewichten afstraffen :)
 
Maar weet je wat eigenlijk gelijk moet gemaakt worden? DE BANDEN :)

Hier word niks over gezegd. En ik kan niet winnen met mijn TT92 die 10u oud zijn tegen de verse PMT's.... Zelf niet met verse!

Dus ik vind als er een "eerlijke basis" moet zijn dat dit (dat trouwens in elke sport al gelijkgemaakt is) moet gelijkgesteld worden! Ook kan er dan naar een gezamelijke aankoop gekeken worden en banden aangeboden worden aan een mooie prijs.

In mijn ogen moet er veel veranderen om het "eerlijk te maken" en niet enkel de lichtgewichten afstraffen :)

Helemaal mee eens dit keer! PMT's maken het geheel echt veel en veels te duur! En met TT92's heb je idd een flinke achterstand. Maar hier is ook al eerder over gesproken en ik zie daarin niet gauw iets gebeuren. Wat ook terecht is omdat er mensen zijn die er 20 hebben liggen ofzo :)
 
Helemaal mee eens dit keer! PMT's maken het geheel echt veel en veels te duur! En met TT92's heb je idd een flinke achterstand. Maar hier is ook al eerder over gesproken en ik zie daarin niet gauw iets gebeuren. Wat ook terecht is omdat er mensen zijn die er 20 hebben liggen ofzo :)

Zie je, daarom ben ik beetje pissig dat mijn "voordeel" verdwijnt en anderen kunnen lekker blijven knallen bij de top.

Ook zijn die veringsetten van 1000€ + is de standaard aan het worden... Maar het is gewoon een dure sport en investeren is de boodschap als je niet laatste wilt worden.

Waar ik zeker van ben is dat, hoe meer regels = hoe minder rijders.

Ik sta geregels op circuit tijdens de 2race-races op een ander circuit zijn en er zijn soms wel 20 rijders die allemaal komen voor de fun en gezelligheid. En zeker om eens te kunnen knallen zonder al dat officieel gedoe en tech.controles. Het zou intressant zijn het iets minder strikt te maken en meer rijders te krijgen. (zonder de veiligheid teniet te doen)

Of gewoon een aparte klasse waar resticties opgelegd worden over banden, cilinder en uitlaten. Bij de fems is dat de 70cc Inter klasse bv. Een leuke klasse om in het scooterracen in te stappen.
 
Die banden discussie is ook al geweest, als het je hobby te duur word moet je stoppen of andere oplossingen zoeken. Die keuze is aan jou. Met tt92 ben je toch niet meteen kansloos ?

Maar ik snap de discussie zowiezo niet echt, want je hebt nog nooit sbo/2race gereden toch ?

En als je gewoon voor de fun wilt knallen zonder het strenge gedoe eromheen kom je toch alleen trainen ?
Wil je beetje in een competitie (wedstrijddag) meedoen gelden er gewoon regels voor. Dan is aan jou de keuze of je dan meedoet ofniet.

Verder over het gewicht zou het voor mij ook voordeliger zijn als er geen minimum gewicht opstaat, aangezien ik zelf ook niet de zwaarste ben. Maar om het leuk te maken voor iedereen is die regel er gewoon.
Maar misschien is het ook beter om het gewicht anders te verdelen. Bijvoorbeeld minimum gewicht van de scooter iets omlaag, want zo rijden er nog jongens van 100kg met lood in de scooter.

Maar genoeg discussies, word weer eens tijd voor een wedstrijd !
Maar dan nog eerst een scooter in elkaar zetten :) De frames en wat velgen liggen alweer bij de coater voor een vers kleurtje.
 
Ok, ik heb al gezegd dat het zoveel mogelijk gelijk maken inderdaad wel een goed plan is. Maar op tuning enzo word er bijna geen woord gerept. Sommige jongens kunnen elk weekend trainen en sommige een paar keer per jaar.... Maja de ene heeft het iets makkelijker dan de andere uiteraard.

