Scooter slaat af

karlein

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag rondom mijn scooter. Het is een Kymco super 8 50 uit 2012. Na een paar honderd meter rijden slaat de brommer af en gaat daarna niet meer aan totdat deze weer volledig koud. Voor zolang het gas voluit word gehouden blijft de scooter rijden, maar zodra je het gas iets loslaat slaat hij dus af. Ik ben zelf helemaal niet handig en ik wil graag oriënteren of de brommer het nog waard is om te laten maken. Daarom vraag ik me af of iemand hier toevallig enig idee heeft wat hier aan de hand is.

Alvast bedankt!

Groetjes Karlein
 
Advertisement - register to remove this

kan van alles zijn, maar ik vraag eerst even verder: hoeveel km heeft je scooter gedraaid?
rij je meteen weg na start? of wacht je wel even tot de choke het toerental laat zakken?
eerste waar ik aan denk is een vuile carburateur.
waarschijnlijk vooral de stationairsproeier die verstopt zit. (dan draait ie na start nog even op de startverrijking/choke, zodra ie warm is schakelt die uit)
 
Klinkt als de automatische choke. Onder de buddy (4 keer boutje 10) zit deze vast met twee schroefjes en een rode stekker. Kan iemand je helpen?
Groet,
 
kan van alles zijn, maar ik vraag eerst even verder: hoeveel km heeft je scooter gedraaid?
rij je meteen weg na start? of wacht je wel even tot de choke het toerental laat zakken?
eerste waar ik aan denk is een vuile carburateur.
waarschijnlijk vooral de stationairsproeier die verstopt zit. (dan draait ie na start nog even op de startverrijking/choke, zodra ie warm is schakelt die uit)
Bedankt voor uw reactie! Mijn scooter heeft nu 12.750 kilometer gelopen. Na de het starten sluit ik eerst nog het huis af en doe de helm op dus ik rij eigenlijk nooit in een keer weg. Als ik niet met de scooter rij maar deze gewoon stationair laat draaien slaat ie niet af volgens mij (ga ik morgen direct testen). Het gebeurt bij mijn weten wel sowieso als je rijdt en je de gashendel iets terug haalt, in een woonwijk vanwege de drempels vaak na zo'n 300 meter al. Wat zou het door u genoemde eventueel kosten als ik het moest laten doen?
Post automatically merged:

Klinkt als de automatische choke. Onder de buddy (4 keer boutje 10) zit deze vast met twee schroefjes en een rode stekker. Kan iemand je helpen?
Groet,
Bedankt voor uw reactie! Ik ga er morgen direct even naar kijken met mijn vriend. Waar moet ik naar kijken als ik eenmaal de choke heb gevonden?
Alvast bedankt!
 
Btje nette zaak vraagt ca 30 euro voor diagnose.
Als dit werkelijk het probleem is dan wss 50-80 euro. 100je rond voor het hele probleem moet je dan toch wel aan denken.
Duidelijke afspraken maken.
En na diagnose kan je altijd nog afzien ervan.
 
Back
Top