Scooter inbeslag genomen na straatrace

Rickstick

Maffe Groninger..
Okee ik heb dus met een kammeraad geracet over de openbare weg. Toen is mijn scooter inbeslag genomen. Ik heb een verklaring enzo afgelegd hierover waarin ik verklaard heb dat ik toegeef dat ik geracet heb. Ze hebben mijn scooter ook op de bank gehad en daar kwam 1.4kw uit. Nou hoorde ik vandaag van de agent die mijn zaak in behandeling heeft dat mijn scooter waarschijnlijk "Verbeurd" verklaard wordt wat dus betekend dat ik hem niet weer terug krijg. Nu is mijn vraag; mogen ze dit doen? (Hem niet weer teruggeven)

Bij voorbaat dank,

Rick
 
Advertisement - register to remove this

Ja, dit mag, en dat doen ze niet omdat je scooter teveel vermogen heeft, maar vanwege het feit dat je meedeed aan een "illegale race"... al is het maar tussen 2 personen.

Helaasssss....
 
dus als ik bijvoorbeeld met een vriend van me rijd zeg maar volgas is het dan ook racen? want hoe kan de politie nou weer zien of je nou raced of niet?
 
nou als je toegeeft dat je racet ja dan ben je zwaar de lul je had gewoon moeten zeggen dat je daar reed volgas niet zeggen dat je racede wel beetje dom:p
 
Originally posted by scooteraars
nou als je toegeeft dat je racet ja dan ben je zwaar de lul je had gewoon moeten zeggen dat je daar reed volgas niet zeggen dat je racede wel beetje dom:p

Waren rond de 100 - 150 mensen daar en stond undercover politie tussen. 1 kerel ging voor ons staan spastisch met zn armen zwaaiend aftellen 8P

K was ook van plan om te gaan ontkennen maar toen k dat kamertje in werd gedrukt herkende ik die kerel al wel, dus had weinig zin ;)
 
dus die kerel die spastisch met zen armen aan t zwaaien was, was de politie??
ja dan weet ie ook gelijk dat je geraced hebt.
maar als dar zon 100 tot 150 mensen stonden kun je er altijd wel een paar op je hand krijgen die zeggen dat t geen race wa, maar ff kijke wie t hardste kon.
 
Sja, dan moet je ook niet toegeven dat je aant racen was, je weet dat de politie streng is bij illegeale straatraces (en terecht).
 
Originally posted by bad cheeta
dus die kerel die spastisch met zen armen aan t zwaaien was, was de politie??

Nee, sorry misschien een beetje onduidelijk geformuleerd.. Dat was dus iemand anders

Originally posted by Ties
Sja, dan moet je ook niet toegeven dat je aant racen was, je weet dat de politie streng is bij illegeale straatraces (en terecht).

Ik moest wel toegeven. Ontkennen had weinig zin omdat er politie tussen de mensenmassa stond. K weet niet of je het dagblad van het noorden of de gezinsbode leest maar het was die meeting in hoogkerk. Een week voor die rellen (Die er dus waren omdat er scooters waren ingenomen :|)
 
ALTIJD ontkennen. Zo is er 1 in Tilburg (met de auto weliswaar) ook goed vanaf gekomen. De foto's die de wouten hadden gemaakt waren niet goed genoeg, dus ze moesten op de verklaring van de mensen af. 1 had ontkend en mocht zo weglopen + auto terug. De rest.... 600 - 800 euro boete en rijbewijs kwijt voor een tijdje.

Gewoon altijd ontkennen.
 
ik citeer:
art 10 lid 2 Wvw:
2. onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van de onderdelen daarvan, hetzij van de bedrijfsstoffen.
 
Last edited:
Originally posted by Oom Agent
huh?

dat ene regeltje is trouwens ook het struikelblok voor het uitdelen van vergunningen voor meetings omdat ze daar (zeggen ze ) niet zomaar een ontheffing ervoor kunnen fixen

Komt er op neer dat je geen prestaties, onderdelen en/of voertuigen tegen elkaar mag laten sprinten op de openbare weg.
 
Altijd ontkennen, zoals ze zeggen: Ikke nie wete, :p....

Maarre bedrijfsstoffen, daarmee mogen we dus ook niet racen, wat het ook mag zijn....
 
Back
Top