scooter alarm

Advertisement - register to remove this

ik denk dat hier niet echt een heel groot verschil in zit. er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten.
zorg dat het systeem spatwaterdicht is, dit kun je chekken door de verkoper gewoon even op te bellen en wat extra info te vragen.

alarm moet ongeveer 80db produseren.
zorg dat je de gevoeligheid kan in stellen.
als je er een van meer dan 60 euro koopt zit je al snel goed.

let ook goed op dat het alarm ook werkelijk te installeren is op jou scooter!

succes!
 
ok thanks

en ja ik laat hem gewoon installeren door mn dealer dus dat komt wel goed.

en dan nog een ding: je ziet vaak bij alarmen dat ze zown knipperend lichtje hebben....dit lijkt mij eigenlijk eerder een beetje dom omdat je daarmee de eventuele dief op de hoogte stelt van het feit dat er een alarm op zit en dus kan de dief daar rekening mee houden tijdens het jatten (door het alarm uit te schakelen of extra voorzichtig te doen) maaaaaaaaaaar het kan natuurlijk ook preventief werken en afschrikken als de dief dat lampje ziet, maar ik neig toch meer naar het eerste toe (beter geen lampje dus)

wat jullie?
 
alarm moet ongeveer 80db produseren.
80dB is niet zo luid (Druk kantoor waar veel getypt wordt) als je binnen zit met de TV/radio aan dan hoor je 'm waarschijnlijk niet eens (Misschien als je aandachtig luistert).
110-120dB lijkt mij beter (Er is wel een wettelijk maximum, ik weet alleen niet meer hoeveel dat was).

Je zou b.v. een Spy alarm kunnen kopen met microwave sensor en 125dB sirene, als er dan iemand in de buurt (instelbaar) van de scooter komt gaat het alarm na x seconden af, op de afstandbediening krijg je dan ook een melding.
Ze zijn er ook met GSM functie en GPS tracker, ik weet alleen niet of die er ook zijn voor een motor/scooter.

Ik heb (nog) geen ervaring met Spy alarm systemen, maar het is wel een alarm dat ik zelf misschien ga kopen.

Wil je een betrouwbaar alarm dan moet je b.v. aan een GT970/GT971 denken, maar daar betaal je ook meer voor.
De betrouwbaarheid zegt overigens weinig tot niks over hoe goed een alarm is, bij een betrouwbaar alarm kun je ervan uit gaan dat het over een paar jaar nog naar behoren werkt.
 
Back
Top