Maar weet je wat eigenlijk gelijk moet gemaakt worden? DE BANDEN :)

Hier word niks over gezegd. En ik kan niet winnen met mijn TT92 die 10u oud zijn tegen de verse PMT's.... Zelf niet met verse!

Dus ik vind als er een "eerlijke basis" moet zijn dat dit (dat trouwens in elke sport al gelijkgemaakt is) moet gelijkgesteld worden! Ook kan er dan naar een gezamelijke aankoop gekeken worden en banden aangeboden worden aan een mooie prijs.

In mijn ogen moet er veel veranderen om het "eerlijk te maken" en niet enkel de lichtgewichten afstraffen :)

beter ga je dan stage 6 rijden.
het ligt in de open70 niet alleen aan de pk en het totaal gewicht. het speelt natuurlijk wel een rol. maar laat een italiaan met ze dunlops komen en wedde dat wij met onze verse pmt geboekt zullen worden.En daar is italie is het normaal om rond de 21 pk te hebben. wat bijna iedereen tog heeft die met een malossi blok bezig is.Snap het verhaal niet helemaal het lijkt voor jou meer om onze regelt te verandere omdat je ons anders niet bijhoud. Ik weeg op het moment 83 kilo en kan jos en sarik ook soms bijhouden.door het totaal gewicht!
 
Zinloze reacties over thuisblijven.... Zouden jullie wel willen he :D

Ik was dit jaar van plan om meerdere races van verschillende organisaties mee te rijden. Alsook nog 3 vrienden. Respect heb ik voor iedereen en zeker mensen die races organiseren. De manier waarop en de regels errond ben ik (en veel mensen) niet mee akkoord.

Enkel ben ik precies de enige die daarover openlijk druft spreken ondanks de vele negatieve reacties hierop.

Het leukste zou zijn dat jullie eens een endurance komen meerijden en wij ons kunnen meten aan jullie.... Maar FEMS en Minimoto is gevaarlijk enzo dusja, moet ik jullie wel komen opzoeken als ik tegen jullie wil racen
 
Last edited:
We kunnen allemaal gissen. Maar we kunnen ons nog steeds niet inschrijven en een kalender is ook niet bekend :D Wie wil nog zip2000 en een 98 kopen???
 
In de bandendiscussie wil ik me nog wel even mengen.
Nu zijn er altijd banden die beter zijn en andere mensen zijn het hier niet mee eens.
Als er een vaste bandenkeuze is zijn er evengoed mensen die juist op deze banden niet goed kunnen rijden.
Als er voor te slechte banden gekozen wordt ontstaan er onveilige situaties en nog meer
rijders die het hiermee niet eens zijn.
Voor de mensen die de pmt te duur vinden heb ik 2 tips;
-1 stuur harder zodat je iemand met betere banden voorblijft.
-2 leg voorop een pmt 90-90 medium en achter naar eigen inzicht een tt92 of heidenau slick.
In de Italiaanse Open cup rijden er meerdere met deze combinatie bijvoorbeeld TRT team, zeker niet de minste...
In dit geval gebruik je bij gemiddelde stage6 rondetijden 2 a 3 voorbanden op een heel seizoen. 2 banden kosten nog 140 euro ofzo, op een compleet raceseizoen valt dit in het niet denk ik zo.

Verder verwacht ik dat we op korte termijn een kalender zullen krijgen en uitsluitsel over de regels. Ik neem aan dat vanwege de veranderingen in de organisatie wat langer duurt als voorgaande jaren.
 
