Scooter slaat niet aan.

GW1

Well-Known Member
Scooter slaat niet aan, ook niet met start spul er in. Iemand idee?
ontsteking, cdi? Iets wat ik zelf nog kan doen?

ps Hij vonkt wel los tegen het frame!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Beetje onduidelijk verhaal. Welke scooter heb je? Welke setup?

Persoonlijk denk ik aan een verkeerde afstelling. Spruitstuk, carburateur, pakkingen al gecontroleerd op beschadigingen? Hou je hand eens op de inlaat terwijl je gas geeft / start.
 
Op bougie gat en kickstart duwen, dat? Geeft wel compressie dan!

Keeway f-act 50.
 
Last edited:
Kijken of die aanzuigt? En wat als het het één of het ander is (maar even gretig dit strohalmpje aanpakken!).
 
Last edited:
Zal het even makkelijker verwoorden. Als je je luchtfilter van je carburateur haalt, en je start de scooter houd je je hand op de inlaat ( waar dus de luchtfilter eerst zat ) en kijkt wat de scooter doet. Als hij opeens hoger in toeren gaat en dus van de plek af wilt dan is er ergens valse lucht. Ook wat je dan kan proberen is 2 vingers er iets op leggen, en steeds verder er op zodat hij steeds dichter gaat.

Ook kan het inhouden dat je sproeier te klein is, spruitstuk kapot, pakking lek etc. Benzine slangetjes al vervangen? klein gaatje kan al voldoende zijn.
 
Slangen moeten vervangen, kan ik je zeggen, maar omdat die dus zelfs niet eens aanslaat, met direct wat in het luchtfilter gespoten. kan dus niet afgaan op hoger of lager in toeren. Maar bedankt. hij heeft goed gelopen met alle onderdelen zoals ze er nu op zitten.
 
Last edited:
Vervang eerst eens de onderdelen waarvan je weet dat ze niet goed zijn. Anders blijf je dingen proberen wat op den duur niets gaat helpen. vervang je benzine slangen etc. eerst. Haal je cilinder eens los, ook al voel je compressie er kan altijd iets mis zijn. Als je dit hebt gedaan en de pakkingen heb je ook gecontroleerd ( ook de voetpakking ) kun je verder gaan kijken. Bougie kan wel vonken maar als je een ander hebt liggen kun je deze ook proberen. Haal je carburateur en je spruitstuk eens los. Maak je carburateur eens goed schoon, en controleer de spruitstuk goed op barstjes en ook de pakking hiervan. Doe een beetje benzine in je cilinder en de bougie er weer in... zo kun je dingen uitsluiten. Maar probeer eerst maar eens te vervangen wat kapot is, of kan zijn!
 
Zo te horen maar naar de reparateur, slecht gelegenheid hier om mee bezig uitgebreid (flat). Bedankt voor de info.
 
Als ik 'm aan kan laten slaan met wat deo, dan misschien idee om slangen te vervangen, maar om eerder te doen heeft ook weinig zin lijkt me! Hoop dat iemand nog iets kan zeggen over de ontsteking, of dat zin heeft te controleren, en zo ja, hoe en wat verder, dat dan te doen ongeveer?
 
1. Je moet nooit deo in een motor spuiten, dat is zeer slecht.. Altijd alleen start pilote gebruiken..

2. Dat hij vonkt, zegt niet of hij wel goed vonkt.. Er kan ook een heel klein vonkje vanaf komen, en dan als nog kan dit een defect hebben.. Ook de kleur van de vonk kan anders zijn.
 
Oké! En carburateur en luchtfilter nog een keertje schoonmaken dan, neem ik maar aan! 'Ké, dat eerst dan dus maar's!
 
Last edited:
trek de benzineslang eens van de carburateur, start de scooter... en kijk eens of er benzine uit de benzineslang komt.
Soms blijft de benzinepomp hangen.
Komt er geen benzine ? ... FF blazen en zuigen aan de benzineslang.
 
.. Als hij wel vonkt.. En dan in jouw uiterste geval raad ik aan: start pilote
https://www.gamma.nl/assortiment/holts-start-pilote/p/B529905
Als noodoplossing, krijg je m 9/10 gevallen op z'n minst startend en kun je daarna veder kijken..
Werkt bij mij als een tierelier, het spul is nóg krachtiger dan deo.
Start pilot (of variant "starter" heet gewoon), werkte ook niet, wel even plofje telkens, maar pakt niet echt op verder. Niet echt benzine uit slang lijkt het, na beetje zo mee bezig wel iets.

Ps Ondertussen officiële start pilot ook geprobeerd.
 
Last edited:
Oké bougie vonkt niet, eerst wel maar was dan misschien te zwak, nu echt helemaal niks. Ga dus maar eens zoeken eerst wat daar over te vinden is.
 
Oké bougie vonkt niet, eerst wel maar was dan misschien te zwak, nu echt helemaal niks. Ga dus maar eens zoeken eerst wat daar over te vinden is.

Bobine kapot ? Bougie ? Bougie Dop ? Ontsteking ? Contactslot ? CDI ?
Vaak is het FF zoeken om de oorzaak te vinden. , Kan ook nog in de bedrading zitten.
 
3 Bougies deden niks (daarvoor waren ze goed), met op contact zetten gaat display wel aan en startmotor draait e.t.c.. Bedankt, probeer na te kijken eens.
 
Last edited:
Gevonden, zat kabeltje los, vonken nu wel, maar starten of aanslaan nog steeds niet! Zekering moet goeie waarde zijn, heb één van 7,5 er in, wel auto zekering, kan dat wat uitmaken? Cm van frame af slaat vonk nog over. Eenmaal andermaal iemand , nog éénmaal?
 
Last edited:
Back
Top