Scooter slaat niet aan.

Al met de afstelling van de carburateur gespeeld? Zeker dat er benzine de motor in gaat? Goede stevige compressie?
 
Carburateur er uit, luchtschroef dol, en zit zo dat er geen lucht in komt (denk ik, een gaatje aan die kant krijg ik geen lucht door heen). Ideeën, om vooral schroef nog open te draaien?
 
Last edited:
Zou voor een andere carburateur kijken dan.. Zo ga je de boel niet lopend krijgen.. Ik weet zelf ook dat het bijna onmogelijk is om een dolle luchtschtoef eruit te krijgen..
 
Gaatje gewoon doorboren dacht ik. Geen passend boortje, alleen, moest dan apart gehaald. of dat te doen is? Kan ook niet stellen dan, maar beetje beroerd stationair ook niet einde wereld. Wik en weeg!
 
Als je dat probeerd uit te boren dan is dat kanaaltje al beschadigd, en moet je zoiezo een andere carb kopen..

Dus om zoveel tijd niet zinloos te zijn beter direct een andere carb zoeken.

Met welke schroef je wil je het gaan vervangen? Die ga je toch niet los vinden voor jou model carburateur..
 
Mijn bedoeling niet helder uitgelegd denk ik, maar laat maar, zie maar vanaf denk ik. Of helemaal weg of andere carbu..... dinges , moet maar even zien nog.
 
Last edited:
Geeft paar aansputterinkjes met andere bougie (even vergeten daar verschillende van te proberen, na vervangen onderdeel). Laad accu (en auto accu) op, misschien morgen laatste poging nog.
 
Membraan al gecontroleerd? Zo niet, dan zou ik de cilinder er maar af trekken.
Geen halve maatregelen! En waar zit dat membraam Zal het wel eens
opzoeken eerst.

Ps, Hij loopt even op start spul spuitbus. Dat dan niet uitgesloten?

Membraam nagekeken, nooit eerder gezien, maar lijkt me oké te zijn, wat foto's erbij verderop.
 
Last edited:
Auto accu op laatst lijkt die bijna te pakken, blijft wat stamelen lijkt het, ty-wrap (slang knikje) gedaan, boel gelek onder brommer (dat normaal?), maar helaas.

Wat foto's van membraam (Dat 'm?) . zie er zelf niks mis mee, loszittend iets i.d..
 

Attachments

  • Afb0081.jpg
    Afb0081.jpg
    76.2 KB · Views: 12
  • Afb0080.jpg
    Afb0080.jpg
    94.2 KB · Views: 12
  • Afb0079.jpg
    Afb0079.jpg
    85.1 KB · Views: 12
Last edited:
In carburateur zit extra sproeier. In vorige zit op die plaats ook een gat waar zo'n sproeier in lijkt te passen (niet uitwisselbaar met die ik hier heb, grotere zijn wel hetzelfde). Maar zat dus helemaal niks in, en reed daar gewoon op, iemand die weet hoe en wat?

Ps Ga proberen nog zonder die sproeier dus. Maar staat het er maar, misschien "onverwacht" extra idee erover.
 
Last edited:
..Je heb 2 Sproeiers in je Carburateur .
1 : Hoofdsproeier
2 : Stationair Sproeier.

Controleer ook eens de sproeierbuizen ( waar je de sproeier in draait ) / Doorblazen met Perslucht , of Fietspomp.
 
Ander iemand met zelfde probleem stond de ontsteking te laat. Zet er hier maar bij.
Ondertussen even nakijken hoe dat af te stellen is dan.

Ps Zo saai dit voor mij, niet mijn hobby. Maar d'r mut wat beur'n.
 
Last edited:
Ook PickUp nagekeken ? ... op je vliegwiel zit een 4 kant nokje ,,, dat gaat langs een Sensor , speling tussen nokje en Sensor moet 0,4 mm zijn ... Sensor kan je verstellen. (schoonmaken indien er vuil tussen zit ) .
 
Membraam is ding wat als je blaast het doorkomt maar aanzuigt, die dichtslaat (of andersom)? En zou die niet goed dichtgaan dan is het mis er mee? Hier gaat die als ik er aan zuig redelijk dicht (laat miniem wat lucht door, maar kan haast niet anders, volgens mij).
 
Kon geen sensor vinden ergens. En schroef nu te vast (om nog eens te kijken, dat eerst eens oplossen, als nog eens wil zien).

Ps Voor de makkelijk, handig met maar twee bouten vast, maar dan moet je niet één dol draaien nee!
 
Last edited:
Back
Top