In de bandendiscussie wil ik me nog wel even mengen.
Nu zijn er altijd banden die beter zijn en andere mensen zijn het hier niet mee eens.
Als er een vaste bandenkeuze is zijn er evengoed mensen die juist op deze banden niet goed kunnen rijden.
Als er voor te slechte banden gekozen wordt ontstaan er onveilige situaties en nog meer
rijders die het hiermee niet eens zijn.
Voor de mensen die de pmt te duur vinden heb ik 2 tips;
-1 stuur harder zodat je iemand met betere banden voorblijft.
-2 leg voorop een pmt 90-90 medium en achter naar eigen inzicht een tt92 of heidenau slick.
In de Italiaanse Open cup rijden er meerdere met deze combinatie bijvoorbeeld TRT team, zeker niet de minste...
In dit geval gebruik je bij gemiddelde stage6 rondetijden 2 a 3 voorbanden op een heel seizoen. 2 banden kosten nog 140 euro ofzo, op een compleet raceseizoen valt dit in het niet denk ik zo.

Verder verwacht ik dat we op korte termijn een kalender zullen krijgen en uitsluitsel over de regels. Ik neem aan dat vanwege de veranderingen in de organisatie wat langer duurt als voorgaande jaren.

Eerst zeg je "als er voor te slechte banden wordt gekozen dan onstaan er onveilige situaties" en daarna zeg je dat mensen met slechtere banden maar harder moeten sturen, dus meer risico's moeten nemen om de mensen met betere banden voor te blijven.

Als er één logische regel zou komen dan zou dat de banden regel in de S6 cup wel zijn. Ik bedoel het grootste gedeelte van de wegracesport heeft een één bandenreglement om verschillende redenen. Kostenbesparing, spannende races, ontwikkeling etc etc..

Nu zie ik iemand schrijven dat het oneerlijk is voor een persoon die 20 setjes PMT bandjes heeft liggen.. Dude, dat is 20 x € 150 = € 3.000,- aan rubber wat deze winter aan het uitdrogen is. Wat doet diegene nog in een opstapklasse? Waar was deze sympathie toen mijn MHR ontsteking stuk ging(€350), ik net een nieuwe kocht (€350), er toen in het reglement een wijziging kwam, ik een S6 ontsteking moest kopen(€350) en er hetzelfde vlammetje uit me bougie kwam? Van dat geld kon ik Rens zijn scooter kopen die er mee stopt dit jaar:p

Een bandenregel in de S6 is in mijn ogen de beste stap die de organisatie had kunnen maken dit jaar. En dan doel ik natuurlijk op de Stage6/Heidenau band. S6 is verzekerd van een grote afname, kan de prijs omlaag doen, er komen spannende races, je kunt vaker vers rubber monteren maar ook niet al te gek is een serieuze vorm van ontwikkeling in die band. Feedback van 20+ rijders die er samen een snelle/veilige/goedkope band van kunnen maken.

Sponsor technisch, marketingtechnisch en financieel een erg interessante regel. Een onveilige regel? Ik denk niet dat de S6 band een onveilige band is. Of iedereen er mee overweg kan? Dat weet ik niet.
 
Last edited:
Eerst zeg je "als er voor te slechte banden wordt gekozen dan onstaan er onveilige situaties" en daarna zeg je dat mensen met slechtere banden maar harder moeten sturen, dus meer risico's moeten nemen om de mensen met betere banden voor te blijven.

Als er één logische regel zou komen dan zou dat de banden regel in de S6 cup wel zijn. Ik bedoel het grootste gedeelte van de wegracesport heeft een één bandenreglement om verschillende redenen. Kostenbesparing, spannende races, ontwikkeling etc etc..

