scooter spuiten of verven met een verf pot

Status
Not open for further replies.

Bakri

Well-Known Member
hallo k vroeg me af of je ook met een verf pot (GEEN SPUITBUS) je kappen kan verven of spuiten
want ik zag ergens bij een project dat tie een verfpot had gebruikt maar ik weet nie precies hoe en wat je moet gebruiken?

ik denk wel dat je het verf moet verdunnen
want is best wel dikke verf.
 
Advertisement - register to remove this

Tuurlijk kan t. Maar het is velen malen mooier als je spuit. Je rijdt ook beetje voor lul als jeje scooter hebt geverfd met roller. 8P Kost wat , maar dan hebje ook wat. :)
 
ja maar iemand schreef er bij dat tie daar mee ging spuite met compressor
kan da wel zon verf bij gebruike? want er stond flexa als merk
en geen grijze saai pot wat je bij de spuiter kan hale
 
heb je het nou over verf die je ook op de muur smeert, of heb je het gewoon over lak?
auto's en scooters en dat soort dingen zijn allemaal gespoten met een compressor, met lak uit een blik, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al wel weet...
 
Goedkope oplossing = goedkoop resultaat (ziet er dus gewoon niet uit).

Je kan met normale verf je scooter verfen. Resultaat = lelijk
Je kan niet met normale verf in je compressor, want daarvoor is het te dik, verdunnen is _geen_ optie, omdat je simpelweg ander soort verf nodig hebt.
 
heb je het nou over verf die je ook op de muur smeert, of heb je het gewoon over lak?
auto's en scooters en dat soort dingen zijn allemaal gespoten met een compressor, met lak uit een blik, maar ik neem aan dat je dat zelf ook al wel weet...

over lak waar je over hout verft geen latex of zo haha
 
De makkelijkste oplossing zijn spuitbussen. Het resultaat wat je hiermee maakt ligt aan je zelf maar het kan echt wel mooi worden. Lak voor compressor is ook duurder etc.
 
Goedkope oplossing = goedkoop resultaat (ziet er dus gewoon niet uit).

Je kan met normale verf je scooter verfen. Resultaat = lelijk
Je kan niet met normale verf in je compressor, want daarvoor is het te dik, verdunnen is _geen_ optie, omdat je simpelweg ander soort verf nodig hebt.

je kan die verf dus wel degelijk verdrunnen met wasbezine :)

maar het is alleen afterraden omdat je gewoon een minder mooi rezultaat krijgt
 
thinner kan je beter niet doen is niet goed voor het bindmiddel dat in de verf zit

je kan beter wasbenzine pakke :)

inderdaad thinner laat het krakkeleren, dat zijn van die barstjes.

je kan ook verdunnen met terpentine, dat gaat wel goed.

(heel bericht getikt druk ik op het kruisje |( )

maar nog een keer dan.

met gewone (niet metallic) verf kan je prima je auto rollen.
sommigen doen het onverdund maar ik ben voorstander van licht verdunnen zodat het meer vloeit.

als je het dan netjes doet dan kun je van dichtbij zien dat het niet gespoten is (je ziet geen rollerstrepen ofzo maar het is niet zo superstrak) van enkele meters lijkt je auto wel profi gespoten.

dan moet je gewoon eerst maar even kijken of je het het waard vind om het dan alsnog te schuren en te lakken.

maar als je dus gaat schuren en lakken krijg je echt een superstrak resultaat.
heb het al eens mogen bewonderen. (je kijkt echt je ogen uit)



er is ook blanke lak verkrijgbaar om te rollen schijnt alleen wat moeilijk te zijn en is niet echt nodig.
je kan m immers ook polysten en poetsen.

enige resultaten:

van:
kever-cyriel-01.jpg

mbv:
kever-cyriel-07.jpg

via:
kever-cyriel-11.jpg

tot:
kever-cyriel-19.jpg

kever-cyriel-20.jpg




gammaverf:
kevernetjesgerold2.jpg

kevernetjesgerold.jpg


eerst oude lak schuren en ontvetten, netjes rollen (misschien wel 2 lagen), daarna lak minimaal 10 dagen uit laten harden, lichtjes poetsen met commandant (groen) en daarna netjes oppoetsen met een Wax


en gebruik een mohair roletje. in plaats van een schuimroletje!
 
en hoeveel kost het om je velgen van je SR wit te maken, mooi wit? en wat komt er bij kijken, zandstralen enzo tog?
 
Verven kan idd wel aardig netjes worden.
Vaak hebben mensen de goede ruimte niet om kappen te spuiten ( ivm met nevel etc ).
Buiten spuiten is vaak ook niet alles.

Zoals franq al aangeeft kan je ook na het verven de kappen helemaal strak schuren. Uiteindelijk met korrel 2000 + met nog fijner spul polijsten.

Ik heb het een keer geprobeerd met een kapje een tijdje terug.
Helemaal strak geschuurd en daarna polijst spul erover heen gesmeerd. Het zag er verschrikkelijk goed uit.

Idee om te proberen kreeg ik toen ik ze het zag doen bij auto's.
Ding was super gespoten... en daarna gingen ze m weer helemaal strak scheuren ( werd weer helemaal dof ) en daarna polijsten. :)
 
Als ik jou was zou ik het met een verfkwast doen:+

Nee Spuiten wordt veel netter of wilde je er met een roller overheen?
Geen last van haren met het rollen? of een heel duur merkje? ik kan geen bostel waar gaan haren op zitten
 
laatst was er een filmpje gepost waarbij iemand een kras ging verwijderen uit een bugatti veyron. Het schuurde nat met 1200 en polijste daarna meermaals met verschillende korrel. Dat stuk was misschien het strakste van heel de auto.
 
is zeker te doen met gamma lak oid :D

deze is ook gedaan met gamma lak: gespoten met compressor en ongeveer 30% verdunt met syntetische thinner. werkt perfect :p

[IR]http://www.antwerp2stroke.com/uploads/martial_law/roks3.JPG[/IR]

[IR]http://www.antwerp2stroke.com/uploads/martial_law/IMAG1635.JPG[/IR]


edit: het resultaat toen :p

[IR]http://img382.imageshack.us/img382/9100/meetingbobbejaanland200op9.jpg[/IR]
 
Last edited:
Zo zien we natuurlijk niks... Detail foto zou mooi wezen. :) Bij die kever ook , zo zien we weinig...
 
foto's van die kever komen van een site.
geen detailfoto beschikbaar.

heb zelf op mn auto lopen doen
maar dat heb ik met matte verf gedaan, dus hebben we nu niks aan.

grt
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top