scooter spuiten of verven met een verf pot

Status
Not open for further replies.
ok iets of wat detail foto, meer heb ik er niet meer van

[IR]http://www.antwerp2stroke.com/uploads/martial_law/IMAG0742.JPG[/IR]

[IR]http://www.antwerp2stroke.com/uploads/martial_law/IMAG0744.JPG[/IR]



enige nadeel aan gamma lak is dat de droogtijd een stuk langer is dan met normale autolak
 
je ziet de puntjes in de lak, van afstand foto's lijkt het nog iets maar voel er maar eens overheen of kijk maar eens van dichtbij, dan zie je dat het wel erg lelijk is.

schilderen doe je op hout, niet op scooters of autos:X
 
Heb jij zulke goede ogen, of heb ik een slechte monitor?

Erg lelijk? Ik heb mensen een lelijker resultaat zien behalen met spuitbussen/compressor.

En schilderen doe je niet alleen op hout....Picasso, Karel Appel, Van Gogh en consorten zijn het vast en zeker met me eens.
Pinstripers zijn het daarbij vast en zeker ook met me eens.

Grote onzin dus.
 
hetgeen dat jij ziet is stof van een autozetel.

Mits het in een deftige spuitcabine wordt gedaan is het resultaat even goed als gewone autolak.

doe je het zonder cabine, heb je idd veel meer kans op stof door de langere droogtijd, lees +/- 7 uur, waar autolak na 30 min of korter zeker al stofdroog is.

en ik geef toe dat er in die kappen wel degelijk wat stof ligt.. maar niet iedereen heeft zomaar een spuitcabine tot zijn beschikking
 
Ik heb die scooter ook irl gezien en ik kan het zeggen dat het resultaat verbluffend was :p
Er was uiteraard wel beetje stof maar dat lag niet echt aan de verf denkik, maar eerder de spuitomgeving.
 
Heb jij zulke goede ogen, of heb ik een slechte monitor?

Erg lelijk? Ik heb mensen een lelijker resultaat zien behalen met spuitbussen/compressor.

En schilderen doe je niet alleen op hout....Picasso, Karel Appel, Van Gogh en consorten zijn het vast en zeker met me eens.
Pinstripers zijn het daarbij vast en zeker ook met me eens.

Grote onzin dus.

ja verfen kan gewoon niet mooi zijn als gespoten dat is een feit, en ik heb het ook niet over de beunhaas die met zijn 3 euro knikkerbusje in de achtertuin loopt te spuiten.
 
Jij zegt: ja zoals je ziet zitten er putjes in blabla. :) Dat is gewoon niet zo, heb je goede verf + een goede compressor kan het resultaat verbluffend zijn :). Het resultaat bij de aerox op de pagina is ook erg mooi gedaan, dus je kan een super resultaat krijgen.
 
hetgeen dat jij ziet is stof van een autozetel.

Mits het in een deftige spuitcabine wordt gedaan is het resultaat even goed als gewone autolak.

doe je het zonder cabine, heb je idd veel meer kans op stof door de langere droogtijd, lees +/- 7 uur, waar autolak na 30 min of korter zeker al stofdroog is.

en ik geef toe dat er in die kappen wel degelijk wat stof ligt.. maar niet iedereen heeft zomaar een spuitcabine tot zijn beschikking

Stof in de lak, ook bij een lange droogtijd, kan je er weer uitschuren voordat je blanke lak gaat spuiten. :) Ga maar eens een tutorial video kijken over paintbrushen... Staat stap voor stap uitgelegd hoe je het beste stofdelen in je lak kan verwijderen.

In de video van die gast (Simon Murray) wordt een complete motorkap gespoten in een garagebox. :)
 
feit, kan je er gemakkelijk uitschuren, heb het al meerdere malen moeten doen. maar je moet je vernis dan ook nog stofvrij kunnen spuiten. hoewel je het er daarna ook nog kunt uitpolieren
 
tis heel eenvoudig, gewoon een compressortje met spuitpistool, je koopt gewoon een redelijke verf bij een redelijke verfwinkel. en je vraagt daar een beetje rond, meestal is het of verdunnne met thinner of terpentine, ik heb het alleen nog met terpentine gedaan. Gewoon verdunnen met 10 % terp. en in je verpistool gieten en spuiten maar... rustig en gestaag spuiten.

1 of 2 dunne laagjes, en dan 1 keer goed dik, dan 'glimt tie lekkeah'
 
meschien een beetje laat maar ja

Een profesionele schilder krijgt een oppervlakte mooier geschildert met een kwast dan dat menig mens kan spuiten. Want met spuiten heb je hoe dan ook een structuur in je verf. In Aalsmeer zit een scheepswerf die jachten maakt van af 60 miljoen idd vanaf 60 miljoen en al die schepen worden met de hand geschildert. en geloof het maar er zit geen streepje in de ferf.
 
gast...
dit is een topic uit 2007 :S De topic starter zal ondertussen zijn scooter wel gewoon gespoten hebben aangezien hij niet zo een pro schilder is of kan betalen die ook die schepen schilderen:+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top