Nu zie ik iemand schrijven dat het oneerlijk is voor een persoon die 20 setjes PMT bandjes heeft liggen.. Dude, dat is 20 x € 150 = € 3.000,- aan rubber wat deze winter aan het uitdrogen is. Wat doet diegene nog in een opstapklasse? Waar was deze sympathie toen mijn MHR ontsteking stuk ging(€350), ik net een nieuwe kocht (€350), er toen in het reglement een wijziging kwam, ik een S6 ontsteking moest kopen(€350) en er hetzelfde vlammetje uit me bougie kwam? Van dat geld kon ik Rens zijn scooter kopen die er mee stopt dit jaar:p

Een bandenregel in de S6 is in mijn ogen de beste stap die de organisatie had kunnen maken dit jaar. En dan doel ik natuurlijk op de Stage6/Heidenau band. S6 is verzekerd van een grote afname, kan de prijs omlaag doen, er komen spannende races, je kunt vaker vers rubber monteren maar ook niet al te gek is een serieuze vorm van ontwikkeling in die band. Feedback van 20+ rijders die er samen een snelle/veilige/goedkope band van kunnen maken.

Sponsor technisch, marketingtechnisch en financieel een erg interessante regel. Een onveilige regel? Ik denk niet dat de S6 band een onveilige band is. Of iedereen er mee overweg kan? Dat weet ik niet.

Helemaal mee eens! En met de bandenvoorraad van 20 PMT's doel ik op de scooterzaken zoals JRS/EPC etc. Toch lullig als ze die niet meer zouden mogen gebruiken. Maar een vaste bandekeuze in de stage6 lijkt mij niet meer dan logisch idd.
 
Dat de bandenregel niet is doorgegaan is ook compleet belachelijk, dit had makkelijk in het regelement opgenomen kunnen worden en met wel of niet veilig is natuurlijk geen argument om een band niet te gebruiken. Ik heb als argument ook doorgegeven aan de sbo voor de vergadering dat de bandenregel bij de S6 cup gewoon doorgevoerd moest worden, dit is toen niet gedaan en hiermee is de plank behoorlijk mis geslagen.

kortom allemaal naar sobw:p
 
Als de organisatie geen stappen onderneemt op de s6 klasse (basic) ook "low budget" te houden. Zou je ook met de vast ingeschreven deelnemers een gentlemen agreement kunnen maken. Hierin zijn volgens mij geen verliezers, de PMT 's gaan wel op in de open 70.

Zoek een goede all weather band of een betaalbare slick en een betaalbare regenband en spreek het met elkaar af. Zodra het overgrote deel zich daaraan houdt, zullen er maar weinig rijders zich gemakkelijk voelen om daar van af te wijken, dat zal dan als vals spelen voelen.

Of.....

Maak met een paar "slimme" mensen een technisch voor de s6 reglement biedt deze aan bij de SOBW en vraag of je onder dat reglement met de hele club daar als klasse mag rijden.
De SBO race afdeling en de daaruit voortvloeiende samenwerking met 2race lijkt me voor de NL rijders geen vooruitgang.
 
Als de organisatie geen stappen onderneemt op de s6 klasse (basic) ook "low budget" te houden. Zou je ook met de vast ingeschreven deelnemers een gentlemen agreement kunnen maken. Hierin zijn volgens mij geen verliezers, de PMT 's gaan wel op in de open 70.

Zoek een goede all weather band of een betaalbare slick en een betaalbare regenband en spreek het met elkaar af. Zodra het overgrote deel zich daaraan houdt, zullen er maar weinig rijders zich gemakkelijk voelen om daar van af te wijken, dat zal dan als vals spelen voelen.

Of.....

Maak met een paar "slimme" mensen een technisch voor de s6 reglement biedt deze aan bij de SOBW en vraag of je onder dat reglement met de hele club daar als klasse mag rijden.
De SBO race afdeling en de daaruit voortvloeiende samenwerking met 2race lijkt me voor de NL rijders geen vooruitgang.

Ge mooi gesproken. Ben het helemaal mee eens en ik denk dat het niet verkeerd is om naar de sobw te gaan.
 
sobw

ja he net ook maar even de site van sobw bezocht.
zij hebben alles goed voor elkaar als ik kijk naar de kalender enz.

mischien toch maar eens overwegen :rolleyes:sbo of sobw.

laydurrr
 
Back
Top